Ik google me suf maar kom niet veel verder dan de Naturij, Aquazoo en dierentuin Emmen. Wie heeft tips voor leuke en betaalbare uitjes in het noorden van het land? Moet nog drie weken door zien te komen met drie kinderen, (8, 4 & 9m).
Wij zijn bij swimfun in Joure geweest. Heel leuk zwembad! Wij waren met 3 kids (9, 4 en 2 jaar) en zij hebben zich goed vermaakt. Aquazoo is inderdaad ook erg leuk. Verder zijn we nog in monkeytown in Leeuwarden geweest.
Hoi ! Ik heb leuke herinneringen aan : het Veenpark in Barger-Compascuum of het openluchtmuseum"Ellert en Brammert. Drouwenerzand was helemaal geweldig.(maar is tegenwoordig meer een pretpark geworden geloof ik) "Gewoon" naar Lauwersoog met een netje diertjes vangen in het water. Zeehondencrèche Pieterburen. Nienoord in Leek. Sprookjeshof was er vroeger ook maar weet niet of dit nog bestaat. Wandelen in Bourtange.... Lijstje met onze zondag uitjes van vroeger toen ik nog kind was.... Ik heb geen idee hoe het tegenwoordig nog is hoor. Hopelijk heb je er iets aan.
Sprookjeshof Zuidlaren idd. Is er nog steeds. Zeker leuk voor een dagje. Nienoord Duinezathe (Appelscha) Kaarsenmakerij in Eenrum (combineren met bezoekje zeehondencrèche) Waterspeeltuin Lauwersoog is erg leuk (en gratis)
Plopsaland, kabouterbos in drenthe, pony Park slagharen, in Friesland zit nog een speelpark bij veenwouden :sanjes vertier. Mooie kinderboerderij in Stiens, vlakbij leeuwarden.
Swimfun is inderdaad leuk, maar alleen de oudste heeft zwemdiploma's, de middelste start volgend jaar pas voor A. Als ik in mijn eentje met drie kinderen op pad ga, lukt zwemmen helaas niet
Bezoekerscentrum Dwingelderveld Kinderboerderij in Stiens Boomkroonpad in Drouwen Bourtange is superleuk idd! Pieterburen zeehondenopvang Hunebedcentrum in Borger Dagje waddeneiland Orvelte Natuurmuseum in Leeuwarden Sybrandy's speelpark Doolhofpark in Bakkeveen
Zijn er ook musea die geschikt zijn voor zowel 4 als 8 jarigen? Aviodrome lijkt me leuk voor beiden, natuurmuseum Leeuwarden had ik idd ook al gezien. Benieuwd of er meer leerzame en tegelijkertijd leuke dingen zijn.
Het Fries Scheepvaartmuseum misschien? In Leens zit nog DoeZoo. Boven Dokkum ligt Peasens Moddergat, hier zit een superleuk museum, it Fiskershúske. Dit kun je goed combineren met Lauwersoog. Het nationaal modelspoor museum in Sneek. Het planetarium in Franeker.. Maar dat is misschien niet zo geschikt voor jouw 4-jarige. Ik denk nog even verder na
Gevangenismuseum in Veenendaal hebben we dit jaar gedaan met een 7- en een 4- jarige en dat was erg leuk. Ook erg leuk voor volwassenen.
drouwenerzand blote voetenpad sprookjeshof flippies pretpaleis speelgoed museum roden sanjesfertier nienoord leek sportcentrum kardinge is ook van alles te doen( zwemmen klimmen ballenbak)
Is er een pluktuin in de buurt? Lekker fruit en/of bloemen plukken, is een leuk uitje voor kinderen en je komt nog met iets moois/lekkers thuis Pluktuinen Friesland: kwekerij de bascule, hommerts de warreweide, tijnje de doarpstun, snakkerburen, bloemenparadyskje, kollum Groningen: Pluktuin plukgluk in Grijpskerk Of ga pannenkoeken lunchen (9vd10 keer hebben ze een speeltuin bij die toko's), pickinicken, hutten bouwen in huis/tuin, naar de bioscoop of thuis een filmmiddag houden met popcorn en matras in de kamer,naar een indoorspeeltuin etc
Dit is in Bakkeveen toch? Erg leuk, maar in de vakanties vaak alleen geopend voor gasten van het vakantiepark.
Appelbergen in Glimmen is ook leuk. Mooi bos en een leuke speeltuin met een groot terras waar je ook een hapje kunt eten.
Het planetarium ben ik met de oudste geweest toen hij 3 was, vond hij reuze interessant. Is ook een voor op het lijstje. De rest ook trouwens, dank je!!!