we willen graag in juni op vakantie met ons zoontje. Hij is dan net nog 1 jaar, zal op vakantie 2 worden. Nu zijn we heel erg aan het twijfelen of we bv naar Cuba of de dom rep gaan of toch ergens in Europa. Het heeft natuurlijk allebei voor en nadelen. In Cuba zouden we naar het hotel tuxpan gaan In de Dom rep hotel be live collection canoa of het riu hotel naiboa. Heeft iemand hier ervaringen mee, en is het daar ook leuk voor peuters? In Europa wilde we eerst naar Egypte gaan, maar vind dat toch een beetje eng met het negatief reisadvies. Alvast bedankt
Ik zou niet zo ver vliegen met zon kleintje. Het zijn behoorlijk lange vluchten en het tijdverschil lijkt me ook niet super voor kleintjes. Hotel Tuxpan in Cuba is niet echt een aanrader. Wij zijn een paar jaar geleden in cuba geweest, maar de standaard is echt anders dan wat wij gewend zijn, de meest luxe hotels is het nog heel normaal even geen warm water of stroom te hebben. Met name over Tuxpan hoorden wij mindere verhalen. Maar daarnaast is het natuurlijk maar net wat je verwacht van een accomodatie. Is, qua wat minder ver vliegen, Griekenland een optie? Canarische eilanden? Kaapverdië?
Geen ervaring met het Caribisch gebied. Ik weet wel dat er hier een lid is dat al een aantal keer naar (ik meen?) Curacao is geweest, met kleine kindjes, en dat het haar goed is bevallen. Wat voor soort vakantie wil je? Echt gewoon een strand/luier vakantie? Want dan zijn er denk ik andere, meer geschikte (ei)landen in die regio. Om echt dingen te gaan zien lijkt Cuba me dan wel weer heel geschikt (maar of de kleine dat leuk vindt valt te betwijfelen). In Europa is het in juni in Zuid-Spanje, Zuid-Italië, Kroatië, Portugal etc al heel lekker (warm) weer.
Als je echt naar de caribean wilt dan zou ik naar de antillen gaan. Lijkt mij persoonlijk fijner. Iets meer verwesterd dan dominicaanse republiek of cuba. Overigens zou ik bij cuba echt excursies willen doen en dat gaat wat lastiger ver met een kind van 1. Ook Egypte zou mij niet trekken omdat het in dat land al tijden wat onrustig is. Ik zou dus kijken naar of de Antillen of de canarische eilanden, spanje of griekenland. Besef je trouwens wel dat een vliegreis van 9 a 10 uur naar het caribisch gebied echt lang is met een kleintje op schoot.
Als je zo ver gaat, wat goed te doen kan zijn met een kleintje (dat is aan de ouders om te beoordelen). Dan zou ik wel een eigen stoel boeken voor je kleine, 3 uur binnen europa met een wiebelig druk kind op schoot valt mij al zwaar tegen laat staan 10-12 uur. Verder heb ik van vrienden gehoord dat die all in resorts in zowel cuba als dom rep. vaak prachtig zijn. En een peuter is al blij met het mooie weer en zijn ouders om mee te spelen, te zwemmen en te kletsen. Curacao is ook prachtig en kind vriendelijk zeker de resorts in de jan thiel baai (klein tropisch Nederland) Mocht je een alternatieve bestemming willen canarische eilanden (eilandhoppen), Marokko (al is het daar in juni al wel heet), kaapverdische eilanden (wat verder vliegen en ook heet) verder zijn de griekse eilanden (cycladen, ionische eilanden) ook prachtig en kind vriendelijk!! Genoeg leuks hoor binnen europa!
Wij gaan naar Egypte. Er geld geen negatief reisadvies . Enkel voor het noorden van Egypte en de sinai. Wel code geel !opgelet! Wij gaan naar marsa alam ( plaatsje nabij waar niet zo toeristisch is) meer naar het zuiden. De onrust in Egypte is meer bij Caïro en luxor en Alexandrië.Luxor is nog verder weg dan van nl naar Parijs. En Caïro 9 uurtjes en Alexandrië helemaal in het noorden nog veeel verder weg. Als je toch naar Egypte wil zal ik voor gebied marsa alam kiezen en dan plaatsje daarbuiten. Marsa alam is 5 uur en 20min vliegen. Maar ik snap wel je angst . Heb ik ook wel beetje.
Is het niet zo dat wanneer je kindje daar 2 wordt hij niet meer gratis mag vliegen? Misschien iets om rekening mee te houden.
Wij gaan dit jaar voor de tweede keer naar Curaçao. Bevalt ons super goed. Vliegen met kinderen vind ik geen probleem, lang vliegen ook niet. Mijn ervaring is dat kinderen super snel aanpassen naar het tijdsverschil
Bij bv Tuifly is de leeftijd op de heenweg bepalend. Bij zowat alle andere maatschappijen de leeftijd op de terugweg. Dus inderdaad.. in veruit de meeste gevallen moet je een stoel kopen (heen én terug) voor een kindje dat 2 wordt op vakantie.
Ja nou sowieso is een eigen stoel wel aan te raden vind ik, voor onze dochter van 1,5 ook gedaan. Echt wel fijn om iets meer ruimte te hebben en dat ze een eigen plekje had om even te spelen.
Ik zou als je naar Cuba gaat wel voor een hotel gaan met minimaal 4 liefst 5 sterren ivm je kindje Wij waren in Havana en de standaard zoals wij gewend zijn is daar toch wel even wat anders! De Dominicaanse republiek hebben wij 6x bezocht (hele land gezien) Wil je veel van de omgeving zien zou ik voor een hotel in Puerto Plata gaan Mooi tussen de bergen enz Ga je echt voor strand dan een hotel in Punta Cana De reis tijden naar bezienswaardigheden vanuit Punta Cana is vaak lang en met een kindje van 1 wat 2 word is 3/ 4 uur in een busje vaak te lang Riu hotels zijn wel goed hoor Hebben 2 x in een riu gezeten daar niets te klagen gehad Naiboa heeft een badje voor peuters toch? Dus op je vraag Europa of Cariben .. Ik zou zeggen Cariben Mexico is ook erg mooi btw