Antonie Kamerling overleden!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dahlia, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    #101 maja82, 8 okt 2010
    Laatst bewerkt: 8 okt 2010
    Een depressie wordt niet voor niets wel eens een dodelijke ziekte genoemd. 'Egoistisch'?? Dan weet je duidelijk niet waar je het over hebt. Ik denk dat het voor heel veel mensen erg pijnlijk en kwetsend is om dat te lezen.

2. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0

klopt maar weet ook uit eigen ervaring voor degene die zelfmoord pleegt en daar heb ik het ook tegen gezegd ik ga geen medelijden tonen met die mensen, heb er 2x mee te maken gehad (ik niet zelf) en gewoon rechtuit gezegd de volgende keer moet je het wel goed doen want als het mislukt heeft het geen zin! en ik oordeel wel zo.

3. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0

lef hebben ze dan niet meer nodig want ze kunnen niet meer denken en denken dan overal vanaf te zijn klopt maar je hangt je thuis op waar je kinderen en je vrouw rondlopen en die blijven ze hele leven met een trauma zitten want je vergeet nooit hoe je je die ene vind :) dus dan ben je een egoist ja!

4. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Er zijn duidelijk reacties van mensen die absoluut niet weten waar ze over praten.

Voor ons is het duidelijk dat hij (denk ik) een leuke vrouw heeft en 2 schatten van kinderen die hun vader nodig hebben en absoluut niet willen missen maar iemand in een fikse depressie ziet dat niet meer, die hebben zwarte dagen waar geen grijs tussen zit, die voelen zich teveel en denken dat hun kinderen/partners veel beter af zijn zonder hun.

Ik vind niet dat zelfmoord egoistisch is, waarom mag iemand die overduidelijk lijdt niet die beslissing nemen, moet iemand 10/20/30 jaar vechten tegen het leven omdat men vindt dat dit maar moet.

Kijk dat kinderen hun "ouder" moeten missen is verschrikkelijk en niet te begrijpen.

5. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0

nee gelukkig weet ik wel waar ik over praat, maar dit is mijn mening en andere hebben een andere mening nou prima, maar vind wel een applaus waard dat hij ze vrouw en kinderen niet meegenomen heeft ;) want dat is tegenwoordig normaal als je zo leest!

6. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    :(:(:(

Mensen die hun famillie's uitmoorden zijn of psychotisch of sociopaten, heeft hier dan weer helemaal niets mee te maken

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    OMG, wat simpel.

Mensen die zwaar depressief zijn, zijn ziek in hun hoofd en denken oprecht dat hun gezin beter af is zonder hun. Dat heeft dus niks met egoisme te maken, juist het tegendeel.
    Je weet echt niet waar je over praat, heeft niks met een 'andere mening' te maken.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Blondjuh, jij maakt er nu van dat hij zich heeft opgehangen in zijn eigen huis, volgens mij is dat niet zo. Hij heeft zelfmoord gepleegd in een woning in zijn woonplaats, meer is er niet over geschreven in de media volgens mij?
    Iedereen mag z'n eigen mening hebben, maar ik vind je niet erg begripvol. Tuurlijk doet iemand die zelfmoord pleegt de nabestaanden pijn, maar wat denk je van de pijn die die persoon zelf heeft? Zeker als je er al jaren mee kampt en er is telkens maar geen uitweg, dan houdt het helaas soms op, hoe vreselijk het ook is voor, in het geval van Antonie, zijn vrouw en kinderen. Iedereen had het graag anders gezien, hij zelf ook. Ik vind het triest dat het zo is gelopen, dat hij blijkbaar zo ziek was.

9. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

is het bekend dat hij ze eigen heeft opgehangen ? ;)

Niemand hier (denk en hoop ik) praat goed als er iemand zelfmoord pleegt. tuurlijk niet en zeker ook niet als je een gezin achter laat.

Maar zulke mensen zoals antonie, die zitten blijkbaar in zo'n diep dal waar ze gewoon niet meer uitkomen. hun denken egoistisch te zijn als ze de rest van hun leven op die manier door leven als de happy echtgenoot of vader, wat ze niet zijn of niet meer voelen.

ik denk dat als er iemand een bad hair day heeft niet bij ze eigen denkt, komop laat ik er is een eind aan breien. komop zeg!
    Je weet niet wat er in die hoofden omgaat.

Denk dat niemand met een normaal verstand hier echt over kan oordelen.

Nogmaals het is verschrikkelijk voor de nabestaanden als iemand dit doet!!

10. Muurbloempje

Muurbloempje Fanatiek lid

hoorde onder een workshop dat hij overleden was kon mijn aandacht er niet meer bijhouden....

hier zijn geen woorden voor......

RIP Antonie.....

11. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Snoopy, uit respect is er niet bekend gemaakt hoe hij het heeft gedaan. Het enige wat bekend is, is dat hij het in zijn eigen huis gedaan heeft en dat Isa hem heeft gevonden toen ze thuis kwam. Meer is er inderdaad niet over bekend, dus hoe men bij verhanging komt... :(

Het maakt ook geen hol uit hoe hij het heeft gedaan, hij zag geen enkele uitweg meer en heeft zijn eigen, definitieve keus gemaakt.... :(

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    #112 jada08, 8 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2010

En wie ben jij om dat te melden. Reageer normaal zeg. Je zit op een forum en daar mag iedereen zijn mening zeggen en bevalt jou dat niet dan zou jij denk ik maar diegene moeten zijn die hier weg gaat uit dit topic... ;)

Ontopic: Schrok er behoorlijk van toen ik het hoorde. Hij kwam op mij over als een hele lieve man.

Tja en de discussie over egoistisch zijn. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand zo depressief is, zowel ik niet als in mijn omgeving. Je weet niet wat er in iemand zijn hoofd omgaat om het zover te laten komen.

Heb wel eens gehoord dat mensen die dit daadwerkelijk doen, het ook doen omdat ze vinden dat ze hun naasten tot last zijn, en daardoor geen andere uitweg zien.

Ik hoop dat Isa en hun kindjes ooit de kracht vinden om verder te gaan.

13. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Zelfs dan is het mogelijk. Iemand die zich van het leven wil beroven, vindt echt een weg. Ik heb het helaas gezien in mijn vriendenkring...:(

14. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Vind wel dat mensen zich wat meer mogen verdiepen in wat een depressie is.:x Het is een ziekte.
    Als je het zelf niet hebt meegemaakt kun je er niet over oordelen.

Vind het vreselijk voor Isa, de kinderen maar ook voor hemzelf!

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    #115 Wijffie75, 8 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2010
    Hoewel ik je manier van formuleren een beetje jammer vind, ben ik het wel met je eens.

Waarschijnlijk voelde zijn leven als zo'n hel, zo zwaar, dat hij geen andere optie zag. Het is dan geen kwestie van 'dood willen', maar van 'niet verder kunnen'. Kunnen! Niet willen!

Helaas heb ik dit ook van heel dichtbij meegemaakt en toch vind ik het nog steeds niet egoistisch. En vind ook niet dat hij verplicht opgenomen had moeten worden of tegengehouden. Het is zijn leven en als hij het niet meer kan, wie doet het dan voor je? Dan kun je zoveel hulp en weet ik veel wat hebben, maar die nemen de pijn niet voor je weg. Nu is zijn pijn wel voorbij.
    Heel triest dat die pijn voor de nabestaanden nu juist alleen maar erger is geworden :(

16. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik hoop dat Isa en de kindjes ( en niet te vergeten antonie´s ouders en zus), veel steun krijgen om dit grote te leed enigzins te verwerken.
    Het lijkt mij vreselijk als je ziet als ouder of als partner of als kind, hoe erg een geliefde *lijdt* onder het leven.

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    verkeerde topic, sorry:)

18. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Volkomen mee eens!

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    vind het heel erg. toen ik het hoorde op de radio dacht ik nee dit is een misselijk grapje tot ik besefte dat hij echt dood was.

de manier waarop daar valt niet over te oordelen. ik zelf heb van zeer dichtbij meegemaakt wat zelfmoord voor inpact heeft op de nabestaande. kan je zeggen dat de onbegrip en de waarom dingen zijn waar je nooit geen antwoord op krijgt. er gaat zo veel in iemand om. sommige waarschuwen 100x dat ze er een eind aan gaan maken en doen niks terwijl andere nooit waarschuwen en zich in een klap van de wereld verhelpen.

20. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ik vind het heel erg was donderdag ook erg van slag, dat soort dingen grijpen mij heel erg...
    vond het altijd een mooi mens om te zien, en helaas heeft hij idd veel ups en downs gehad en hij werd ook geholpen voor hij het deed, maar helaas heeft dit niet mogen helpen.
    Ik hoop op heel veel kracht en steun voor Isa, Merlijn en vlinder en natuurlijk de naaste.

En Tjah zo heeft iedereen wel ergens een mening over, zo als antonie zei "dood hoord bij het leven" en hoe dat is aan ieder zijn keus.

Deel Deze Pagina