anuskloofjes na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door bloempje6, 1 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Hoi dames,
    Ik schaam me er een beetje voor, maar ik heb dus sinds mn bevalling anuskloofjes. Ik ben er al meerdere malen voor naar de dokter geweest. 1x kreeg ik een zalf en die mocht dus niet met borstvoeding. Ik geef nog borstvoeding en wil dat nog doen tot mn dochter 1 jaar is sowieso. Ze is nu 8 maanden bijna. Ik heb nu lidocaine/vaseline creme maar dat werkt ook voor geen meter. Ik heb er dus nu al 8 maanden last van. Echt enorm veel bloed en de ontlasting doet telkens pijn ondanks dat het gewoon vrij zacht is.. Iemand tips? Ik zag iets over de tena barriere creme en de medihoney barriere creme.. zijn er hier ervaringen mee? Las ook iets over talkpoeder. Ik raak nu langzamerhand echt gefrustreerd en ben bang dat het chronisch is geworden... Elke keer zit ik met pijn op het toilet.. Elke dag weer.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Doorverwijzing naar een proctoloog? Aangezien je er al maanden mee zit, zou ik daar echt naar vragen.

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb er niet zo lang last van gehad als jou. Denk een maand of 4. Ik ben 2 keer per dag gaan wassen. Babybillendoekjes (ipv wc papier) gebruikt. Verder zou ik eerder een olie gebruiken dan vaseline. Vaseline is nog best ruw. Welke olie weet ik niet precies want hier is het niet zo ver gekomen.

4. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    natte doekjes helpt juist niet dat is niet goed voor de wondjes.. maar heb al vanalles geprobeerd en krijg alleen maar rot zalfjes vd dokter. ik wil gwn eerst met een zalf proberen t liefst die wel werkt ipv gelijk zhuis of iets

5. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik heb het na beide bevallingen ook gehad. Heb er toen ook zalf voor gekregen en dit hielp wel. Geen idee of deze zalf ook met borstvoeding mocht, want dat gaf ik beide keren niet.
    Bij mij hielp lijnzaad wel..ook al was mijn ontlasting dun, daardoor was het toch net wat soepeler. Probeerde geen frisdrank te nemen en veel water te drinken en vezelrijk te eten en echt mijn tijd te nemen op het toilet. Soms barst er nog steeds wel eentje open helaas. Ik hoop dat je er snel vanaf bent want die pijn is heel heftig!

6. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Laxeermiddelen, ook al heb je geen knallende obstipatie. En vaseline. De meer effectieve crèmes kunnen niet met borstvoeding en daar kunnen ze ook in het ziekenhuis niets aan doen ;) Het is heel rot, sterkte!

7. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Xylocaine zalf hielp bij mij heel goed toen ik aambeien had. Het is een verdovende zalf. Ik weet niet of het met bv mag want ik gaf toen geen bv. Je zou het aan de huisarts kunnen vragen? Jammeren is alleen dat je het maar 2 keer per dag mag gebruiken maar het werkt wel heel goed.

Deel Deze Pagina