Hydrofiele luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Yvjuh, 25 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvjuh

Yvjuh Lid

20 jan 2009
    27
    0
    0
    Meiden,

Even een vraagje.. Hoe vaak hebben jullie de hydrofielen luiers/ washandjes en omslagdoeken gewassen?
    Ik begeep dat ze vaker gewasen moeten worden.. maar hoe vaak???

Knuf

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik heb ze nu allemaal gwoon 1x gewassen en daarna gestreken ( dat helt ook voor betere vochtopname)

ik heb er nog nooit van gehoord dat je ze vaker dan 1x moet wassen

3. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    Hier 2x gewassen en 1x gestreken (omdat ik gehoord had dat dit moest, maar onze kraamhulp zei dat ik daar direct mee op moest houden omdat ik me alleen maar extra werk op de hals haalde)

4. wendyie

wendyie Lid

11 okt 2010
    41
    0
    0
    hier ook 2 keer gewassen en toen gestreken!

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    1 keer gewassen en lekker niet gestreken :)

6. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    1x gewassen en 1x gestreken.
    Strijken omdat het zo in elkaar krimpt maar ik kan me voorstellen dat als de kleine er is, ik volsta met alleen wassen en dan hup gebruiken ;)

7. fafje

fafje Niet meer actief

n og nooit gehoord...gewoon 1 x gewassen...
    daarna gebruikt...nu doe ik elke dag een wasje...ze worden in elk geval vaak genoeg dna geboorte gewassen

8. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Hier 1x gewassen.
    Ik mocht ze van de kraamhulp niet met wasverzachter wassen en strijken. Dan neemt blijkbaar het water minder goed op.

9. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

heb juist altijd begrepen dat je ze niet moet strijken omdat ze dan minder goed vocht opnemen

10. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Dat zei onze kraamhulp dus ook :)

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.860
    113
    Inderdaad, niet strijken voor betere vochtopname, anders strijk je de vezels juist plat en nemen ze minder op.
    Al heb ik ze de eerste keer wel gestreken, omdat het er mooier uitzag :), heb ze ook maar 1 x gewassen, leek me wel voldoende.

12. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ik heb ze voor mijn zoontje 1 keer gewassen, en daarna gestreken, stond ook in het boekje van de kraamzorg, dat je gestreken hydrofiele luiers moest hebben klaarliggen voor de bevalling/daarna

Dat werkte prima, dus nu ga ik ze weer 1 keer wassen en daarna gewoon strijken

En een mooi gezicht in de commode!

13. CindyCM

CindyCM Actief lid

21 mei 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ze 1 keer gewasen en ook gestreken, maar dat strijken doe ik straks niet meer. Ik vind het best veel werk en ze drogen denk ik ook beter als ze niet gestreken zijn.

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb mijn hydrofiel luiers 1x gewassen en 1x gestreken voor de bevalling. Het strijken heb ik gedaan omdat ik dat toen mooi vond in de commode.
    Nu was ik ze, doe ze in de droger en vouw e op. Ik heb zoveel hydrofiel luiers in gebruik en dus in de was, dat ik blijf strijken hahaha. En het neemt minder vocht op als je ze strijkt.

Liefs

15. bij strijken en wasverzachter nemen ze idd minder vocht op, maar bij de eerste was heb ik ze wel gestreken, Ga het nu ook weer doen (degene die ik nieuw ga kopen en in de babykamer leg). Staat veel netter in de commode :D
    Maar na de geboorte gaat denk ik alles door elkaar en worden alle hydrofielen na het drogen uitgeschud en opgevouwen

16. nou ze nemen na de droger en het strijken voldoende vocht op hier. heb er maar 1je nodig voor het afdrogen hoor. maar als je ermee wilt dweilen misschien niet drogen en strijken :D

17. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Staat bij mij ook in het boekje...

Maar lekkere tegenstrijdigheden hier... ;) Ik ga ze 1 keer wassen en daarna strijken. Zal wel goed zijn.

18. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Mijn kraamhulp vertelde me dat je ze wel gestreken moet hebben voor bij een thuisbevalling, omdat ze dan sterieler zijn. Daarna niet meer strijken, want dan nemen ze minder vocht op bij afdrogen etc. Ennuh.. wasverzachter gebruiken vooral niet doen, afgezien van 't feit dat dat afgeraden wordt bij alles voor een baby, je eigen handdoeken doe je toch ook geen wasverzachter bij?

Deel Deze Pagina