Azoren

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Lumiere, Aug 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik wil heel graag een keer naar de Azoren op vakantie. Na heel lang twijfelen heeft mijn vriend toch besloten dat hij ook wel mee wil. Hij heeft heel lang getwijfeld omdat hij absoluut nergens heen wil waar het warm is en ik hem er niet van overtuigd kreeg dat de Azoren geen tropische eilanden zijn en dat het er niet gemiddeld 45gr is:p.

We gaan op zijn vroegst volgend jaar. Onze zoon is dan 3. Is dit te vroeg? We zijn tot nu toe niet verder dan West-Duitsland geweest met hem (Drenthe, Eifel, dit jaar Saarland plusmin 250km) omdat we hem niet te lang in de auto willen laten.

Is er iemand ooit met kinderen op de Azoren geweest? Is het wat, of kunnen we beter wachten tot hij een jaar of 8, 9 is?
    Wij zijn geen strandmensen (komt goed uit want geen strand op Azoren ;)) we houden van wandelen, zomaar wat rondtoeren.

Ik ging zelf vanaf 6jr mee jaarlijks mee op wandelvakantie in de Alpen. Enorm van genoten altijd? Ik was nooit te moe ofzo. Mijn zoon lijkt wat dat betreft op mij.

2. meid1987

meid1987 Fanatiek lid

May 20, 2010
    3,789
    1
    36
    Over de Azoren kan ik je niks vertellen, maar waarom zou 3 jaar te vroeg zijn?

Wij hebben onze kindjes van jongs af aan al mee genomen op vakantie.
    Dochter was amper 8 weken oud en ze "zat" al in het vliegtuig.
    Lange ritten naar Zuid frankrijk gaan ook prima hier! ( 1500km)

Gewoon doen dus ;)

3. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,487
    113
    Het is afhankelijk van je kind wat je wel en niet kunt doen met vakanties. onze 3 jarige wil niet ver lopen, maar als die van jullie dat wel wilt of als je het van te voren wat vaker met hem gaat wandelen over het strand, of in het bos, kun je best een stukje gaan wandelen. dag tochten zullen het alleen denk ik niet snel worden.
    De azoren ken ik verder niet. maar het is niet een hele verre vliegreis, 4 uur is prima te doen met een peuter.
    geen grote tijdverschillen. en een 3 jarige kijkt zijn ogen uit als hij zo'n groot vliegtuig in mag etc. dus ik denk dat het prima kan hoor!
    Met onze 3 jarige (en baby) zijn we afgelopen jaar naar kreta geweest ging ook top, is 3-3,5 uur vliegen. Daar hadden we een huur auto, we konden overal heen rijden met ze, naar een strandje in een moooie baai, kleine stukjes wandelen, naar mooie dorpjes, ook een boottochtje vond de oudste heel erg leuk.
    Dus niet twijfelen, het kan prima! alleen rekening houden dat je wandelingen misschien iets korter zijn (of oefenen met zo'n grote draagbackpack om te wandelen, maar dat is wel afzien voor de drager)

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Geen ervaring met kinderen, wel met de Azoren. Wij hebben in 3 weken 6 eilanden bezocht, en absoluut geen tropische eilanden! Haha, het warmste wat we gehad hebben in September was 23/24 graden. Het regent er veel, maar bij ons vooral 's nachts en 's ochtends.

Het zijn echte wandeleilanden, dus als je kindje dat prima vind, lijkt me het geen probleem. Wij liepen elke dag rond de 20km. Maar ook met de auto toeren, is erg leuk!

Ik zelf heb niks gericht op kinderen gezien, maar dat komt misschien ook doordat we er zelf geen hebben.

vooral Flores is echt een super mooi eiland trouwens! Vanuit daar kan je met een speedboot een dagtocht maken naar Corvo, echt zo ontzettend mooi!

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik ben in 2009 op Madeira geweest. Ook prachtig, mn om te wandelen. Ik merkte wel dat er in Madeira een heel groot verschil was tussen de "kust" (ook op Madeira is geen echt strand) en het binnenland. Aan de kust liep je in korte broek, maar tijdens een wandeling in het regenachtige binnenland hebben we ook een keer een fleecetrui aangehad in juli/augustus.

Azoren liggen nog meer ri de open oceaan dus nog minder warm.

Ik vond het grote voordeel van Madeira dat het wel echt botanisch/tropisch eruitzag, maar dan min de enge beesten zoals slangen die je in de echte tropen wel hebt;):p
    Wat ik op foto's van de Azoren zie is dat vergelijkbaar.

6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Ja is zeker vergelijkbaar. Op de grote eilanden zal het klimaat wat kouder maar vergelijkbaar met Madeira zijn, de kleintjes hebben niet echt binnenland/kust.

Maar Azoren zijn vergelijkbaar met Madeira. Wil je naar 1 eiland of meerdere?

7. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Liefst meerdere. Als iemand tips heeft?? :D

Mijn nicht heeft in 2014 meerdere eilanden bezocht, die vonden het ook schitterend

8. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,909
    387
    83
    Ik ben met onze dochter van toen 9 maanden op de Azoren geweest. We zaten op Sao Miguel. We vonden het een prachtig eiland. Het was niet echt een strandvakantie, we zijn vooral met de auto wezen rondrijden (zeker een auto huren!).

Wij zijn op de top van een berg geweest, dan zie je om je heen gewoon het hele eiland liggen, werkelijk de natuur is prachtig. Wij hadden een draagzak mee voor onze dochter. Ook hebben we walvissen gezien met een zeetocht. Je mag me altijd pb en als je wilt.

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,182
    6,580
    113
    Ik ben zo'n 7 jaar geleden op de Azoren geweest: 4 eilanden bezocht. Het zijn echt eilanden om te wandelen en om van de natuur te genieten. Wij vonden het prachtig, maar eerlijk gezegd zou ik niet echt iets kunnen verzinnen wat door peuters ook interessant is. De wandelingen zijn vrij pittig. Er is geen strand, maar de hotels op de kleinere eilanden hebben ook niet echt een zwembad of zo. Op Sao Miguel denk ik wel, maar ik vond juist die andere eilanden zo authentiek.

Ikzelf ben er niet geweest, maar ik heb gehoord dat Madeira wel interessanter moet zijn voor kinderen.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Geen stranden op de Azoren? Ik dacht altijd van wel...
    Dan gaat ie van mijn lijstje. ;)

11. tuc

tuc Niet meer actief

Geen ervaring met de Azoren, maar waarom zou het te vroeg zijn en zou je niet lang met hem willen autorijden. Hier gaan ze van baby af aan al mee, gemiddelde autorit zo'n 12/13 uur, gaat prima.

12. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,909
    387
    83
    Ik heb ook geen stranden gezien. Mijn dochter heeft zich destijds prima vermaakt hoor! De vakantie was inderdaad meer een reis voor ons als specifiek gericht op kinderen maar dat is ook niet erg. Mijn tip is wel, kies een hotel of app met een verwarmd zwembad! Op de Azoren is het nooit heet en dan is koud water echt niet fijn

Share This Page