Ben nu ruim 31 weken zwanger (kindje loopt wel 4 weken voor op groei dus een aardig buikje...) maar heb sinds 2 dagen ineens vreselijke jeuk op m'n buik! Echt alleen daar....rond het navel gebied. Om gek van te worden! Iemand enig idee!?? Kan me ook niet zo erg meer herinneren of ik dat m'n eerste zwangerschap ook had, maar ik dacht t wel...op t einde (kan het met zw.schaps.suiker te maken hebben?) Liefs Mirre
Tijdens de zwangerschap kunnen verschillende soorten jeuk ontstaan. Vaak is er alleen jeuk op de buik, soms is de jeuk op het hele lichaam aanwezig. Deze jeuk kan worden veroorzaakt door een lichte stuwing van de lever onder invloed van hormonen. Niet erg, wel vervelend! Hoop dat je er snel van af bent!
wat het ook kan zijn is dat de huid onderhuids aan het scheuren is (striae) dit kan zooo gruwelijk jeuken. wat corina laat lezen is pupp en dat heb je echt over je hele lichaam heen.ik krapte me tot bloedens toe open
Er is echt helemaal niks te zien aan de buitenkant van m'n buik! Geen pukkeltjes, onefenheden en ook geen straie.... Ik heb juiste een hele makkelijke, stevige huid. Het aparte is dat het juiste tegen de avond en s avonds toeneemt! Nu ook weer ...erg irri. Het zit ook alleen in het gebied rond m'n navel waar het jeukt. Mirre
Ik had dat ook af en toe (niet zo erg), maar ik denk dat het idd komt doordat je huid uitrekt! Sterkte!
Vraag me echt af of dat het is...... De huid is nm al flink uitgerekt aangezien in binnen een jaar na de geboorte van onze eerste alweer zwanger ben geraakt. Heb ook nog geen 1x bandenpijn gehad deze hele zwangerschap, de boel is nog zo slap als maar kan denk ik
Mirre, dat jeukende gevoel 's avonds heb ik ook rondom mijn navel! 's avonds voelt m'n buik ook meer gespannen aan, dus denk dat het daar gewoon van komt! Dit is mijn eerste, en ik heb helaas ook wel striae daar