weigert ineens groente

Discussie in 'Voeding' gestart door Oek oek, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Hallo,

Ik zit met een probleempje.
    We zijn nu ongeveer een maand bezig om Lars groente te geven, en dat ging heel goed. Hij lustte alles, behalve bloemkool.
    Maar sinds kort weigert hij alle groente. Ik ben zelfs teruggegaan van groente, aardappel, vlees naar alleen maar groente, maar ook dat weigert hij.
    Hij heeft wel honger, want binnen een half uur huilt hij om de fles, maar tijdens het groente draait hij zn hoofd weg of gaat het wegslaan met zn handjes.
    Ik weet niet hoe ik het nu moet doen.. En hoe erg het is dat hij nu dus zijn groente niet krijgt. Fruit eet hij wel goed.
    Het probleem is denk ik dat hij de laatste tijd veel moe is. Hij slaapt, word wakker, speelt even, fles, en weer slapen.
    Ik heb al geprobeert de groente te geven op het moment dat hij eigenlijk de fles moet, maar dat werkt echt niet, en volgens mij is hij dan veel te moe, heb ook al geprobeert groente te geven op het moment dat hij net uit bed komt, maar dan heeft hij nog geen honger...
    Het frustreert mij heel erg, vooral omdat ik graag wil dat hij alles krijgt wat hij nodig heeft.. Maar dat krijgt hij nu dus niet.
    Ik maak overigens zelf de groente, en daar kan het ook aan liggen, maar ik vind het zo vreemd dat de eerste weken alles goed ging en hij alles lustte..
    Is het heel erg dat hij nu geen groente krijgt? Ik blijf het wel proberen, maar hij heeft al een paar dagen geen groente gehad..

2. Ik zou me niet al te veel zorgen maken, of het alvast proberen het niet te doen.

Ikzelf zou de groenten even weglaten en ze straks weer aanbieden. Misschien is het ook de drukte van de feestdagen?

Gewoon even afwachten zou ik doen, en dan weer proberen. Zeker geen strijd van maken.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Laat het even rusten...misschien zit er een griepje aan te komen?

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa is pas gaan eten met 8 maanden. Tot die tijd wilde ze alleen haar fles. En ze is kerngezond. Komt echt wel goed hoor. Gewoon even afwachten en laat het gaan.

5. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Ok, dat stelt me wel gerust :)
    Bedankt voor jullie antwoorden.

Deel Deze Pagina