Ja, dat stelletje dat die bon gaf zien we eigenlijk nooit meer. Ze zijn verhuist. Maar wie weet als ik hun toevallig eens spreek. Ze was toen dus zwanger en dacht misschien dat iedereen binnen een maand zwanger zou zijn, na hun trouwen zoals zij.. Het babypakje was van een vriend. Die volgens mij ook wel twijfelde. hij zei die avond meteen al 5x dat het een grapje was. dat kunnen we ook best hebben hoor Hebben jullie het ook meer als je net getrouwd bent? collega's vragen regelmatig wanneer ik zwanger ben/wordt.
Wij zijn nu 3 jaar getrouwd en het eerste jaar was het het ergste. Toen zijn wij begonnen met antwoorden: "kinderen? later als we groot zijn" Na een tijdje denkt men dat je geen kinderen wilt, en toen we gestart zijn met behandelingen hebben we het verteld. Mensen schrikken daar best van als je verteld dat je al 4 probeerd zwanger te worden. Dan ineens beseffen ze dat die opmerkingen 3 jaar terug best pijnlijk waren. Mijn omgeving zal ze dan ook niet snel meer maken in de toekomst.
Ik ben erg ziek geweest het afgelopen jaar. Ik werd in april 30 jaar en toen werd er ook gezegd door mensen in mn omgeving dat ik op moest schieten. En dat terwijl ik nog maar net hersteld ben! Mn man en ik zouden het dolgraag willen, maar het gaat natuurlijk niet vanzelf. Ik zeg daarom ook dat gezondheid voor gaat. We zien wel. Groetjes Siri1981
Gisteren hadden wij ook een opmerking die best dubbel geinterpreteerd zou mogen worden.... of misschien zie ik het alleen maar zo, dat kan ook. Vrienden van ons krijgen een kindje. Nu vertelde mijn man dat aan zijn moeder, waarop zijn moeder zegt: "Dat is snel". (Die beste mensen zijn langer bij elkaar dan mijn man en ik, zijn een half jaar geleden getrouwd en zijn ook allebei ouder dan mijn man en ik..... hoezo snel?). Ik vind het qua snel zijn niet zo bijzonder.... dus ik zei tegen mijn man: "Of bedoelt ze misschien.... jullie zijn langzaam". Want wij zijn inmiddels al 2 jaar getrouwd... Nou goed... beetje irritant dus... maar misschien bedoelde ze er verder echt niks mee...kan ook
Je moet zelf bedenken hoe je ermee om wilt gaan. Ik heb die vraag in het verleden vaak gekregen (was al 36 toen de eerste kwam). Als het mensen waren die dichtbij stonden vertelde ik eerlijk hoe het bij ons zat (ik zou wel willen, maar vriendlief nog niet). Als het mensen waren die verderaf stonden, heb ik ze ook gewoon wel eens gezegd dat het ze niet aanging, dat ik dat te persoonlijk vond om met hen te bespreken. Sterkte ermee... en hou vast aan de gedachte dat ze het niet rot bedoelen!
Ik snap niet al die mensen met die lompe vragen niet beseffen dat je kinderen krijgt en niet neemt. Ik verdenk mensen ook wel eens ervan dat ze het aan het proberen zijn, maar zal het nooit vragen. De meeste mensen in mijn omgeving denken niet dat wij er al mee bezig zijn (we zijn nog maar bijna 2 jaar samen), maar toch krijg ik ook af en toe de vraag. Laatst vroeg iemand die ik 3 keer heb gezien of we al aan het proberen waren. M'n nagelstylist (een man nota bene) die zei dat ik vast eerst een vrij en losbandig leven wilde omdat ik nog geen kids heb en vroeg zelfs m'n leeftijd. Een spirituele vriendin van me had gedroomd dat ik van een jongetje zwanger ben en vroeg me of dat waar is. Dat heeft me die maand zoveel hoop gegeven... want zij zei dat haar dromen altijd de waarheid zijn...NOT! Ik sla ook altijd helemaal dicht als ik de vraag krijg. Dus ik heb zeker iets aan deze antwoorden! Als ik ooit zwanger mag raken, zal ik deze mensen er zeker op aanspreken. Want een goedbedoelde vraag kan erg kwetsen. Daarbij hebben wij 2 vriendinnen in vertrouwen genomen en de rest vertellen we niets totdat we hopelijk ooit 3 maanden zwanger zijn, ongeacht welke vragen we krijgen.