Met baby van 11 maanden naar Tunesie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Pris, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pris

Pris Fanatiek lid

Hai,

De titel zegt het eigenlijk al:
    Zouden jullie met een baby van 11 maanden (bijna een jaar als we terug zouden komen) naar Tunesie gaan?
    Ik zelf zou het eigenlijk wel ''aandurven'' maar heb t afgelopen weekend wel een paar keer de vraag gekregen van: Zou je dat wel doen?

In mijn ogen zou t eigenlijk t zelfde zijn als Turkije en dat doen wel heel veel mensen.

We zouden gaan voor een AI resort waar we ms een paar keer vanaf komen voor winkelen/ stadje kijken etc.
    Het is korter vliegen dan de Canarische eilanden (Tunesie ong 2u40min)
    En de temp is gemiddeld 1 tot 2 graden warmen dan de canarische in deze periode.
    Tygo krijgt potjes eten, dus t eten van daar (afgezien van een broodje) zal die bijna niet binnenkrijgen.

Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie mening / ideeen hierover.

Thanks
    Groetjes Pris

2. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Wij zijn vorig jaar oktober naar Fuerte Ventura geweest, maar hebben in eerste instantie ook nog aan Tunesie gedacht, inderdaad omdat het korter vliegen is. Maar uiteindelijk dus niet voor gekozen, omdat wij het toch geen land vonden om met een kindje naar toe te gaan.

Succes!

3. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Hé Pris!

Om eerlijk te zeggen heb ik geen ervaring met Tunesie, maar de vliegtijd is natuurlijk wel interessant.
    Ik ben er zelf erg makkelijk in en het ligt er natuurlijk ook aan hoe Tygo is, maar ik geloof dat het ook wel een makkelijk ventje is.
    Ik zou nog eens extra navraag doen bij het reisbureau en dan je keus maken. Suc6 ermee!

Wij zijn zoals je weet net terug van Menorca en hebben nu boekjes liggen voor Mexico in het najaar. Volgens het reisbureau ideaal voor kinderen, alleen wel 9u vliegen :confused: Maar goed, dan is Kyra alweer 1 jaar geweest.

Ik hoor het wel van je....

Liefs Joyce

4. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Waarom niet als ik vragen mag?
    Tunesië is tegenwoordig ook erg toeristisch.
    Het is een land waar stteds meer vakantiegangers naar toe gaan...
    Pris, zelf zie ik het probleem niet en zou ik lekker gaan! ;)

5. Pris

Pris Fanatiek lid

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Tygo is een super makkelijk kereltje en wij zijn ook erg makkelijk (dat is wat we horen van iedereen). Ik zag er zelf ook niet al te veel problemen in totdat er zoveel vragen kwamen...en dan toch twijfelen :rolleyes:

@ Joyce Mexico is super...wij zijn twee jaar geleden in Playa del carmen geweest en hebben echt een TOP vakantie gehad. We zaten eind aug / begin sept toen en daarna zou wel de orkanenperiode beginnen was ons verteld . Ff navragen

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik zou nooit met een klein kind naar Tunesie gaan ik vind het een smerig land, als je een AI hebt dan ben je echt aan je park gebonden omdat je in de middle of nowhere zit, ik persoonlijk zou ook wel eens van het park af willen maar goed smaken verschillen... Ik zou zelfs niet naar dat land alleen zonder kinderen willen, dan maar een uurtje of 2 langer vliegen ( alhoewel ik heb vliegangst, maar toch heb ik het er voor over :) )

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.316
    36.178
    113
    Ik ben in Turkije en in Tunesie geweest en zou het persoonlijk niet doen. Ik ben al vaak naar het buitenland geweest en ook naar de wat exotische oorden, maar de enige plek waar ik echt ziek ben geweest is Tunesie, het is vaak ontzettend onhygienisch naar mijn ervaring.

Dan zou ik dus persoonlijk eerder naar Turkije gaan. Ik zou er ook niet weer heen gaan.

8. Pris

Pris Fanatiek lid

@ Chantal....volgens mij ben je in de war met Egypte....daar zit je in de middle of knowhere en ben je aan t resort gebonden.

9. Bonsai

Bonsai Bekend lid

12 jun 2008
    762
    0
    0
    Utrecht
    Tunesie, erg leuk, niet lang vliegen.
    Wij zijn op Djerba geweest.

10. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Eigenlijk om wat de andere hier ook schrijven. Heb hier niets aan toe te voegen :D

11. Pris

Pris Fanatiek lid

Nagevraagd bij t CB;
    Ze zien hier totaal geen ''problemen'' in. Op die leeftijd heeft Tygo ook zijn BMR prik al gekregen dus was helemaal in orde :D :D

12. Joyce82

Joyce82 Fanatiek lid

1 sep 2006
    1.746
    0
    0
    Noord-Holland
    Pris: Dan zou ik lekker gaan als ik jullie was!
    Ligt er denk ook aan hoe makkelijk jullie er mee omgaan en volgens mij is dat wel lekker relaxed ;)

Wij zitten ook aan Playa del Carmen te denken en het reisbureau raadde ons de maand november aan, omdat het regenseizoen dan voorbij is. Maar weet niet of ik zolang kan wachten hoor ;) Tegen die tijd hoop ik toch wel met een dikke buik te lopen ;)

Wat grappig dat jij over de orkaanperiode begint.
    In eerste instantie wilden wij naar de Dominicaanse Republiek gaan, maar het reisbureau raadde ons dat af ivm met orkanen, vooral in september. En 's avonds mag je niet van je resort af ivm prostitutie die dan op gang komt :(
    En hier heb je in Mexico dus helemaal geen last van en kan je 's avonds lekker wandelen in het dorpje.
    Dus denk wel dat het Mexico wordt, alleen nu nog de juiste maand uitkiezen, hihi

13. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Onze vakantie in Tunesie was super. Het was er toen wel ontzettend warm, ... Weet niet of het zo verstandig is om met zo'n jong kindje daar heen te gaan.

14. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Nee ik heb het echt over Tunesie.

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    behalve dan dat Mexico 2 jaar geleden flink is getroffen door orkanen!
    Orkaanseizoen is in november afgelopen, eerder zou ik zelf al niet naar het caribisch gebied gaan, laat staan dat ik kinderen mee zou nemen!
    Ik ben vaak in het caribische op vakantie geweest en je wilt niet weten hoeveel orkaanschade je tegen komt...

Deel Deze Pagina