antislip in open douche

Discussie in 'De lounge' gestart door sneeuw, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij hebben een vrij grote inloopdouche, echt super voor onszelf, maar als ik de kleine dan wil laten douchen, glijdt hij steeds uit. Nu denken we dus over een antislipmat, wat ik zelf erg lelijk vind, maar goed........... Nu zijn er alleen maar kleine te krijgen, max 55x55. Hoe hebben jullie dit gedaan in een grote douche? Iemand nog een mooiere tijdelijke oplossing.

2. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik heb er geen ervaring mee, maar ben wel heel nieuwsschierig hoe jullie douche er dan uit ziet! Ben nu al jaloers :D

3. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wat ik doe bij ons in de douche is 2 antislip matten van de ikea neerleggen naast elkaar.
    Ze zijn groen en in de vorm van een krokodil.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gewoon aanleren dat hij op die mat blijft staan, werkt hier uitstekend!

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Idd, gewoon aanleren op de mat te blijven...

6. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Wij hebben ook een vrij grote inloopdouche en destijds toen we de tegels zijn gaan uitzoeken (vloertegels in de inloopdouche zijn dezelfde als de rest van de badkamer) hebben we een paar tegels laten behandelen met speciaal antislipspul. Als je goed kijkt zie je dat er in het douche gedeelte een soort minikorrel laagje op die vloertegels zit, maar je ziet het bijna niet. En uitglijden is er niet meer bij, heerlijk! Voor de 'ingang' van de inloopdouche hebben we altijd een handdoek liggen, zodat je meteen droog staat, en niet uitglijd, want die tegels zijn niet behandeld met dat speciale spul....

Vrienden van ons hebben in het inloopdouche gedeelte een andere vloertegel als de rest in de badkamer. Die hebben daar een wat ruwere tegel zodat je ook niet uitglijd. Persoonlijk vind ik het mooier om overal dezelfde tegel te hebben.

Volgens mij kan je bij de bouwmarkt een soort gelijk spul kopen als wat wij op de tegels hebben. Mijn ouders hebben dat ook gekocht (al wel een jaar of 5 geleden) maar daar moet je wel voorziend mee zijn met opbrengen. Je ziet bij hun een best wel grove korrelstructuur op de behandelde tegels. Maar dat verschilt natuurlijk ook per tegel, ligt er helemaal aan wat voor tegel dat je hebt...

Edit: mijn ouders hebben dit gebruikt: HG > Badkamer, toilet & overig sanitair

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Wij hebben antisliptegels liggen in het douche deel. Zelfde tegels als de rest van de badkamer maar dan met een ribbeltje die je overigens niet voelt

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

Je kunt ook een handdoek gebruiken als antislip mat gebruik ik ook weleens in de thuiszorg als mensen geen antislip mat hebben.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier stond mn zoontje ook altijd op zo´n klein matje, toen hij een paar keer op z´n kont was gegleden had hij wel door dat het beter was om op ´dat eilandje´ te blijven staan. Nu kan hij zich wat beter verplaatsen op de gladde vloer dus ligt het matje er niet meer.

10. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Edit: mijn ouders hebben dit gebruikt: HG > Badkamer, toilet & overig sanitair[/QUOTE]

Super tip, en hoe lang blijft dit op de tegels aanwezig? Is dit echt permanten.

Of misschien toch 1 douchemat en maar leren dat hij er op blijft. Maar krullen die niet op dan?

11. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Bij de big bazar hebben ze langere lengtes geloof 80 bij 1,50 neem een beetje aan dat dat groot genoeg is;)

groetjes kim

12. fafje

fafje Niet meer actief

ik moet dus nog steeds zo'n mat aanschaffen,...maar heb sowieos zo'n antislip in zn badje...dus hij moet in zn badje blijven staan...of kan zittend gaan spelen

13. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben geen Big Bazar in de buurt, das jammer, kende het niet eens, en ja hoor, dat was zeker groot genoeg!

14. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Super tip, en hoe lang blijft dit op de tegels aanwezig? Is dit permanent? [/QUOTE]

Mijn ouders hebben het er nu ongeveer 5 jaar op zitten en het zit het er nog steeds goed op. Van mijn moeder weet ik het niet zeker, maar mijn vader staat iedere dag in de douche. Dus het heeft dan ook best wel te 'lijden' maar het zit er echt nog steeds goed op!

Deel Deze Pagina