Wat handig dat ze dat hebben. Dat wist ik helemaal niet. Ik had zelf al een poging ondernomen om me verzekeringpapieren uit te pluizen, maar kwam er niet echt uit. Een paar duizend zelf betalen is nog wel te doen, maar meer kunnen we echt niet aankomen (al ben ik in staat om een tweede hypotheek af te sluiten ) Gisteren kreeg ik een berichtje van iemand die er heel toevallig ook heen ging. Een vriendin van haar kon er al binnen één maand terecht. Drie maanden wachten op de uitslag is nog wel te doen. Als het daarna wat oplevert, zijn drie maanden niks. Ik ben benieuwd wat Freya zegt!
Ha ha, dat is vast geen toeval. Ik denk dat ik die vriendin van haar, die erheen gaat, ken. Ik heb het haar aangeraden en ze raadt het volgens mij nu ook aan op een forum/fora! Ik laat wel weten wat Freya zegt.
Kleine wereld inderdaad zo te lezen! Ik hoop dat jullie verzekeringen vergoeden waar jullie heen willen. Succes met het uitzoeken. Vandaag de internist telefonisch gesproken. Jullie geloven het nooit. Mijn TSH was 1,2, T4 was 16. Alles helemaal perfect volgens hem. Ik hoef voor nu geen pilletjes meer te slikken. Over 4 weken krijg ik weer een afspraak. Dit verschil, met de uitslag van de huisarts, zit m in het lab dat het onderzoek uitvoerd. Afgesproken om vanaf nu, enkel nog in het ZH mijn schildklier te laten testen. Alle schildklier paniek van afgelopen week dus voor niets. Ik ben blij dat we door zijn gegaan met deze poging. Vrijdag is de punctie al.
Baboe; ik had 0,025 Thyrax (blauw pilletje). De hele rits met andere bloedonderzoeken was nog niet binnen (antistoffen etc). Dat hoor ik de volgende keer. Ze hebben echt op een hele reeks geprikt. Die uitspraak van je schoonmoeder over het leiden dat met vreest is zeker waar. Trees; hoe is het met jou? Ze hebben wat weefsel weggenomen. Ik hoop dat je je weer wat beter voelt nu. Aquilegia; fijn dat je die antistoffen tegen je eierstokken niet hebt.
Ieoor, wat vreemd! Was dat gemeten zonder thyrax?? Heel raar. Maar misschien wel goed om het over 6 weken nog eens te laten prikken. Wellicht zijn er schommelingen ontstaan door de IVF behandeling. Let op: als je eenmaal zwanger bent, moet je ook de schildklier goed in de gaten houden. Wellicht kan je schildklier het nog goed aan zonder vruchtbaarheidsbehandling en zonder zwangerschap. Maar is het met een zwangerschap niet meer te doen. Zeker als je anti-stoffen hebt, echt blijven controleren! Over de verzekering heb ik telefonisch advies gehad van Freya. Het zit zo: behandeling in het buitenland wordt vergoed volgens het Nederlandse tarief. Je moet daarvoor eigenlijke een Nederlandse Diagnose-behandelcombinatie (DBC) hebben. Als de behandeling die je krijgt in het buitenland, in Nederland niet wordt toegepast, krijg je een behandeling vergoed die er veel op lijkt. Bijv. als je eiceldonatie doet in België, wat daar al veel gewoner is. Je krijgt dan vergoed wat in Nederland een IVF-behandeling kost. Wij kunnen nu een brief sturen naar onze verzekering met het onderzoeksplan van de kliniek in Stuttgart. We kunnen vragen als welke DBC ze dit gaan zien en wat ze gaan vergoeden. Hierbij is het goed om zoveel mogelijk details van het onderzoek/de behandeling aan te geven, zodat ze er een DBC bij kunnen zoeken. Dus hopelijk zullen ze het deels wel vergoeden!
Ieoor wat een goed nieuws! Jij hebt vrijdag je punctie toch? Onwijs veel succes gewenst! Aquilegia. Bedankt voor de informatie. Ik had ergens wel gelezen dat als je een behandeling krijgt die in Nederland nog als experimenteel en niet offciel was goedgekeurd werd beschouwd dat je deze dan niet vergoed krijgt. Volgens mij geldt dit ook voor de IVIG-behandeling? Hier nog even nieuws. Gisteren mijn opgevraagde informatie van het AMC opgevraagd en tot mijn grote verbazing lees ik dat de endocrinoloog een proef-behandeling thyrax aanbeveeld. De gynaecoloog uit het amc toentertijd heeft dit advies klaarblijkelijk in de wind geslagen en nooit naar mij gecommuniceerd :x. Verder vond de gynaecoloog van de privekliniek het erg opvallend dat mijn TSH in een jaar tijd met anderhalve punt is gestegen. Hij heeft nog eenmaal bloed geprikt en afhankelijk daarvan ga ik alsnog met thyrax starten. Verder heb ik een doorverwijzing van de klinisch immunoloog gekregen. De gynaecoloog uit het ziekenhuis in Groningen (al die gynaecologen maken het erg ingewikkeld ) vond dat het beste plan. Interne doorverwijzing heeft ook voorrang op die van de huisarts. Ik ben happy met alles!
Hoi allemaal, We zijn net terug uit het ZH. De punctie is me echt 100% meegevallen. Ik heb Dormicum via het infuus gekregen. Tijdens de punctie heb ik een paar keer au gezegd, maar voor de rest heb ik er niets van meegekregen. Er waren 7 follikels, en we hebben uiteindelijk 6 eitjes. Nu hopen op een mooie bevruchting. Ik ga nu lekker slapen.
@Ieoor: mooi, 6 eitjes! Nu maar hopen dat ze goed bevrucht raken! @Trees: wat raar! Vraag je advies en dan wordt er niets mee gedaan door je behandelaar! Slecht, hoor. Een klinisch immunoloog, zou die hetzelfde doen als in Stuttgart? Ik weet niet of in Nederland nog experimentele behandelingen die je in het buitenland doet, niet vergoed worden. Maar het bloedprikken en het bepalen van waardes is het natuurlijk wel hetzelfde als in NL. Dus hopelijk wordt dat wel vergoed. De IVIG-behandeling wordt in Nederland trouwens wel voor bepaalde ziekten toegepast, zie hier link naar een Nederlandse site over huidziekten: Intraveneuze Immunoglobulinen (IvIg) Misschien wordt het alleen nog niet toegepast bij het voorkomen van miskramen en bij onvruchtbaarheid.
Ik weet niet helemaal of ze hetzelfde doen, maar ik ga er vanuit dat heel veel onderzoeken wel hetzelfde moeten zijn. In Stuttgart lijkt me dat de onderzoeken allemaal gericht zijn op vruchtbaarheidsproblematiek en daardoor wat specifieker?! De immunoloog hier is meer algemeen gericht op allerlei immuunziektes. Ik verricht zeg maar alvast wat voorwerk voordat we naar Stuttgart gaan . Wat volgens mij het probleem is bij de IVIG-behandeling is dat het in nederland geen goedgekeurde DBC is in combinatie met herhaalde miskramen en/ of vruchtbaarheidsproblematiek. De Behandeling is wel goedgekeurd, maar niet in Combinatie met de Diagnostiek zeg maar. Ik werk zelf soms met DBC's en verzekeringen zijn daar behoorlijk rigide in en Nederland loopt op veel medische behandelingen hopeloos achter. Ik weet niet hoe het in Stuttgart zit, maar Gent bijv. biedt de behandeling gratis aan (deden ze in ieder geval) en de patient hoeft alleen de opnamekosten te betalen. Alleen nu gebruikt Gent witte bloedcellen samengesteld uit duizenden donoren en Stuttgart de witte bloedcellen van je partner. Dat laatste klinkt voor mij veel logischer, want juist zijn genetisch materiaal moet 'eigen' worden. Nou ingewikkeld materiaal allemaal
Aha, bedankt voor de uitleg over de DBC's. Witte bloedcellen van je partner, dat lijkt mij ook een fijner idee dan bloedcellen van 1000en anderen. Er hoeft er maar 1 een ziekte te hebben ofzo.... natuurlijk wordt het wel gescreend, maar toch...
Ik heb geen tijd om op iedereen te reageren (sorry). Ik ben zó druk met inpakken voor onze vakantie (morgen vertrekken we). Dus sorry meiden, na de vakantie ben ik er weer voor jullie. Ik ga aan jullie denken hoor! Vanmorgen om 09.15 uur mochten we bellen. Van de 6 eitjes die we hadden bleken er maar 5 goed te zijn vrijdag. En uiteindelijk is er maar 1 bevruchting ontstaan. De kwaliteit was matig (5 cellig). Ons besluit om er 2 terug te laten zetten was dus ook direct overbodig.... Maar goed, al met al teleurgesteld dat we geen cryo's hebben.... maar helaas. Het is niet anders. Sinds vanmorgen 10.10 zijn we wel de trotse bezitters van een emmy. Als er een volgende ronde gaat komen, vrees ik dat het ICSI gaat worden. Meiden tot over 3 weken. Ik denk aan jullie. Heel veel succes met waar jullie mee bezig zijn.
Jammer dat er maar 1 embryo ontstaan is... Hadden ze daar geen verklaring voor? Zorg in ieder geval dat je TSH laag blijft en je FT4 hoog! Ik wens je een fijne vakantie toe!