2 follikels

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Rosie90, Feb 17, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosie90

Rosie90 Lid

Aug 2, 2019
    99
    25
    18
    Female
    Heeft iemand ervaring met 2 follikels?
    Ik weet dat ik er 2 heb vanwege dat ik in het ziekenhuis onder behandeling ben en ik echo's krijg voor de IUI.
    Ik vraag mij alleen nu dus af of ik dan ook 2x een LH piek ga krijgen? En welke eisprong ik dan aan moet houden om te weten wanneer ik ongesteld word.
    De IUI gaat deze ronde helaas niet door door de 2 follikels.

2. SD90

SD90 Fanatiek lid

Nov 3, 2017
    2,292
    2,489
    113
    Female
    Je hebt in principe altijd maar 1 LH-piek en eisprong, of je nu één of meerdere eitjes hebt. Je eitjes zullen dus gewoon op ongeveer hetzelfde moment springen.

3. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

Nov 24, 2018
    752
    422
    63
    Female
    Waarom gaat het niet door bij 2 follikels? Hier is 3 de grens waarop je moet beslissen. Maar bij 2 doen ze het wel. Zeker als het niet even grote zijn. Het is sowieso niet zeker of het bij 1 lukt. Er is wel een verhoogde kans op een meerling natuurlijk, is dat iets wat ze dan gewoon willen uitsluiten? (buiten dat t ook 1 eiig een 2ling kan worden).

4. Rosie90

Rosie90 Lid

Aug 2, 2019
    99
    25
    18
    Female
    Ja ik kan door ziekte een tweeling niet aan, dus als we het kunnen voorkomen moeten we dat helaas ook doen, hoe verleidelijk het ook is helaas.

5. Rosie90

Rosie90 Lid

Aug 2, 2019
    99
    25
    18
    Female
    En allebei mijn eitjes waren vrijdag 1.6
    Alleen de ene was dinsdag nog 1.3 en de ander was nog niet eens te zien. Al zaten ze wel vlak achter elkaar, dus misschien gemist?

Maar daarom dacht ik dat ik dan 2 keer een eisprong zou gaan krijgen, omdat de ene dus wel veel sneller groeit. En ik moet nu ook 1 van de eerste 3 dagen van mijn nieuwe cyclus terug komen om te kijken of de ene uberhoubt gesprongen is. Kan schijnbaar zijn dat als je er 2 hebt, er 1 daarvan niet springt en je dan toch ongesteld wordt.

Iemand daar ervaring mee?

6. SD90

SD90 Fanatiek lid

Nov 3, 2017
    2,292
    2,489
    113
    Female
    Dat kan, een follikel kan -niet springen- en een cyste worden, maar het valt moeilijk te voorspellen of dat al dan niet gaat gebeuren. Ik heb het al eens gehad, en moest dan een cyclus de pil nemen om zo de cyste te doen krimpen/weggaan.

Een eitje springt trouwens niet standaard aan bv. 22mm. Door de hormonen die je tijdens je LH-piek aanmaakt, springen normaalgezien alle rijpe follikels.

7. Rosie90

Rosie90 Lid

Aug 2, 2019
    99
    25
    18
    Female

Oefff.. Dan hoop ik heel hard dat ze idd allebei gesprongen zijn.. Ik ga dat psychisch niet trekken om nog een ronde over te moeten slaan

8. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

Nov 24, 2018
    752
    422
    63
    Female
    Dan snap ik het wel ja. Maar over het algemeen gaan ze bij een eitje tussen de 18 en 21 mm de iui plannen. Als er een ander kleiner follikel zit waar van de kans klein is dat deze nog genoeg rijpt zal er waarschijnlijk ook maar 1 springen en de ander verdwijnt vaal weet, in meeste gevsllen niet als cyste.
    Als er een een ei springt wordt sowieso ongesteld of het nou 1 of 2 waren. (Althans ongesteldheid is volgens mijn info juist een teken dat je eitjes/follikels hebt gehad die gesprongen zijn, ik heb dat dus zelden)

Wel lastig dat je psychisch je niet fijn voelt. Iui kan best heftig zijn en wel vaker teleurstelling opleveren dan een keer een cyclus moeten overslaan. Ik hoop dat je goed begeleid wordt hierin.

Succes

Rosie90 likes this.
  9. Rosie90

Rosie90 Lid

Aug 2, 2019
    99
    25
    18
    Female
    Nou de wondere zijn de wereld nog niet uit.
    Ik blijk toch 2 eisprongen te hebben gehad deze cyclus.
    Mijn eerste was dinsdag 18 februari.
    Vanaf zaterdag ben ik weer gaan bloeden. Oud bruin en een beetje. Afgelopen woensdag weer een echo om te kijken of ze allebei waren gesprongen en toen zag ze dat er toch nog 1 zat en dat er veel bloed in mijn baarmoeder zat.
    Vandaag 2 dagen later is de follikel en het bloed in de baarmoeder weg en is mijn baarmoederslijmvlies nog steeds dik.
    Ook zou ik vandaag ongesteld moeten worden, maar is dit de eerste keer op dag 10 dpo dat ik dat nog niet ben.. Bloed nog wel steeds een beetje.
    Ze vermoed dat mijn lichaam nu helemaal in de war is door die 2 follikels. Dus even kijken nu of ik lichtjes blijf bloeden, of dat het stopt of dat ik ongesteld word..
    Mocht het bloeden niet stoppen, maar zo blijven dan moet ik vrijdag terug komen en gaan ze mijn lichaam herstellen.. Iemand enig idee hoe dan?

Share This Page