Hoi dames, Woensdag ben ik 16 weken. Vandaag ben ik geprikt op suiker daar ik in m'n vorige zwangerschaps zwangerschapsdiabetus had. M'n waarde nuchter was 5,2 dus helemaal keurig en na het drinken van het suikerdrankje en 2 uur wachten was m'n waarde 8.0. Ietsjes verhoogd dus en krijg nu verwijzing naar gynaecoloog. Ik weet van de vorige keer dat ik op m'n eten moest letten maar dat was pas bij 34 weken zoiets. Wie van jullie heeft dit ook gehad en hebben jullie nog tips?
Hoi Kirsten, Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik ook last van zwangerschapsdiabetes die ik kon onderdrukken met alleen maar letten op mijn voeding. Bij mij werd pas rond week 24 getest, zo uit mijn hoofd. Ik ga er nu dan ook vanuit dat dit deze zwangerschap ook dan pas getest gaat worden, dus ik verbaas mij dat ze het bij jou al met 16 weken gedaan hebben?? Mijn ervaring is dat ze wel "snel" de diagnose zwangerschapssuiker opplakken, mijn waarde was tijdens de vorige zwangerschap na het drankje 8,2 geloof ik en nuchter ook perfect... Het kwam toen ook als donderslag bij heldere hemel dat ze het toch hebben afgedaan als zwangerschapssuiker.. Mocht je nu weer de diagnose krijgen, lijkt het mij dat je alvast rekening moet gaan houden met je voeding... Je waarde is inderdaad niet heel hoog in mijn ogen.... Succes! Ik hoop dat het allemaal meevalt.
Ja ik ook, op een koolhydraadarm dieet gezet en hoefde daarom niet te prikken met insuline. Bij mij volgens mij vanaf 22 weken ofzo. Wat helpt is te kijken waarmee iets gezoet is, bij mij gaf stevia geen problemen dus kon bijvoorbeeld chocola gezoet met stevia eten als ik zin had in iets zoets. Is even uitvogelen wat voor jou/jullie werkt, heel veel succes alvast!
Hoi ik heb ook vermoeden van zwangerschapssuiker. Liet mijn urine testen omdat ik wat vage buikpijnklachten had. Suiker in de urine. Toen hebben ze suiker getest en dat was 10,0. Nu moet ik morgen naar het zkh om nuchter en met suikerdrankje te testen. En als de waarden weer afwijken dan wordt ik overgedragen aan gyn.