Weet iemand waarom muggenspray schadelijk is voor kinderen onder de 3 jaar? Ik had namelijk wel een beetje gesprayd aan de zijkant van ons bed (stof) zijn bedje staat daar ongv. een metertje/halve meter vanaf. Dit deed ik eigenlijk in de hoop dat ze bij hem uit de buurt blijven. Arme spruitje is al lekgeprikt nu. Maar ik ben bang dat het schadelijk is voor zijn luchtwegen ofzo. Wonder boven wonder vond ik nog een flesje muggenspray wat gebruikt mocht worden voor kinderen onder de drie jaar (natuurlijke spray ofzo). Dus heb een beetje op zijn bolletje gedaan en op zijn wangetjes. Stomme krengen die beesten
Geen idee eigenlijk!! Wij gaan over 5wk naar Italië en had al vernomen dat het daar stikt van de muggen..ik neem dus wel iets mee! Gebruik je geen muskieten net?? Ps: ik zie je onderschrift en gelijk heb je prachtige foto!!
Pien.. Ja dat kan natuurlijk wel. Dacht eerst dat het de deet was. Maar alcohol bijt natuurlijk onwijs.
DEET Vraag: Kunnen zwangere vrouwen en kinderen DEET gebruiken? Antwoord: In het Bulletin Malariaprofylaxe van augustus 1999 wordt geadviseerd Deet-houdende producten voorzichtigheidshalve te beperken. Bij zwangere vrouwen en bij kinderen tot 2 jaar maximaal 30% DEET te gebruiken. Er zijn sinds die tijd geen andere publicaties geweest die reden geven dit advies bij te stellen. Dit vond ik net op internet. Maar ik heb net even op onze spray gekeken. Er staat op dat er 19% inzit maar toch niet geschikt is voor kinderen beneden de 2 jaar. Staan nog allerlei waarschuwingen bij. Ik denk dat het om de stof DEET gaat.
Ja ik heb Care plus. Natural spray ofzo. Die mocht wel volgens de medewerkster van de kruidvat. Verleden jaar in ieder geval . Is nog een oud flesje.
Alcohol bijt toch niet als de huid niet stuk is, alcoholpercentage zal waarschijnlijk ook niet heel hoog zijn als het er in zit.
En het sprayen wat ik een beetje op het bed heb gedaan voordat ik mijn oude spraytje vond? Zou dat kwaad kunnen?
Nou dat denk ik niet hoor, het maar een kleine hoeveelheid. Ik zou wel zorgen dat de slaapkamer gewoon geventileerd blijft. (als in raam en/of deur open laten)
Found it! Checklist Kinderen & Deet Er zijn geen studies bekend die definitief hebben uitgewezen welke hoeveelheid DEET veilig is voor kinderen. Er zijn echter ook geen serieuze bijwerkingen / ziektes bekend bij het juist gebruik van DEET bij kinderen. De laagste concentratie DEET gebruiken die nodig is voor de tijd dat het kind buiten blijft is, blijft verstandig Kinderen tot 5/6 jaar De aanbevelingen met betrekking tot het gebruik van DEET bij kinderen zijn de laatste jaren wat veranderd (verruimd). Amerikaanse studies hebben uitgewezen dat producten met een DEET percentage van 10% even veilig zijn als producten die een percentage van 30% DEET bevatten (mits juist en vaker aangebracht). Alleen de tijd dat de DEET actief blijft verschilt. Bij 10% is dat ongeveer 2 uur, bij 24 % is dat ongeveer 5 uur. Middelen met concentraties DEET boven de 30% worden voor kinderen onder de twee jaar niet aangeraden. Let op! Veel fabrikanten van producten met DEET geven nog een strenger advies en raden het gebruik van DEET bij kinderen jonger dan twee jaar veelal af. Ook kom je wel tegen dat wordt aangeraden om tussen twee maanden en zes jaar een zo laag mogelijk percentage DEET te gebruiken. Na gebruik Wanneer het kind weer binnen is, kan het gewassen worden met zeep en water (evenals de kleding) om elk risico uit te sluiten (zie elders). Kinderen jonger dan 2 maanden Bij baby's jonger dan 2 maanden wordt vaak gebruik van DEET afgeraden omdat men nog niet kan aangeven of het wel of niet schadelijk is (wel kan het dan op kleding worden gespoten). Wat kan je doen als men geen middelen met DEET wil gebruiken? Middelen zonder DEET gebruiken: Icardin. Het kind onder een klamboe leggen Het babybed met een niet-geïmpregneerde babybedklamboe of gaas afdekken en een geïmpregneerde klamboe daaroverheen ophangen.
Het gaat volgens mij om de gassen in zo'n spray en de nog kleine onvolgroeide longetjes. Gewoon een klamboe kopen, die sprays helpen toch geen biet.
Google eens op para'kito. Werkt hier heel goed. Vorig jaar in het van muggen vergeven moeras aan de zuid Franse kust gebruikt en ons meisje is niet gestoken. Ik heb zon sleutelhanger cassette waar ik dan een tablet in doe, die werkt 15 dagen. Die hing in haar slaapkamer ( buiten haar bereik natuurlijk) en als we savonds nog naar een restaurant of minidisco gingen hing ik hem aan de buggy. Er zijn ook armbanden ed. Dit jaar aan het gardameer weer gebruikt en weer geen bult op ons moppie, terwijl mijn man die zich met deet in smeerde wel geprikt werd. Ik heb het bij onze plaatselijke merkloze drogist gekocht, ik heb het nog gezien bij de bekende drogisten, wel bij reiswinkels zoals B.ever ed. In Italië zag ik ze ook in de winkel liggen. Maar online kan je het vast makkelijk bestellen.
Werkt dat para'kito echt?? Heb ze namelijk bij de tuinen gezien. Kost 16,99 voor een bandje of sleutelhanger. Vond het duur en dacht ach werkt toch niet. Staat ook niet bij hoeveel tabletten er in een verpakking zitten. Zou voor ons een uitkomst zijn op de boot (biesbosch zijn echt veel muggen)
Nee gaat niet om decgassen. Deet trekt in je bloed. Normale muggespray mag ook op de slaapzak gebruikt worden.
Bij ons werkte het echt, tenminste dochter is niet geprikt, het kan natuurlijk ook zo zijn dat de muggen haar niet lekker vinden