Antonie Kamerling overleden!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dahlia, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    lijkt me nogal snel geoordeeld. Natuurlijk is het voor zijn vrouw en kinderen vreselijk, maar ik denk ook dat Antonie zelf er ik weet niet wat voor over had gehad om er bij te mogen zijn om zijn kinderen op te zien groeien.
    Ik weet zelf hoe het is om je zo te voelen. Heb in het verleden meerdere depressies gehad en heb nu een postnatale depressie. Kan me niet voorstellen dat ik zoiets zou doen gelukkig want wil mn kinderen niet missen maar ik zit dan ook niet op eht diepst van mn depressie gelukkig.
    Je vergeet denk ik even dat depressie gewoon een ziekte is net als hartfalen of kanker. Je kan er gelukkig van genezen, maar soms ga je er helaas aan dood.

2. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    zal ongetwijfeld zo zijn dat er meer mensen zijn die zo in de shit zitten en misschien nog wel erger, maar niet iedereen is hetzelfde en dus ook even sterk.
    Medelijden heb ik ook niet met hem, hij heeft zijn rust gevonden. medelijden heb ik alleen met zijn vrouw en kinderen. maar triest vind ik het wel dat iemand blijkbaar zo gruwelijk ongelukkig was dat hij geen andere uitweg meer zag.

3. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Als ze iedereen die wel eens suïcidaal zou kunnen zijn gedwongen moeten opnemen zaten de psychiatrische instellingen boordevol. En zo werkt die wet ook niet. dan moet er toch echt een overduidelijk bewijs zijn dat je een gevaar bent voor jezelf of anderen.

4. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik vind ook niet dat je over kunt oordelen. Puur omdat ik me totaal niet kan verplaatsen in iemand die zelfmoord pleegt. Natuurlijk is het vreselijk dat je je vrouw en kinderen dit aan kunt doen. En natuurlijk denk je bij jezelf: hoe kun je, wat ben jij voor een egoïst. Maar denk je eens in hoe vreselijk ziek hij in zijn hoofd moet zijn geweest dat zelfs zijn vrouw en kinderen hem niet meer bij zich konden houden. Dat de dood de enige uitweg is op dat moment. Dan ben je erg heel erg aan toe en dat is iets dat ik/wij me/ons nooit kan voorstellen maar wat ik echt in- en in triest vind voor hem. En waarvan ik hoop dat ik of iemand in mijn omgeving het nooit mee hoeft te maken.

Voor hem is het geen optie meer geweest om te blijven leven, en dat hij zelfmoord heeft gepleegd heeft hij niet gedaan om zijn gezin eens lekker in de steek te laten. Het is heel makkelijk om te zeggen dat iemand die zelfmoord pleegt egoïstisch is!

Wat heeft hij het moeilijk gehad. En helaas nu zijn gezin ook :(. Hopelijk is dat hele media circus snel voorbij voor hen zodat ze rustig en op hun eigen manier hiermee kunnen verdergaan.

5. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    jammer dat het gebeurt is maar je doet dit niet zomaar in 5 minuten hier liep hij al langer meewel heel erg voor zijn familie

6. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik hoorde het één en ander over en dacht dat iemand op msn bij mij het over een Nederlandse film had en ze die ging kijken... toen nog een andere contact persoon gesproken.. en overleden toen dacht ik nog steeds dat ie het over een film had. Maar nu lees ik dit opeens. :$ Pfff wat erg allemaal!! :(

7. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    egoistisch: ja
    Laf nee denk dat je ook wel lef moet hebben om zelf een einde aan je leven te maken. Vind het heel triest en kan er zelf niet bij dat je je kinderen achter laat... t is toch t mooiste wat er is.

Maaaarrr niemand weet wat er in zijn hoofd om ging...
    Weet zelf gelukkig niet wat een depressie inhoud en hoe t is.

8. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Als je het wonder niet meer ziet van je vrouw en kinderen dan zie je het écht niet meer zitten.
    Je kunt niemand in zijn hoofd kijken.

Heel veel sterkte toegewenst voor Isa en de kids.

9. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Hier sluit ik me helemaal bij aan!
    Ik vind het verschrikkelijk en ik vind het in en in triest en ik zal absoluut niet over hem oordelen, want ik kan niet in zijn hoofd kijken.
    Maar op 5 september heeft een hele goede vriend van mij hetzelfde gedaan en de emoties die het bij de nabestaanden los maakt zijn echt overweldigend! Het is zo niet te bevatten. Je hebt verdriet, maar je voelt je ook schuldig omdat je je afvraagt of je iets had moeten zien, iets had kunnen doen. Maar ik voelde vooral boosheid, en nog. Boos omdat hij geen andere uitweg zag, boos om wat hij de nabestaanden aan doet.
    Het enige beetje troost wat ik heb is dat hij nu rust heeft en dat dit het enige was wat hij zelf in de hand had...
    Maar begrijpen? Nee, nooit.
    Daar ben ik zelf ook te positief voor en geloof me: ik heb mijn portie shit in het leven ook wel gehad, meer dan genoeg! Maar ik zie altijd een lichtpuntje, hoe klein ook.
    Verdrietig dat dat niet voor iedereen geldt....

RIP Antonie.....

10. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Mooi gezegd! En helaas maar al te waar....

11. toefje

toefje Niet meer actief

als die jongen zo diep in de put zit.denk je niet aan je vrouw en kinderen als je zelfmoord pleegt.hij was al te ver weg om daar over na te denken.

12. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
  13. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Moet je nagaan hoe ver hij al heen was.

14. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Wat vreselijk zeg, als je zoveel talent hebt gekregen om 'half' Nederland te boeien en te ontroeren met je kwaliteiten... En er dan zelf niet meer van kunnen genieten... Zelf niet meer in kunnen zien dat je zoveel te bieden hebt aan anderen....
    Dan moet er echt wel iets heeeeel erg mis met je zijn.
    Dat kun je dan egoïstisch noemen, maar dat is volgens mij niet het juiste woord.
    Hij was zichzelf gewoon totaal kwijt, dat is het enigste wat er in mij opkomt.
    Ik vind het ook vreselijk voor zijn vrouw en kindertjes. Het lijkt me, dat je als vrouw, er alles aan probeert om dit te voorkomen....
    Laten we alsjeblieft niet te 'hard' oordelen.

15. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Zo erg! Wat triest voor de nabestaanden. Heel veel sterkte voor ze. Vandaag heb ik met m'n collega's zitten kletsen en iedereen vond hem geweldig en liep te zwijmelen bij hem... *zucht*.
    Wat moet je je ongelooflijk rot voelen om tot zo'n actie over te gaan!

16. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    blijft een dubbel iets, aan de ene kant denk je Egoist!!!! en je kinderen dan??!!!

aan de andere kant, je kunt niet in iemand hoofd&gevoel kijken... wij kunnen ons (gelukkig) niet voorstellen je zo k*t te voelen dat je gewoon zelf gelooft dat je gezin beter af is zonder je.... wees daar dankbaar voor dat je het je niet kan voorstellen.

triest :(

17. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    :$:$:$ Hoe kun je nou zeggen "dat ie het zelf wil". Zo iemand denkt niet even van: oh, he bah, ik ben zo down...laat ik mezelf maar lekker van kant maken". En jij bent duidelijk nooit depressief geweest. Ik heb het van heel dichtbij meegemaakt en het is echt heel wat meer dan "in de shit zitten". Je bent eigenlijk gewoon heel erg ziek en het is echt verschrikkelijk als iemand dat moet meemaken. Je weet echt niet waar je het over hebt helaas...(of eigenlijk gelukkig maar) :(

18. Jarina

Jarina Actief lid

19 apr 2010
    320
    0
    0
    Limburg
    #98 Jarina, 8 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2010
    Wat kunnen bepaalde mensen hier toch zeiken!! Sorry dat k het zo uitdruk maar het irriteert me mateloos. Die man lag al 13 jaar in de knoei, depressie in depressie uit. Dat kunnen jullie je niet voorstellen. Die man had geen denkwijze zoals 'gezonde' mensen dat hebben. Zoals wij wel eens een baaldag hebben als vrouw zijnde dat we de hele dag huilen en in bed kruipen dat had die man 13 jaar lang en 10 x zo erg. Hij heeft er alles aan gedaan en heeft vaak genoeg aan zijn vrouw en kinderen gedacht anders had hij het veel eerder gedaan. Dus meiden die hier zo zitten te praten dat het hun niet boeit;verwijderd!! want voor sommige is het wel heel gevoelig!!

19. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Sommige mensen zijn niet meer te helpen. Las ook ergens dat hij zich door de depressie niet meer vader of echtgenote voelde.
    als dat er dan ook nog eens bijkomt.

En tuurlijk is zelfmoord (voor zulke mensen) de makkelijkste weg, misschien wel laf
    Maar je moet verdomd veel lef hebben om zoiets maar te doen

Sterkte voor alle nabestaanden en zeker vrouw en kindertjes

20. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik vind het heel erg dat hij zo diep in de put heeft gezeten dat hij dit als de enige uitweg zag. Heel erg voor hem en heel erg ook voor zijn gezin. En dat laf noemen: tja, wij kunnen ons gewoon niet voorstellen hoe het is om zo depressief te zijn. Gelukkig ook maar. Maar het is wel heel gemakkelijk om te oordelen. Ik zou het fijn vinden als mensen ook wat minder hard daarin zouden oordelen. Hoe denk je ook dat zoiets overkomt bij mensen die zelf met dergelijke gevoelens rondlopen of die een zelfmoord van nabij hebben meegemaakt.

Deel Deze Pagina