Antistof wr a

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Channie, Jul 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Hallo verloskundigen,

ik heb een nog al voor mij belangrijke vraag.
    Mijn dochter is op een leeftijd van 10 maanden jong erg ziek geworden. Ze had het parvo virus en de 5de of 6de ziekte op haar hart genesteld zitten waardoor haar hart niet meer werkte. Ze heeft hier verschillende operatie's voor gehad. Ze hebben bij haar toen ook een L-VAT geplaatst ( een soort kunsthart) om te wachten op een donor hart. Dit was niet nodig want haar eigen hart begon het virus uit te stoten en wou het werk weer zelf overnemen. Ze kreeg toen 2 dagen voor dat de operatie van verwijderen L-VAT plaats zou vinden een herseninfarct. De L-VAT is alsnog verwijderd. Ze mocht daarna na twee weken naar huis na een ziekenhuisbezoek van 8 weken.

Wij kregen toen een brief mee dat onze dochter antistoffen wr a had en dat we haar pasje altijd bij ons moesten houden omdat dit haar bloed bij een bloedtransfusie onklaar zou maken.

Nu vraag ik me af, heeft ze dit dan van mij of van de bloedtransfusie's? Als het wel van mij komt, is het dan gevaarlijk voor de baby die ik nu draag? Ik ben nu namelijk 5 weken zwanger. Ik vind dit allemaal maar eng. Ik mag pas 13 augustus bij de verloskundige komen en het liefst wil ik eerder of naar een gynocoloog. Is dit daar een reden voor?

Heel erg bedankt voor het lezen van mijn vraag alvast.

Groetjes,

Chantal

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi chantal,

Ik kan heel goed begrijpen dat je je daar zorgen overmaakt.
    Ik weet er helaas te weinig van af. Het beste is hier inderdaad met een gynaecoloog over te hebben en/of met de klinische geneticus. De verloskundige zal na je eerste controle hoogst waarschijnlijk een afspraak bij de gyn maken. Het is geen noodzaak daar eerder naar toe te moeten, je kan gerust de eerste afspraak afwachten. Je bloed zal deze keer wederom geprikt worden en er zal dan gekeken worden of jij antistoffen aanmaakt.
    Ik denk dat als het erfelijk zou zijn geweest,jij en je partner er allebei al een bloedonderzoek naar zouden hebben gehad.
    De kinderarts van je kindje kan je er misschien ook meer over vertellen.

Groetjes imke

Share This Page