Antimuggenspul voor baby's?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door loncocacola, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Wie weet welke anti muggenspul ik kan gebruiken voor mijn kleintje. Ik ga namelijk in mei naar Vietnam en daar zijn veel muggen te vinden.

Ik heb gelezen dat je geen producten met DEET mocht gebruiken voor jonge baby's, maar welke producten zijn dan wel geschikt voor zijn huidje en dat ook nog goed helpt tegen de muggen?

Als we in mei gaan, dan is hij 5 maanden en een paar dagen oud.

Groetjes lon_cocacola

2. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Tegen mij is gezegt bij de etos dat er geen spul is voor baby's. Misschien dat de apotheek het weet.

3. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Wij zijn vorig jaar naar Mexico geweest. Eigenlijk moesten we daar DEET smeren, maar daar was onze kleine meid nog te klein voor. In Autan zit ook DEET, dus dat is niet goed. Heb toen prof. Mehlhorn Picksan. Dit is goed spul en mag bij kleintjes. Als je de GGD belt zeggen zij ook dat kinderen DEET mogen, dan een gel van 30%. Dus dat kan ook nog. Dit jaar hopen we naar Maleisie te gaan en ga ik wel DEET kopen, 30 %. Gewoon niet op handjes en voetjes smeren.

4. Instrument

19 okt 2006
    56
    0
    0
    Citroenolie is de beste oplossing. Ik smeerde een paar druppels mee als ik mijn dochtertje insmeerde en als ze sliep sruppelde ik wat druppels om haar heen....

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb voor Daan nu al 2 jaar achter elkaar een speldje gekocht die je op de kleding kan doen of boven de wieg kan hangen. dit geeft ook een citronella lucht af maar niet zo dat er een hee walm hngt. Daan is met dat speldje nog nooit geprikt door een beestje

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en waar heb je dat gekocht?

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    dat heb ik bij een DA drogist gekocht als Daan zo wakker is zal ik wel even kijken hoe het precies helemaal heet

8. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Wij hebben op aanraden van de drogist Bye Bites gekocht. Dit is een spray en geschikt voor kinderen (staat ook op de bus). Mijn man heeft hem vorig jaar zomer gekocht voor mijn zoontje van toen 5 maanden. Waar precies weet ik niet, maar de kans dat het in de drogist hier in de buurt was die ook een soort reformwinkel is, is wel groot.
    ze hebben een website zie ik: www.gestoken.nl en dan bij muggen :)

9. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Wij hadden Anti-Brumm spray gehaald bij de apotheek, heeft bij Mike goed geholpen. Wij hadden zelf gesmeerd met Deet en zijn wel geprikt. Ben na een paar dagen ook zelf overgestapt naar die spray van Mike en werd toen niet meer geprikt :D

10. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Ik heb op google even gezocht naar die anti-brumm en dit vond ik erover:

Productinformatie van Anti-Brumm:
    Anti-Brumm heeft een frisse geur en bevat menthoglycol, bereid uit het extract van een chinese eucalyptussoort. Het beschermt 6 uur effectief tegen steken. Getest door Tropen Instituut Zwitserland. Verstuif Anti-Brumm gelijkmatig op de onbedekte huid. Herhaal tot driemaal daags wanneer de werking afneemt. Voor een verhoogd effect kan ook kleding behandeld worden. Anti-Brumm is niet waterbestendig. Dermatologisch getest. Niet geschikt voor zuigelingen. Vermijd alle contact met de ogen. Niet aanbrengen op wonden en slijmvliezen. Bij kinderen vanaf 1 jaar niet het gehele lichaam, maar alleen de onbedekte huid behandelen.

Bron: http://www.gezondheidaanhuis.nl/product ... rumm-75-ml

Dus denk niet dat het verstandig is om te gebruiken voor mijn kindje.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hmm die anti-brumm durf ik dan ook niet aan denk ik bij mijn dochter -hoewel die dan bijna 1 is- maar ik ga hem wel voor onszelf halen. En voor Fae dan maar naar de DA voor dat speldje, kijken of ze dat bij onze DA ook hebben..

12. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Ja dan moet je het misschien maar niet proberen. Wij hadden die anti-brumm in ieder geval gekocht op advies van GGD en apotheek. Moesten alleen uitkijken met handjes en gezichtje.. Van de GGD mochten wij trouwens ook Deet gebruiken voor Mike, maar dan die gel idd van 30%. Maar dat durfde ik helemaal niet aan!

Deel Deze Pagina