Hallo allemaal, Ik ben nog steeds in shock, dus ik zal proberen mijn verhaal zo duidelijk mogelijk uitleggen. We proberen al een jaar zwanger te worden, binnen het jaar was het gelukt, maar helaas een miskraam met zes weken. Een maand terug heb ik een verwijsbrief van mijn huisarts meegekregen voor de afdeling Fertiliteit. Ik heb daar een bloedonderzoek gehad en ik belde vandaag voor de uitslag. Ik kan het nog steeds niet geloven, maar ik heb antistoffen voor Clamydia. Zowel ik als mijn partner hebben nooit seksueel gemeenschap gehad met een ander. We zijn mekaars eerste en daarna ook niemand gehad. Hoe kan ik het dan toch hebben? En belangrijker: is er iets al beschadigd door de antistoffen? Kan iemand me ajb helpen, ben de wanhoop nabij. Bedankt.
hey meiss... je kan ook chlamidiya krijgen door het dragen van katoenen onderbroekjes.. en het niet goed schoohouden eronder, je kan het ook van wc brillen krijgen meisss.. het hoeft echt niet meteen te beteken dat jij of je vriend vreemd zijn gegaan hoor!!!!! succes meisss....
Bedankt voor je reactie! Oh, ik wist niet dat je het ook van onderbroeken, etc kunt krijgen. Heb de hele ochtend suf gegoogld, en het enige wat ik lees, is dat het te maken heeft met onveilig vrijen bij meerdere partner, etc. Ik heb voor dinsdag de afspraak staan. Hoop dat ik dan wat meer te weten kom.
je kan het bijna nergens vinden maar het is wel zo.... als je echt heel internet afzoekt zou je het wel een keer tegenkomen .....maar het is echt zo.... xxx
Ja, ben er echt helemaal van in de war. Snap er niks van. Ergens denk ik: Ze moeten me hebben verward met een ander...? Ik draag nooit een onderbroek van een ander. En slapen in een ander bed, doen we alleen als we op reis zijn. Ik heb ook niet de symptomen van pijn in onderbuik, tussentijdse bloedingen, etc (wat je vaak ziet bij deze soa). De huisarts belt me straks terug, ga ff vragen hoe of wat. Dinsdag dus een afspraak, en dan bespreken we oa het bloedresultaat.
Had net nog even op google gekeken. Er zijn meer mensen die dit hebben. 1 persoon zei dat het kon dat haar moeder het vroeger heeft gehad en dat het bij de geboorte is overgedragen naar het kind. Er staat op internet dat je wel drager kunt zijn maar heel lang geen last kunt hebben. Maar goed of dat echt waar is met dat overdragen bij de geboorte weet ik niet. Wel gek dat je dan al die jaren helemaal niks hebt gemerkt. Hoop dat je arts meer duidelijkheid heeft. En dat het toch lukt om zwanger te worden. Een meisje wat ik ken had het dus ook, 3 jaar lang, haar ex was vreemd geweest en dit wist ze niet. Uiteindelijk heeft ze wel een kindje gekregen. Dus het lukt wel als je het hebt gehad.
Bedankt voor je moeite, dat je het gegoogld hebt. Ik snap er nog steeds niks van. Heb dit zó niet zien aankomen, maar goed. Ja, ik lees dat het gelukkig wel makkelijk te genezen is, met een kuur. En hoop dat het daarbinnen niks heeft beschadigd.
Chlamydia kan wel gevolgen hebben voor je vruchtbaarheid, zeker als het een verwaarloosde is. Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt! Maar eerlijk gezegd, het is wel een seksuele overdraagbare aandoening. Ik zou het toch even nagaan bij je partner. Ik zou verhalen van anderen/internet dat het ook via een onderbroek ?) kan gaan, niet zomaar slikken. Dat lijkt mij eerder een broodje aap verhaal. Het kan wel met de geboorte worden meegegeven, maar de stoffen worden bij zwangere vrouwen al sinds 1976 getest. Dat zou je moeder dan dus denk ik moeten hebben geweten.
Heb je niet ooit eens een bloedtransfusie gehad (weet niet of dat zo kan of dat ze iedere unit bloed op chlamydia testen) of op een andere manier in contact gekomen met andermans bloed?
Ik weet alleen echt zeker dat mijn partner geen ander heeft gehad. Ik ben echt niet zo'n vrouwtje die dingen niet wil zien wat de partner betreft. Ik kan echt met zekerheid zeggen dat hij geen ander heeft gehad. Onderbroek, etc, lijkt me ook onwaarschijnlijk. Ik snap het daarom gewoon niet.
Hm wat gek dan inderdaad! Misschien heeft je moeder het pas laat in haar zwangerschap gekregen zonder dat ze het wist en heeft ze het op die manier aan je overgedragen?
Ik zou het echt niet weten. Snap er niks meer van. Heb net weer gebeld met het ziekenhuis, of ze het nogmaals wilden checken (ze zullen me vast vervelend vinden). Ik heb het toch echt. Moet maar wachten tot dinsdag, wat nu een eeuwigheid lijkt. Straks belt de huisarts nog terug, ga het ook met haar bespreken.