Pyjamapapje van nestle of rijstebloem van Bambix?

Discussie in 'Voeding' gestart door Wish30, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hoi

Ik wil graag beginnen met wat rijstebloem in de laatste fles.Wat is het verschil tussen rijstebloem van Bambix en Pyjamapapje van Nestle?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hou de verpakkingen eens bij elkaar zou ik zeggen... ze staan naast elkaar in de winkel.

Rijstebloem bepaal jezelf hoeveel je er in doet en kan je nemen in een neutrale smaak. Pyjamapapjes zijn kant en klaar (en dat zegt voor mij al genoeg) en hebben altijd een 'raar' smaakje.. Wat moet een baby met biscuitsmaak.

Je leest het al... pyjamapapjes zijn voor mij een commerciële uitvinding.. mierzoet en nergens goed voor. Een beetje neutrale rijstebloem toevoegen om te verdikken en iets meer verzadigen (geen garanties op succes en wel goed opletten voor verstopping) prima

Rijstebloem is trouwens gewoon bijvoeding. Waarom wil je je kindje wat extra's geven in de laatste fles?

3. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Hoi bedankt voor je reactie.

Ik wil overstappen naar 4 flessen en dus ga ik dan de laatste fles vroeger geven savonds.In de hoop dat ie dan goed doorslaapt kon ik met rijstebloem beginnen in de laatste fles.

4. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Vind wel dat het erg vroeg is hoor,.. zo'n kleintje slaapt meestal toch pas door als hij daar zelf aan toe is..

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij zijn met 4 maanden overgegaan naar 4 flessen maar niets verandert aan het schema.
    Het was en is gebleven: 8:00 - 12:00 - 16:00 - 19:30 (en de 5e fles was om 23:30). Waarom probeer je dit niet gewoon en kijk je gewoon eerst eens wat er gebeurt. Ik neem aan dat je kindje zelf aangeeft dat hij die 5e fles niet meer nodig heeft en dat hij op 5 flessen gewoon doorslaapt?

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind het ook vroeg zeg, zowel om naar 4 flessen te gaan als om rijstebloem te geven... Maar ik heb dan ook nooit papflessen gegeven voor het slapen, gaf gewoon 5 flessen melk tot ze zelf door kon slapen zonder voeding. En dat was met 7 maanden!

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

tja, dat verschilt dus per kind..

8. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Moet je je kindje nu wakker maken voor de vijfde fels of komt hij uit zichzelf? In het eerste geval zou ik gewoon eens kijken wat er gebeurd als je niets doet. als hij uit zichzelf nog wakker wordt, heeft hij het waarschijnlijk gewoon nog nodig. Ik denk niet dat je dan met pap iets oplost.

9. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik geloof dat wish alleen vraagt naar het verschil tussen de 2......

Buiten wat er al eerder is gezegd over het verschil, 'mag' pyamapapje volgens mij pas vanaf 6 maanden. Persoonlijk zou ik om die rede dus beginnen met rijstebloem.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja inderdaad, daar zeg je me wat, als pyamapapje met granen is, dan mag je dat nog niet geven. Er zal ook op moeten staan 4+ of 6+ en dat is in 't geval van zo ontzettend jong kindje wel heel belangrijk.

11. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Natuurlijk heb ik gekeken op de verpakking en zowel op de pyjamapapje en op rijstebloem van bambix staat 4+.

Het is niet zo dat ik perse vroeg wil zijn met mn kindje rijstebloem te geven of naar 4 flessen terug te gaan maar ik zit nu in een schema van 8.00-12.00-16.00-20.00-00.00 en dan kort ik sommige flessen al in door ze na 3,5 te geven zodat laatste ongeveer op 23.00 uitkomt.Ik merk dat dit te laat is voor hem...hij slaapt dan en dan moet ik hem wakker maken.Nu kan ik gewoon de laatste weglaten maar dan is het 20.00 de laatste en dat vind ik weer zo vroeg...daarom had CB gezegd...probeer maar met rijstebloem dna heb je kans dat ie alsnog van 20.00 tot de ochtend doorslaapt anders heb je misschien kans dat ie ineens snachts weer gaat komen.

12. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ik heb inmiddels beide gegeven, van Bambix had ik een proefverpakking en ik had ook een pak Nestle (dit is overigens ook Rijstebloem met vanillesmaak "mijn eerste pyamapapje"). Hij vindt het beide heerlijk. Ik moest hem altijd wakker maken voor de laatste fles om 23 uur en dan dronk hij maar weinig melk (100 cc ofzo) en kwam dan 's ochtends vroeg. Nu slurpt hij 200 pap op en slaapt hij door tot 7/8 uur. Je leest het al....hier een fan ;). Overigens (want dat eigenlijk je vraag) heeft hij geen voorkeur voor 1 van de 2.

13. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    En overigens vandaag ook naar 4 flessen van 210 cc, anders kwam ik ook niet uit.

14. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Dank je voor je reactie kipkip...maar zou pyjamapapje "slechter"zijn denk je omdat daar meer "troep"in zit?

15. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Dit had het CB mij ook als advies gegeven en ook flessen van 210+7. Ik vond dat allemaal wat veel van het goede en heb haar gewoon niet meer wakker gemaakt om 23.00 uur. ze kreeg de laatste fles zelfs om 18.30 uur en trok dat best de hele nacht. Ze werd nog wel eens wakker, maar niet van de honger. Met een speentje sliep ze weer verder. Dit deed ze overigens ook al toen we haar nog wel wakker maakten voor die laatste fles. Het is het proberen waard zou ik zeggen, wat heb je te verliezen?

16. Wish30

Wish30 Fanatiek lid

11 jul 2008
    2.543
    0
    0
    ziekenverzorgende
    utrecht
    Ja dat is waar...denk dat ik het idd ga proberen en dan evt de tijden iets langer rekken dat ik misschien op 21.00 uit kom de laatste fles.Ik mocht ook de laatste fles 210/7 geven dus dat kan ik ook eerst proberen.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom laat je de fles van 00:00 niet gewoon vervallen. Is hier ook altijd goed gegaan en zowel zoon als dochter kregen gewoon nog 180/6 (dat werd wat later wel iets meer bij zoonlief maar verder ook niet).. Pas na een maand heb ik rijstebloem bij zoonlief toegevoegd toen hij eerder wakker ging worden. Hier was het slapen van 20:00 tot 8:00

18. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    In die van Bambix zit 100% rijstebloem en in die van Nestle 96% en verder nog meer vitamines en aroma. Dus als er al meer "troep" in zit, gaat het om 4% dus wat dat betreft lijkt het mij niet uit te maken. Ik heb voor die van Nestle gekozen omdat mijn dochtertje helemaal verzot is op die pyamapap vanaf 6 maanden met biscuit smaak.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een pyjamapapje is toch kant en klaar?

20. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Ik ben ook gewoon flessen van 180+6 blijven geven. Gaf ze wel redelijk op verzoek. Maar onze dochter was om 19.00 gewoon altijd moe en ging dan de nacht in. Hoe laat gaat je zoontje nu slapen 's avonds?

Deel Deze Pagina