Ik reed altijd paard maar sinds het plotselinge overlijden van mijn paard een maand geleden doe ik nu niets meer aan beweging. Het lijkt me nu ook niet verstandig om een nieuw paard te kopen en eigenlijk vind ik het ook al eng om nu nog op het paard van een ander te stappen. Op mijn eigen paard had ik waarschijnlijk nog wel even doorgereden omdat ik die door en door kende. Sporten jullie (nog) en wat voor een sport doe je dan aan en tot hoeveel weken ga je daar nog mee door?
Hoi hoi, ik heb door gesport tot 6.5 maand. Ben nu 38 weken zwanger en deed aan kickboksen. Als je het op je eigen tempo doet en goed luisterd naar je lichaam kun je een heel eind komen hoor. Maar inderdaad een vreemd paard wat je niet goed kent lijkt me niet wijs. Misschien een rustig manege paard? dan ben je in elk geval ergens mee bezig wat je graag doet, anders val je helemaal zo stil. Groetjes Zil
mijn paard (leasepaard) moets niks meer van me weten dus ben ik met 13 weken gestopt. Ik rij heel af en toe op t paard van me vriendin maar die ken ik ook door en door en die is juist heel rustig met me sinds ik zwanger ben... Maar verder doe ik helemaal niks aan sport ik neem me iedere keer voor om met de fiets boodschappen te gaan doen maar ja ik betaal natuurlijk niet voor niks wegenbelasting
Hoi, Ik doe sinds kort aan zwangerschapszwemmen. Ik vind het heel erg leuk om te doen. En het schijnt dat je dat mag blijven doen tot het einde. Groetjes Mariska
Ik doe niet aan sport.. maar ik heb wel gehoord dat het nu niet slim is om met een nieuwe sport te gaan beginnen aangezien je dan andere spieren enzo gaat gebruiken dat je lichaam niet gewend is of iets dergelijks. Zwangerschapsgym lijkt me heeeerlijk!
Een voordeel van paardrijden is dat je zo'n beetje alle spiergroepen gebruikt... dus je zou bijvoorbeeld kunnen gaan fitnessen. Als je een goede begeleiding krijgt, dan kan dat best. Tot en met de zesde maand kun je aan je conditie werken/opbouwen, daarna is het een kwestie van op peil houden. Buikspieroefeningen: je mag wel de schuine spieren trainen, maar liever niet de rechte buikspieren. Verder doe ik aan Aquafit/aquajoggen, vooral nu ik zwaarder begin te worden is het echt fijn om lekker in het water bezig te zijn.
Ik rij nog 2x in de week paard op mijn eigen paard en sport nog 3x in de week een half uurtje op de sportschool.
Ik deed altijd aan karate en snowboarden, maar dat leken me geen verstandige sporten om mee door te gaan... Ik zwem nu twee keer per week en ik probeer zoveel mogelijk lopend te doen. Maar ik mis het échte sporten wel. Wat ik nu doe is 'bewegen'.
Ik was erg actief in tai bo en aerobics, maar deed ook zwemmen, grondoefeningen, .... Omdat het veel springen, schokken, trappen en boxen is, hebben ze me aangeraden ermee te stoppen. Ook teveel buikspieren trainen in dat aero-comboprogramma.. Dus wat ik nu doe is 1x per week zwemmen, probeer toch wat rustoefeningen en wat "been-oefeningen" op mijn matje te doen thuis en altijd minstens 1x per weekend te wandelen!
Ik doe aan fitness en squash. Bij het fitness doe ik met name aan spinning, lekker fietsen zolang dat dat goed gaat blijf ik dat doen. Bij fitness laat ik de krachtapperaten ff voor wat het is en doe alleen cardio, misschien dat ik een aangepast schema laat maken, zullen ze wel verstand van hebben wat wel en niet mag. En squash doe ik met een vriendin en dat gaat niet zo heel extreem (geen echte wedstrijd) dus dat blijf ik ook nog ff doen.
Ik doe ook aan vechtsport, nu even niet zo verstandig, aangezien het veel sparren is! Heb er ook even geen behoefte aan, veel te moe! Enne de beschermende kleding zit nu al wat strak. Binnenkort ga ik zwemmen (zwangeren) daarnaast ga ik netjes op de fiets naar het werk, bult op bult af.
ik doe aan steppen en ik weet niet of dat nog heel lang goed gaat. mijn instructeur had al gezegd dat ik een lage step moet gebruiken en de spring oefeningen doe ik niet. (draaien ook niet, maar dat is meer omdat ik er duizelig van word) deze week heb ik niet de hele les volgehouden omdat ik bandenpijn kreeg, hoofdpijn en duizelig werd. dus komende weken gewoon fitnessen denk ik, en straks ook zwangerschapszwemmen.
Leuk om te lezen wat jullie aan sport doen. Geeft me inspiratie. Tja zwemmen is wel heel goed maar ik vind dat echt vreselijk... Fietsen zou wel wat zijn; heb echter net een maand of 2 geleden mijn hometrainer verkocht omdat ik daar nooit op zat en het weer lokt niet echt om een blokje om te gaan... Misschien van het weekend met mijn vriend even de bossen in als het een beetje droog is.
Ik vind zwemmen ook ongelooflijk saai, maar ik heb m'n man gedwongen om mee te gaan Tis ook zijn baby (nee hoor... heeft ie braaf zelf aangeboden, maar vond t wel lief! In m'n eentje ga ik echt niet)
Ik heb ook een eigen paard maar die moet ik noodgedwongen laten staan. Meneer heeft in de gaten dat ik niet alles meer durf. En dan krijg je gevaarlijke situaties... Ik mis het verschrikkelijk en elke keer als ik daar ben twijfel ik of ik niet eventjes erop zal kruipen... Maar met dit weer en deze kou is dat helemaal vragen om ongelukken. Na 10 weken niks meer te hebben gedaan kreeg ik behoorlijk wat klachten. Stijf, spierpijn, geen kracht meer, gewoon helemaal verzwakt. Mijn fysio heeft me toen aangeraden om op zwangerschapsfitness te gaan. Ik vind het wel te doen. Ik doe gauw te veel, maar wordt begeleid en dan trekken ze je wel op de rem. Het voelt echter niet als sporten. Meer 'onderhoudsbewegen'. Maar ik heb vandaag ervaren dat meer er toch niet inzit op het moment...
mijn paard heeft nu vakantie. hij is héél lief, maar wel groot, en ik dacht steeds 'oh jee, ik moet er écht niet af vallen nu'. nou, dan zit je niet fijn meer. dus ik ben met ene week of 20 gestopt. jammer, maar we wandelen nog, en ik longeer 'm (word ik haast moeier van dan rijden trouwens!) en hij is heeeul leuk om naar te kijken ook. ik wandel nu dus veel, met hon en/of paard, en ga zwangerschapszwemmen en -gymen. verder ben ik zelf fysio, en doe oefeningen voor mijn bekken en rug (wat last van helaas). na de bevalling wacht ik zes weken, en als alles dan OK is, pak ik het rijden weer op. hopelijk is het dan mooi weer, kunnen we gelijk lekker naar het bos!
Ik vraag me ook wel een beetje af, wat verstandig is. Ik doe dan fitness en cardio. Eerste half uur helemaal kapot gaan aan de cardio apparaten en dan de fitness oefeningen. Maar is dit wel verstandig omte blijven doen?
Ehm... Nee! Mij is verteld dat het slecht is als je bij trainen een hartslag krijgt die hoger is dan 120. Je bloeddruk stijgt daardoor en dat is slecht voor de placenta en dus ook het kindje. Daarbij mag je bepaalde spiergroepen minder of niet meer trainen, terwijl je andere spiergroepen juist moet versterken om klachten tegen te gaan. Kun je niet beter overstappen naar zwangerschapsfitness? De meeste centra hebben daar wel programma's met begeleiding voor!
Wel herkenbaar dat jullie paarden (inkidinkidoe en Lien78) merken dat er iets anders is. Ik ben toen ik 4 weken zwanger was nog op het paard van iemand anders gestapt en die was erg fris dus die ging een beetje raar doen (stelde eigenlijk amper wat voor) maar ik heb meteen geruild. Ik was zo bang om te vallen (grond was ook bevroren en we gingen een buitenrit maken) dat ik het paard zelf onzeker maakte... Die ander was een stuk kleiner en dat voelde meteen veiliger. Ik ben nu begonnen met stukken wandelen. Vandaag was het daar ook heerlijk weer voor!