Ik ging net boodschappen doen met D. ik zet mijn fiets in de stalling, zie een jongen staan die ik wel ken maar hij was in gesprek dus verder geen aandacht aan besteed. Ik buk om mijn fiets op slot te zetten hoor ik inneens HE en ik zie hem wegrennen en die ander erachteraan. Ik dacht och die maken een dolletje. Ik loop de winkel binnen en zie allemaal mensen staan en kijken, ik kijk nog eens goed, ligt die jongen daar op de grond!!!! Die ander was bezig hem handboeien om te doen en zag nog een vrouw aanrennen vanaf de andere kant. Voor mijn ogen (en mijn dochters ogen) is hij dus gewoon opgepakt vanwege het dealen. Hij heeft wat verkocht aan de undercover agent, even later kwam er ook een agent uit het "kassahokje" tevens camerahok en om de hoek een politieauto. Ik ben me rot geschrokken!! Toen ik klaar was met boodschappen ben ik naar zijn zus gefietst om het haar te vertellen. Ze zei dat ze al iets had gehoort maar dacht dat het geroddel was, er zijn dus mensen gelijk aan het roddelen geslagen maar niet de moeite genomen om het even persoonlijk aan haar te vertellen ze was me zo dankbaar!! Is toch eigenlijk erg
Wow, dat maak je inderdaad ook niet altijd mee. En dan ook nog iemand die je kent! Ik kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent! En ja, dat geroddel dat ken ik, daar wordt ik nou ook altijd zo moe van. Vooral hier in dat gat waar ik woon Daar l*lt iedereen met iedereen, maar ze nemen vooral niet de moeite om degene waar het over gaat er op aan te spreken/diegene vertellen wat ze hebben gehoord. En als ze die persoon dan tegen komen doen ze alsof hun neus bloed en doen ze heeeeeeeeel aardig, iets TE aardig als je het mij vraagt Ik moet toegeven dat ik mezelf er ook wel eens op betrap dat ik praat/roddel over anderen, zonder dat ik er met die persoon over praat, maar meestal probeer ik daar wel mee uit te kijken, omdat ik uit eigen ervaring weet hoe kwetsend het kan zijn als je via via achter allerlei belachelijke roddels kunt komen. Maar je hebt altijd van die mensen die het 'standaard' doen, die erom 'bekend' staan dat het roddeltantes/roddelooms zijn!
Kan gebeuren, Zoiets maak je inderdaad niet dagelijks mee. Zoiets maak ik eigenlijk liever helemaal niet mee!
Woon je in een klein dorp dan, dat er mensen al aan het roddelen waren geslagen en zijn zus er al een beetje van op de hoogte was? Wel even schrikken als je zoiets voor je ziet gebeuren.
Das zeker schrikken, zoiets verwacht je niet! En vooral nie als je iemand toch kent. Wel super van je om zijn zus in te lichten!
Nee geen dorp, meer een stad maar ook dat net niet. Er was een man die kwam aanfietsen en die ging gelijk rechtomkeert naar een andere toe omhet daar te vertellen. Daarna is het balletje gaan rollen en binnen een halfuur wist half **** het en zelfs in Groningen (10 min verderop) Lang leve de blackberry''s NOT
tja had ie maar niet moeten dealen! was ie ook niet het gesprek van de dag geweest zeg ik maar! fijn om te lezen dat er weerr een dealer van de straat is
Nou, als er zoiets hier in het dorp zou gebeuren, zou er ook flink geroddeld worden hoor! Maar ken jij zijn zus dan wel goed?
haha ik dacht ook huh waarom is jou zus dankbaar... maar idd er staat dus zijn zus.. Maar voor ons hier niet helemaal duidelijk of je dan vriendinnen bent met zijn zus ofzo snap dat je het gevoel had dat je in een film was beland ofzo... als je even boodschappen gaat doen en je ziet ineens zoiets... En ik denk dat in het ene dorp meer gebeurd dan in het andere, de een zal dit schokkend vinden dit te zien en de ander draaid er zijn hand niet voor om zeg maar.
Dat is schrikken! Dat heb je in een dorp, mensen roddelen graag over elkaar maar zullen het nooit gericht zeggen.
Het is inderdaad eigen schult dikke bult!! Heb er heel stiekem ook wel even om gelachen hoe hij zo dom kon zijn maargoed. Zijn zus ken ik idd, ze woont schuin achter me. vond het gewoon nogal een lullige actie, hij is het centrum ingerent en is daar gevloert tussen alle mensen in, er stond ook een vrouw met een kindje van een jaar of 2 die ook behoorlijk geschrokken was, wat ik dan weer niet snapte is dat die moeder gewoon bleef staan kijken. Ik ben zelf gewoon doorgelopen vind het nou niet echt iets om bij te blijven staan kijken met een hele menigte...
Uhm hier valt het amper op als zoiets gebeurt haha, hier worden ze meestal in groepjes van minimaal 3-4 opgepakt. Vorige keer ook hier vlakbij, mijn zoontje vond het reuze interessant "Mama, is die meneer stout geweest?" Dus meteen iets educatiefs van gemaakt. Dus nu is het bij heel veel dingen (gordel om, niet luisteren). "Ok.. mama... *zucht* want anders wordt de politie boos".. Is hij zelf mee gekomen hoor, het is niet zo dat ik dat tegen hem zeg Het gebeurt hier alleen weinig undercover, denk dat het hier al een te groot probleem is. En hoe meer dealers van de straat hoe beter, vooral die gasten die bij (basis!)scholen staan.. meteen oppakken die handel. Ik ben ook geen lieverdje geweest, maar drugs verkopen aan kinderen.. pff.. als je onderling aan junkies wil verkopen prima, doe dat dan ergens op een plek waar niemand komt ofzo.