Hallo dames, Ik heb een vraagje zijn hier ook zwangere vrouwen die het geslacht van hun baby niet willen weten? Hoe doen jullie dat met de baby-uitzet,voor welke kleuren hebben jullie gekozen of gaan jullie kiezen? Mijn man en ik vinden het leuk om pas met de bevalling te weten of het een jongen of meisje is, maar met spullen kopen is het zo een nadeel weer hopelijk kan ik beetje ideeen opdoen
hoi wij weten het ook niet. tja met klertjes is het wat lastig soms. heb creme, groen en ook wel wat blauw hoor. heb ook wat blauwe kleertjes van mezelf van vroeger en ik ben toch ook echt een meisje. bedoel een heel lichtblauw broekje kan een meisje ook aan natuurlijk. rose voor een jongen kan dan weer niet vind ik. de kinderwagen is grijs met limegroen. babykamer: muren creme. turquose gordijnen en lamp. en een oranje klamboe boven het bedje. verder hebben we op de muur stickers geplakt van een grote groene boom met felgekleurde bloemtejes, paddestoeltjes en rupsjes etc geplakt. allemaal harde felle kleurtjes dus.
bedankt voor je reactie, vond zo grappig om te lezen van die combi turqoise en oranje klamboe. ik zat namelijk net op een babysite een babykamertje gezien met die kleuren en ik dacht hey dat is leuk! me man kwam met het idee babyblue muren(volgens mij wilt ie gewoon een jongetje hihi) en dan oranje klamboe en oranje lamp is ook wel leuk..hmmm nou heb gelukkig nog genoeg maanden om natedenken en rond te snuffelen,hoop op meer ideeen oja en zachtgeel is ook leuk te combineren met feloranje...niet specifiek jongens of meisjesachtig
alvast 1 tipje: Koop niet te veel kleertjes van te voren in neutrale kleuren. Want als je kindje is geboren wil je graag juist kleur geven aan je kindje om duidelijk te laten zien, dat je een dochter/zoon hebt gehad. Verder leuke kleurtjes: Geel, groen, turkoois, aquablauw. Wij wisten het wel, maar ons kamertje wilde we (toen we het nog niet wisten) toch een 'bos' thema geven. Voor een jongen konden er dan snel aapjes en beesten bij gehangen worden en voor een meisje vlinders en elfjes. Uiteindelijk hebben we gekozen voor Fairies gordijnen , toen we het wisten. Toen ging hier dus ook het kamertje 'op slot' en mocht niemand het meer zien. Maar wij hadden 1 metallic bruine (donkerder uitgevallen) muur en dan de groene gordijnen en anderen groene accenten. Ons wiegje was zandkleurig, met een bruin hemeltje. Ik denk dat je naderhand heel gemakkelijk nog wat dingetjes bij kan halen als je toch nog een typisch jongens/meisjes iets wil neerleggen, ophangen.
Wij wisten het ook niet, haar kamertje is lichtblauw en niet echt jongens of meisjesachtig. Ja, na de geboorte hebben we een roze lamp gekocht enzo, maar de basis is neutraal. De wandelwagenbak heeft een zandkleurig streepje en het zitje is lichtblauw. De maxicosi heeft een groen printje met hardroze randen. Nu nummer twee onderweg is, gaan we de kamer wit met rood inrichten, kun je ook alle kanten mee op. Ik koop een paar neutrale babykleertjes, kreeg vorige keer nog zo'n enorme lading kleertjes cadeau en anders is het zo bijgekocht.
oja; wij hebben dus een zwart/grijze kinderwagen (raven - van quinny) , een aquablauwe maxicosi en nu ook een blauwe buggy gekocht. Blauw is gewoon wat rustiger dan knalroze. En verder een kind met een jurkje is ook wel een meisje of een rose mutsje / dekentje etc. Dat is trouwens wel leuk om in huis te hebben: zowel een blauw als een rose mutsje
Wij wisten in eerste instantie ook niet of onze tweeling gemengd zou zijn of 2 meiden/jongens! De kinderwagen van ons is zwart. De maxi cosi's fel/lime groen. De babykamer waar ze de eerste maanden samen in lagen is lime groen. Ook de prularia is allemaal lime groen en wit. De laatste paar weken wisten we toch het geslacht en hebben we kleertje in de 'goede' kleuren gekocht. Deze zwangerschap weten we ook nog niet of het een meisje of een jongetje is. Wij hebben nu 2 neutrale pakjes gekocht. En 2 meisjespakjes en 2 jongenspakjes. De kleur die niet van toepassing is geven we wel weg, maar zo weet ik in ieder geval zeker dat ik de kleine een mooi pakje aan kan doen in zijn/haar kleur ! En meerdere pakjes halen we wel even als we van het ziekenhuis naar huis rijden of ik laat Leander of de opa's en oma's even wat leuks halen! Liefs, Hanneke!
Wij weten ook niet wat het is. Baby kleren hebben we van mijn zus gekregen, die heeft een jongen. We hebben alleen wat dingen in de kleinste maat bijgekocht die voor zowel een jongen als een meisje kunnen. Als we een meisje hebben dan zijn de meisjeskleren een leuk kraamkado. De meubels van de baby kamer zijn wit. De maxicosie en wandelwagen enzo hebben we gekocht van mijn zus en die zijn ook lekker neutraal (donkelblauw). Verder houden we niet zo van frutsels, dus ook voor een meisje zou het een stoere kamer worden. We hebben gekozen voor een streepjes behang in wit-groen-blauw en we hebben 2 muren groen geschilderd. We hebben 2 stofjes uitgezocht voor het gordijn: een voor als het een jongentje is en een voor als het een meisje is. Als de kleine er is bellen we naar de stoffen winkel en maken ze van de juiste stof het gordijntje. De eerste dagen slaapt de kleine toch bij ons, dus de babykamer kan wel even zonder gordijn. Andere frutsels voor de kamer kopen we wel als de kleine er is. Met wat leuke accesoires maak je er zo een jongen of meisjes kamer van.
wij hadden de meeste spullen al voordat we wisten wat het wordt. kinderwagen hadden we al, ok elichtblauw, maar mij maakt het niet uit of er een meisje of jongen in licht, hij was goedkoop(laatste van model) en hij is precies zoals we wilden. ook de aankleding hebben we lekker universeel, en kleertjes idem,
Wij weten ook niet wat het wordt De babykamer hebben we creme met rood en donkerbruin. De wieg is brabants boerenbont (rood geruit dus) Op de muur komen hele kleine houten lieveheersbeestjes De wagen is de chilli kleur van quinny en de maxicosi is zwart met een rood/wit randje. Kleertjes hebben we nog niet heel veel. Wat we hebben is ecru en wit met groen. En inderdaad een pakje is zo gekocht, toch?
Wij wisten wel dat we een meisje verwachten, maar hebben met het ook op een tweede die wel een jongen kan worden niet gekozen voor (te) meisjesachtig. Nu kan de 2de het gewoon overnemen van zuslief. Kinderwagen: rood maxi cosi: oranje/bruin (is mooier dan het zo klinkt) kamertje: oranje (niet nl elftal kleur, maar warm oranje ) aankleding kamertje: blauw
Voor wij wisten wat het werd, wist ik al in welke kleuren ik de kamer wou, wit en oranje.Hier wel NL elftal oranje. Witte klamboe erbij,witte lamp van de ikea,enz...mooi neutraal dus!Achteraf hebben we vlinders opgehangen, dus nu is het een echte meisjeskamer.
Wij weten ook niet wat het wordt. Onze keuze: kinderwagen: zwart maxicosi: grijs kamertje: wit met grijs (komt straks na de geboortje roze of blauwe 'prullaria' bij) kleertjes: wit (vind ik voor maatje 50 en 56 toch altijd erg schattig staan). Vervolgens kun je een wit truitje of broekje combineren met ieder truitje of broekje dat je misschien in jongens of meisjes kleur krijgt. Al wisten we wel wat het wordt dan hadden we hier ook voor gekozen zodat we bij een eventuele alles weer kunnen gebruiken
Wij willen het niet weten, nou mijn man niet hihi dus ik dan ook niet! Wij nemen de wagen zwart en het kamertje word wit met zilver! Nog niks gekocht ofzo maar dat moet t gaan worden!
Met mijn nesteldrang wil ik alles tot in de puntjes geregeld hebben, dus ook de ballonnen en slingers straks. Nu die heb je helaas niet in neutrale kleuren, daar wordt ik lichtelijk zenuwachtig van, en heb maar witte hartjes en bonte ballonnen gekocht. En mijn vriend moet dan maar even de stad in straks En met kleertjes, veel wit.
Wij wisten het ook niet en willen het deze keer weer niet weten (de verrassing is zooooo leuk!). We hebben de basis van de kamer wit gehouden en verder aangekleed met oranje, lime en turqoise. Frisse kleuren die voor een jongen en een meisje kunnen. Nu zijn er aardig wat felroze en echte meisjes spulletjes bijgekomen...! Qua kleerjes had ik in het kleinste maatje zowel een roze als een blauw setje en verder wat witte/rode/lime/oranje kleertjes. Die heb je echt zo bijgekocht hoor. Pim
Wij weten het ook niet en hebben idd ook voor neutrale kleuren gekozen. Raven voor de wandelwagen. Paars - turkioos voor de slaapkamer. Kleertjes in neutraal wit, beige, lichtgroen. en ook wel wat lichtblauw, gaat voor de twee geslachten. En naderhand kan je toch altijd wel wat kopen voor het juiste geslacht! Vind het trouwens niet handig om nu een wandelwagen te kopen in de kleur voor een bepaald geslacht... Stel dat je bij een ev tweede kind een ander geslacht hebt... Dan ligt een jongen misschien in een roze wagen... Vind ik dan ook weer niet kunnen! Leve neutraal!
wij weten het ook niet en hebben: zwarte/grijze kinderwagen grijze maxicosi wit met grijze kamer met heel veel zilveren asseccoires. kleertjes: wit, nog niet veel gekocht... dat komt na de geboorte wel ik vind het geheel erg mooi geworden, en had het denk ik ook niet anders gedaan als we het geslacht wel geweten hadden
wij willen het ook niet weten, en wisten het bij mijn zoontje ook niet. ik vind een pasgeboren babietje zowieso wit erg mooi staan. Verder geel, groen, oranje, er kan zoveel. Grote dingen zijn toch handig om neutraal te hebben als je meer kinderen wilt. Onze kinderwagen is groen, de buggy oranje. Het kamertje alle kleuren van de regenboog. Het hemeltje van de wieg creme met groene bloemetjes. De grotere maatjes kleren kun je dan later jongens/meisjes kopen, daarbij vind ik het wel leuk om te laten zien wta het is/
Wij krijgen een meid volgens de 21weken echo, maar bijna alles is donker of licht blauw, blauwe schoentjes, blauwe wieg.. De kamer is blauw met wat roze. Anders is de baby nog niet eens geboren en krijgt het al een stempel. :S Veel baby's worden ook niet exact jongen of meisje geboren, die wil je (ik althans) toch ook in hun waarde laten en laten ontwikkelen tot wat ze zich voelen. Dus we weten het wel, maar we maken voor de kleding en spullen geen jongen/meisje afweging. We kiezen gewoon wat we mooi vinden en wat goed voelt. hier vond ik wat over de achtergrond: http://www.babybelgie.com/babyforum/fme ... ?id=149145