Hoi Iedereen, misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft. Ik heb erg lange cyclussen, gestopt met de pil in juli 2020. Ondertussen 2 keer zwanger geweest (dat kan dus wel!! zwanger blijven is een ander verhaal) Nu heb ik verschillende onderzoeken lopen bij de gynaecoloog, heb alleen pas eind december een bel afspraak over de uitslagen. Nu is er op de echo, er zijn er inmiddels al meerdere gemaakt telkens geen typische 'kralenketting' te zien. De vorige keer had ik 9 eiblaasjes rechts en 4 links. Omdat ik niet wist waar ik in mijn cyclus was hebben ze in mijn luteale fase bloed geprikt. Hier kwam uit dat ik een AMH had van 5,2 wat wel iets te hoog is maar weer niet typisch PCOS (vaak waardes van 10 of hoger) Mijn LH was 1,0, FSH 2,0 (deze vallen allebei binnen de referentiewaarden, maar best wel laag) schildklier is goed, progesteron is goed, bloedsuiker is goed, testosteron is goed geen chlamydia antistoffen. Maar waarom heb ik dan geen cyclus?? heeft er iemand ervaring mee? Ik weet het even niet meer allemaal, tuurlijk wacht ik rustig af totdat ik een gesprek heb gehad, maar vroeg me af of er meer dit hebben meegemaakt.
Is er maar 1 keer een echo gemaakt? Ik word een heel cyclus opgevolgd om te kijken waarom het zo raar gaat. Bij mij blijkt dat ik wel een dominante follikel krijg, maar dat die gewoon te traag groeit en dan ten onder gaat. Dus bloedbeeld op cyclusdag 3 is normaal, maar blijkbaar wordt er toch te weinig fsh aangemaakt gaandeweg cyclus