Ongeveer 5 jaar geleden ben ik postitief getest op chlamydia en hier ben ik destijds voor behandeld. Helaas kan het wel zo zijn dat ik dit al een aantal jaar had. Omdat we al een tijdje bezig zijn om zwanger te worden en ik een beetje met bovenstaande in mijn maag zit ben ik hiermee naar de huisarts gegaan en die gaf me aan dat ik me kon laten testen (prikken) op antistoffen. De uitslag geeft aan dat mijn korte termijn uitslag negatief was en mijn lange termijn uitslag positief. De huisarts die dit meldde, de mijn is op vakantie, vertelde me dat it ok is. Lange termijn geeft aan dat ik het ooit heb gehad. korte termijn negatief geeft aan dat ik het nu niet heb. Ja... dat snap ik ook wel Maar naar mijn idee ben ik juist getest om te kijken of er nog antistoffen van de lange termijn aanwezig zijn en zo ja, dan kunnen deze van invloed zijn op de vruchtbaarheid. Weet iemand hier meer over of heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het graag!
Lijkt me echt een vraag voor je eigen arts meid, helaas. Ik hoop dat het geen consequenties heeft voor je kinderwens! Elmo
Ga sowieso mijn huisarts bellen zodra deze terug is. Is gewoon frustrerend als je om een uitslag belt en je krijgt zo'n vaag antwoord..en wachten is niet mijn sterkste punt Maar goed, mocht er iemand ook eens getest zijn hiervoor dan hoor ik 't graag. Ik kom nl. verschillende berichten tegen als ik het internet afspeur.
hoi lolaa, mag ik vragen hoe je er achter bent gekomen dat je chlamydia had? Ik heb het zelf ook gehad een jaar of 3 geleden en ben er wel achter gekomen, dat ik heel veel geluk heb gehad dat ik symptonen had. Het schijnt dat maar 30% van de vrouwen symptonen krijgt. Ik had zelf jeuk en bloederige afscheiding. Kreeg daar 2 pillen voor, in 1x innemen en heb daarna nooit meer iets gemerkt. Ik heb daarna ook geen nieuwe test meer gedaan. Ik vind het dus wel even een interessant onderwerp om even te blijven volgen.
Hoi Kweb, Destijds heb ik mijn vriend leren kennen en omdat we allebei nogal wild geleefd hebben, besloten we om ons te laten testen. Ik was degene die positief testte. Er zijn idd mensen die er niet of heel laat achterkomen omdat er haast geen symptomen zijn. Ik kan me er ook geen herinneren, misschien wat ongemak. Als je er snel bij bent, zijn er volgens mij geen nare gevolgen. Mocht de kans bestaan dat je het lang hebt gehad dan kan het dus van invloed zijn op je vruchtbaarheid. Vandaar dat de huisarts me doorverwees voor dat antistoffen onderzoek naar mijn idee. Snap er nu niets meer van, maar zodra ik mijn huisarts aan een vragenvuur onderworpen heb, laat ik je weten hoe of wat.
Hoi! Ik ben arts. Als ik het zo lees. heb je antistoffen tegen chlamydia aangemaakt, omdat je in het verleden een chlamydia-infectie hebt doorgemaakt. Door een chl-infectie bestaat er een kans dat je eileiders vertopt zijn geraakt. Dus wat je huisarts stelt, dat het niet erg is, is onjuist. Zeker als je al een tijd bezig bent met zwanger proberen te raken, is dat een reden om door een gyn te laten uitzoeken of je eileiders niet dicht zitten
Ik ben er ook vorig jaar achter gekomen dat ik chl heb gehad. Zat toevallig in een groep nadat ik in elkaar was geslagen. Daar deden ze toevallig chlamedia testen, en heb ik me laten testen bij de GGD. Ik had toen chl en heb hier tabletten voor gekregen. Heb dit natuurlijk niet opgelopen bij mijn nieuwe mannetje. Ik ben zo stom geweest om zo makkelijk te denken toendertijd. Gelukkig heb ik mijn nieuwe mannetje. Maar hoe zit dat nu precies als je die tabletten heb gehad. Ik heb daar een tijdje terug nog voor gebeld toen ik pas weer met me mannetje kwam.(vroeger met hem gehad) Zei vertelden als je eenmaal die tabletten heb gehad, heb je geen chl meer. Maar hoe zit het dan met de eileiders. Tegen mij is verteld (door de GGD) Dat ik er op tijd bij was, en dat het niet schadelijk is geweest ivm toekomstige zwangerschap. Heb 16 oktober laatste pil gehad. Nu ben ik wel 12 dagen overtijd, maar test is nog negatief. Morgen ga ik naar de huisarts. En laat ik daar een test doen, en als gewone zw test dan nog niks aangeeft. Dan doen ze maar een bloedtest. Mijn mannetje maakt zich er wel druk om, dat het mischien wel iets bij me heeft aangetast. Maar dat was buiten de tijd, dat ik geen contact met hem heb gehad(8 jaar lang niet). Weet wel dat ik het niet lang gehad heb. Had tijdje terug ook bultjes bij me vagina. maar hier heb ik me direkt op laten testen, en dat waren geen genetiale wratjes. (en die zijn ook alweer weg zonder behandeling) Huisarts zei, dat kan komen en het kan ook zo weer weggaan.(gelukkig) Ik ga in ieder geval niet meer zo stom leven zoals ik gedaan heb. Als je dat eenmaal hebt gehad, denk je wel na. Ik heb al een zoontje, en hoop toch echt dat ik nog kinderen kan krijgen. Want vergeef het me zelf in ieder geval niet. Dat als ik geen kind meer kan krijgen, mijn mannetje nooit een kind van hemzelf krijgt. Terwijl hij er alles voor over heeft, tegenovergestelde van zijn vader. Die 11 kinderen heeft(allemaal andere vrouwen), en er niet naar om kijkt. En ik ben zo stom geweest om van een eikel van een vent(ex) zwanger te worden. Wil me zoontje niet meer kwijt, maar had er toen liever mee gewacht. Was zwanger op mijn 18e, ben nu 21. Hoop echt dat op korte termijn niks aangetast word, maar mag toch aannemen dat ik het woord kan volgen van de GGD? Had zowiezo korte termij.
Bij mij zei de ha ook dat ik er op tijd was. zit nu in ronde 6, dus nog te vroeg om naar een arts te gaan. Voor de rest functioneert alles wel naar behoren. Heb netjes elke maand een eisprong en mooie regelmatige cyclussen, eigenlijk al gelijk na het stoppen met de pil. Maarja, je weet maar nooit. Als ik weer eens bij mijn ha kom, zal ik het even vragen wat wijsheid is.