beste verloskundige, ik ben 34 wkn en 3dgn zwanger en gisteren bij bezoek verloskundige voelde ze aan mijn buik..ze zei dat de kleine in een stuit ligt en nu moet ik volgende week woensdag op draai spreekuur komen om erover te praten. nu maak ik me zorgen of de kleine wel nog vanzelf gaat draaien of niet. heb echt niet geslapen en stress zoveel..want verloskundige zei als de kleine niet wilt draaien dat ze dan overgaan naar een keizersnede en dat wil ik niet kan ik er zelf iets aan doen? ligt er nog wel een kans dat ze nog vanzelf draait? alvast bedankt groetjes lamisha
Hallo Lamisha. Die kleine heeft nog de tijd om te draaien. Met 36 weken moet de kleine goed liggen. Bij een stuitligging is het niet verplicht om een keizersnede te krijgen. Je mag ook vaginaal bevallen. Dit gaat wel in samenspraak met de gynaecoloog, want er spelen een aantal factoren mee om het vaginaal te kunnen/mogen doen. Zoals een evt. vorige bevalling, geschat geboortegewicht e.d Niet teveel stressen hoor, nergens voor nodig. Je hebt nog alle kans dat die kleine goed draait. Groetjes Ineke.
beste ineke, ik heb bij mijn eerste zwangerschap een keizersnede gehad vanwege niet vorderende ontsluiting en me zoon was toen geboren met 3625 kg dan zullen ze zeker moeilijk doen met een normale bevalling mocht de kleine nog in stuit liggen ik hoop dat ze nog draait in de positie die we willen..dus ff afwachten dan maar bedankt voor de geruststelling liefs lamisha