Hoe moet dat als hij naar de onthaalmoeder gaat?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by GeoLilly, Oct 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Hoi

Kleine E. is bijna 5 weken oud en ook al duurt het nog zo'n 9 weken tot hij naar de onthaalmoeder moet gaan toch stel ik me al enkele vragen.

Ik geef borstvoeding op verzoek, meestal komen we aan zo'n 8 à 9 voedingen per dag.
    Soms kolf ik af zodat manlief of één van de grootouders ook eens een flesje kan geven. Dan zit ik meestal tussen de 90 à 100 cc.

Omdat ik graag E. wil blijven borstvoeding geven als hij naar de onthaalmoeder gaat had ik nog volgende vragen:

- Hoeveel voeding heeft een baby nog nodig als hij rond de 14 weken is? Zijn er dan nog steeds 8 à 9 voedingen per dag nodig of mindert dat?
    - Hoeveel afgekolfde moedermelk in flesjes moet ik meegeven naar de onthaalmoeder?
    - Momenteel drinkt hij uit kleine flesjes waar max. 125 cc in kan, wanneer moet je overschakelen naar de grotere flesjes?
    - Zal ik ooit genoeg produceren om die grotere flesjes vol te krijgen??

Nog tijd genoeg ik weet het maar ik ben het liefst voorbereid :)

2. sther3

sther3 Niet meer actief

Ik zou sowieso een voorraadje gaan aanleggen in de vriezer, ik kolf ook maar 125 ml per keer. Mijn mannetje is 4,5 maand en drinkt bij opa en oma flesje rond de 100 ml, iets meer per keer. Dus voor ons is een grotere fles niet nodig. Het is te zijner tijd uitproberen hoeveel hij drinkt per flesje.. Hier drinkt hij als hij bij mij is vaker dan bij opa en oma, hij gaat vaak 5 uurtjes en dan drinkt ie 2 keer meestal. Ligt eraan hoe laat hij bij mij voor het laatst gedronken heeft. Dus dat is tegen de tijd dat je gaat werken uittesten, maar ik zou in ieder geval een voorraadje maken zodat je in ieder geval genoeg meegeeft.

3. tuc

tuc Niet meer actief

ik heb van mijn oppaskindje sowieso een aantal flesjes in de vriezer hier voor het geval kindje extra honger heeft. Eens in de zoveel tijd ververst moeder die.

Ik heb er nu eentje van 16 weken en die drinkt ongeveer 100/150 ml per keer en op een dag van 7.00/17.00 ongeveer 3/4 keer.

Share This Page