Hoi! Ik ben nu 5 maanden geleden bevallen van mijn dochter. Ik geef volledig borstvoeding. (wel fulltime kolven, aanleggen is niet gelukt ivm vroeggeboorte). Ik heb nu sinds een maand of twee af en toe wat bruinverlies/slijm, soms een beetje rozig. Een paar dagen terug dacht ik duidelijk een eisprong te voelen. Deed echt zeer. Een paar dagen daarna had ik na de sex helderrood bloedverlies, niet heel veel. Daartussen twee dagen weer een klein beetje bruinverlies. En nu vanochtend weer een paar druppels helderrood.. Verder voel ik me goed. Af en toe last van een menstruatiekrampje, maar dit heb ik al maanden. Is dit normaal? Moet mijn cyclus gewoon weer op gang komen of klinkt dit raar? xx
Hallo Reintje85. Dit klinkt heel normaal. Je geeft namelijk nog borstvoeding. Deze hormonen onderdrukken de hormonen van je menstruatie. Dus wanneer je precies ongesteld word is niet te zeggen. Denk er wel aan dat je weer zwanger kan raken. Groetjes Ineke.
Dankjewel voor je snelle reactie. Dan vraag ik mij alleen nog af: Waar komt dan dat bloed vandaan? Dat er geen menstruatie doorkomt vind ik begrijpelijk door de bv. Maar er gebeurt wel wat zeg maar... en vooral na de sex vond ik raar..
Het kan zijn dat je menstruatie er aan zit te komen. Deze kan minder zijn doordat je nog borstvoeding geeft. Er kan tijdens de seks een vaatje kapot zijn gegaan in je baarmoedermond waardoor je wat bloedverlies had. Dit kan ook gebeuren als je niet zwanger bent. Groetjes Ineke.