Beste verloskundigen! Ik ben nu 14 weken zwanger. Vanwege aanhoudende, niet al te sterke bloedingen zonder aanwijsbare oorzaak de afgelopen week heb ik bijna volledige bedrust voorgeschreven gekregen van de gynaecoloog (ik woon in Duitsland). Ik sta praktisch alleen op om naar de WC te gaan of te douchen. Nu vraag ik mij af of ik geen antithrombosespuitjes moet krijgen. Lag een paar weken geleden, ook vanwege bloedingen, een week in het ziekenhuis met bedrust en kreeg toen én dagelijkse spuitjes én kousen tegen thrombose. Na een knieoperatie een paar jaar geleden moest ik nog wekenlang zelf spuiten, alhoewel ik elke dag op de been was. Ook een bevriende gynaecoloog vindt het raar dat ik nu geen spuitjes krijg. Mijn eigen gynaecoloog heeft, op mijn navraag, echter gezegd dat het niet nodig is omdat ik afentoe wel opsta. Dat deed ik in het ziekenhuis echter ook. Ik maak me best zorgen. Wat is uw mening? Zal ik bijvoorbeeld achter de rug van mijn gyn om mijn huisarts om een recept vragen? Vriendelijke groet en bij voorbaat dank, Linda
Hallo Linda. Vreemd dat je het bij de vorige opname wel kreeg en bij deze niet. Ik zou het nogmaals bespreken met je gyn en vragen wat de reden is waarom deze keer niet en vorige keer wel. Hopelijk ben je snel van je bedrust af. Groetjes Ineke
Verschil is dat ik nu thuis bedrust heb, en eerder in het ziekenhuis lag. Beweeg echter niet of nauwelijks meer dan in het ziekenhuis.
Dan zal dat de reden zijn, omdat de gedachte is dat je thuis waarschijnlijk meer doet/op bent dan in het ziekenhuis. Je kunt altijd even overleggen met je eigen huisarts. Wat zijn/haar mening is. Groetjes Ineke.