Overstimulatie eierstokken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dazwa84, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Hoi,

Op dag 5 t/m 9 van mijn cyclus heb ik 100 mg Clomid genomen. Ik kreeg op cyclusdag 17 en 18 een positieve ovulatietest. Daarna ben ik gestopt met testen. Echter kreeg ik eigenlijk meteen die avond van de positieve test een ontzettend opgeblazen gevoel in mijn buik. En dat goevel heb ik nu, 4,5e dag later, nog. Ik weet niet of het mijn darmen zijn, of iets anders. Ik kan nog wel redelijk functioneren (heb wel wat verhoging) maar het ziekenhuis zegt telkens dat ik het even aan moet kijken, dat het er bij kan horen, etc.

Alleen vandaag, cd 22, heb ik dus weer een ovutest gedaan en hij is gewoon nog steeds positief..... Is dat een 'slecht' teken? Of hoort dat bij Clomid? De vorige ronde (50 mg) was hij netjes negatief, al heb ik toen helemaal geen eisprong gekregen want het sloeg niet aan (ondanks de positieve test)

Ik ga vanmiddag weer met het ziekenhuis bellen maar ben erg bang dat ze weer zeggen dat ik me geen zorgen moet maken.. Bij de huisarts kan ik ook geen afspraak meer maken voor vandaag (moet ook nog werken) en ik voel me niet echt ziek ofzo. Het is gewoon heel vervelend.

En in hoeverre is het ernstig, als het wel om overstimulatie gaat?

2. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Nou, vandaag te horen gekregen dat mijn eierstok 2 x zo groot is geworden, dat veroorzaakt de pijn. En er zijn waarschijnlijk 3 eitjes gesprongen.. M'n bloedwaardes waren ook iets te hoog dus ik moet morgen terugkomen naar de spoedeisende hulp..

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi.

Goed dat je naar het ziekenhuis bent gegaan! Geen wonder dat je pijn had! Hoop dat het snel beter met je gaat!
    I mke

Deel Deze Pagina