Als mensen mij vragen wanneer er kindjes komen dan antwoord ik altijd: "later als we groot zijn" De mensen die dat antwoord hebben gekregen hebben er nooit meer naar gevraagd.
Ook hier herkenbaar. Wij zijn in oktober getrouwd en ik ben niet meer de jongste. Dus mensen leggen dan al snel de link dat er nu kinderen moeten gaan komen. Ik kwam na de huwelijksreis weer op mijn werk en je wilt niet weten hoe vaak ik daar de vraag heb gehad (en dat in een mannencultuur) En? Nu op naar de volgende stap? En ik JA VERHUIZEN want we hadden ook net een huis gekocht. Staan ze wel even stom te kijken. Maar soms kan het ook heel leuk zijn. Mijn neefje van 7 (erg stoer ventje) vroeg tijdens de verbouwing van ons nieuwe huis wat we gingen doen met het kamertje naast onze slaapkamer. Wij vertellen dat dit de werkkamer van mij werd. Hij reageerde heel verontwaardig: Ja maar waar leg je dan de baby neer als die komt? euhm dan gaat de computer wel naar zolder en dan maken we daar een kinderkamertje van. Gaat hij heel eigenwijs met zijn handen in zijn zij staan. Ja dat je daar dan wel even aandenkt! Was zo schattig
DAT vind ik dan wel ongelovelijk lomp! De vraag naar kids vind ik -zoals ik eerder al riep - niet raar, ligt er uiteraard een beetje aan HOE die gesteld wordt, maar aangezien de meeste mensen wel kinderen willen, vind ik dat wel logisch. Er wordt gevraagd naar wanneer je gaat trouwen of samenwonen, dus dat mensen zich afvragen of en wanneer er kids komen, vind ik wel logisch. Doe ik zelf ook. Er zijn echter wel reacties op het antwoord op die vraag, die ik zeer onbeschoft vind. Iemand die ik ken stelde kids krijgen uit vanwege een medisch advies dat ze had gehad, en een nichtje van mij veroordeelde haar om dat uitstellen, zonder dat ze de echte achtergrond wist. Dan denk ik altijd wel: OF je zegt en denkt er niets van, OF je vraagt op een normale/fatsoenlijke manier naar de achtergrond van dingen.
is trouwens inderdaad een erg lompe vraag. zelf ook 3 mk's gehad en dan komt de vraag erg hard aan. ook als je bezig bent en het nog niet zo ver is! misschien kunnen mensen voortaan beter vragen of je ooit kinderen zou willen.. het is niet echt een kwestie van ow dan willen we ze en dan komen ze ook (bij de meeste tenminste niet en anders, dam you lucky basters )
Ben sinds 3 weken 30 jaar en ook ik krijg steeds vaker de beruchte vraag...ik antwoord heel simpel : - Ik ben wel toe aan kinderen, maar kinderen zijn nog niet aan mij toe Daarna hoor je ze niet meer...hahaha. De wereld hoeft niet te weten dat wij 3 maanden bezig zijn...en vandaag officieel 2 dagen overtijd (ben nooit over tijd )
pff wat een lompe mensen toch ook he!!! ik krijg ook erg vaak de vraag...alleen hebben wij lange moeten/willen wachten omdat we het samen even niet konden vinden (dwz de scheidingspapieren waren aangevraagd maar zijn toch niet weggestuurd) en dan is het ook heel pijnlijk om die vraag te krijgen.....ik antwoorde alstijd als automatisme: nee eerst verhuizen blblalbla....nu hebben we vorige maand besloten de volgende cyclus te gaan beginnen (is vandaag yeah!) dus ik ben benieuwd, veel familie weet het nu ook wel hoor dat we eraan willen beginnen.... alleen mn eigen moeder gooit roet in het eten.... ik kan het normaal prima vinden met haar maar sinds manlief en ik troubels gehad hebben wil ze kost wat kost voorkomen dat er een tweede komt want ja als je alleen bent lukt het je nooit met 2 kids en straks gaat hij bij je weg blaadieblaadieblaaaaaaaa. dus zoals jullie schoonmoeders vragen word ik al oma is het hhier: oh gelukkig je bent ongesteld :S heel pijnlijk...bijna iedereen weet nu dat we gaan beginnen en zij dus niet...zou ze het me vragen zou ze een eerlijk antwoord krijgen maar als ze o stom doet kan ze de boom in dan krijgt ze het als laatste te horen! jakkes van je moeder moet je het maar hebben :S
Hi keano, dat is idd een tegenovergestelde situatie!! Het is natuurlijk gewoon bezorgdheid en ze wil gewoon t beste voor je. maar ja. Ik snap dat je t dan liever niet zegt.. maar wel vervelend joh . Als jullie echt zeker v jullie zaak zijn , en zeker weten dat jullie bij elkaar blijven, en voor n tweede willen gaan, is dat jullie zaak. En die v haar.. Hopelijk is ze straks een beetje bij gedraaid als t zover is!
ik hoop het echt maar ik had graag gewild als ik het ga vertellen dat ik niet zenuwchtig hoef te zijn! zo gaat het leuke er wel een beetje af voor me aangezien ik me veel aantrek van wat ze zegt... en dat ze bezorgd is oke maar meot ze dan steeds van die stomme opmerkingen maken? **hoe bedoel je frusty vandaag haha**
en dat ze bezorgd is oke maar meot ze dan steeds van die stomme opmerkingen maken? **hoe bedoel je frusty vandaag haha**[/QUOTE] Kan je lekker spuien hier, toch?
Ow ik vind dat zo ontzettend lomp van mensen!! Je hoort het idd wel vaker! Wij vierden de eerste verjaardag van ons zoontje en toen werd ook al gevraagd: wanneer komt de tweede?! Ik heb toen gezegd dat we druk aan het oefenen zijn, dan is voor hun de vraag of het menens oefenen is! Ik dacht echt kom op zeg, moet dat echt nu gevraagd worden!
Ik heb gewoon gezegd dat we ze niet willen. (Op een verjaardag toen het ter sprake kwam.) Een vette leugen Maar het is even niet anders. Vriendinnen en familie weten wel hoe graag we willen!
Mensen kunnen heel lomp zijn...maar wat doe je er tegen? Ik zal die vragen nooit aan iemand stellen, tenminste niet op die manier. Ik zou best eens iemand kunnen vragen of er een kinderwens is, maar dat zou dan wel iemand zijn die erg dichtbij me staat. Werd laatst door een vreemde mw aangesproken dat ik wel rekening meost houden met wat ik bij me draag. ( ik botste bijna tegen haar op in de lift...had haast) Die mw dacht dat mijn bourgondische buikje een zwangerschapsbuikje was ...vond het brutaal daar zomaar van uit te gaan en heb er niet erg vriendelijk op gereageert..
ooooh das ook lomp zeg!!! ze hebben het tegen mij ook wel eens gezegd hoor heb nu eenmaal een buikje en hoeveel ik ook afval dat buikje blijft...dus op mn 15e vroeg iemand in een winkel: ben je zwanger...pfff wat kwam dat hard aan....nu ik ouder en misschien wel wijzer ben kan ik het wat meer relativeren... maar het blijft pijnlijk....ik hoop gauw zwanger te zijn en dan ga ik lekker pronken met mn vetrolletjes
jeetje, sorry hoor wat lomp van die vrouw! als ik jou onderschrift lees vind ik dat wel heel naar!! wat een lompe mensen heb je toch, heel veel sterkte meid, ik hoop dat ook jullie wens snel in vervulling mag gaan, liefs riniti
Ik word er soms ook wel gek van, Toen we trouwden kregen we van een stelletje dat een kindje verwachtten een prenatalbon en daar hadden ze bij gezet dat we hem binnen 12 maanden moesten gebruiken. Van een ander kregen we babykleertjes.. iets wat ik ook noooooit zou doen.. Nu blijkt dat het bij ons niet zo makkelijk gaat, is het nog pijnlijk ook. De bon heb ik trouwens maar aan iemand anders gegeven. de babykleertjes ook.
nou zeg, mijn bek valt werkelijk waar steeds verder open hier!!! ik vond het al erg dat mensen gingen vragen waar de 2e bleef ( ja ik wilde wel, maar mijn lichaam had er gewoon geen zin in, maar dat zeg je ook niet zomaar tegen jan en alleman) , maar dit kan je gewoon echt niet maken ik snap dit gewoon echt niet hoor, dat is echt te lomp gewoon, en trouwens waar bemoeien ze zich mee, voor hetzelfde geld willen jullie helemaal geen kinderen! nou, succes in ieder geval met zwanger worden! ik hoop voor jullie dat het snel mag lukken.... als je dalijk zwanger bent vind ik dat je het wel even tegen deze mensen mag zeggen en dan mogen zij zich heel maar dan ook heel erg gaan schamen meid, ik hoop dat ze zich er flink rot over voelen en ze zullen het niet snel weer doen denk ik!!! liefs riniti
Pip, jeetje zeg...wat lomp!! Ik zou die mensen geloof ik flink de waarheid zeggen. Hoe pijnlijk voor je. liefs