anwb creditcard

Discussie in 'De lounge' gestart door NoLu, 15 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoLu

NoLu Niet meer actief

Hoi Hoi,

Wij hebben beide geen creditcard, maar willen wel graag anwb vervangende auto service voor op vakantie.

Daarvoor schijn je verplicht een creditcard te moeten hebben. Wij willen liever geen creditcard.. Denk ook niet eens dat we em zouden kunnen krijgen vanwege bkr maargoed.

Is het ook mogelijk om die van mn schoonmoeder te gebruiken daarvoor? Dus als we in Kroatie pech hebben dat we haar creditcard kunnen gebruiken als borg voor een leenauto?

Groetjes

2. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik heb 6 jaar in de winkel gewerkt bij de anwb..

En vpor vervangende auto heb je idd een creditcard nodig..
    Niet zozeer voor de anwb maar voor de autohuur. Als je auto stuk is en je krijgt een vervangende dan stelt de verhuurmaatschappij van de huurauto een creditcard aks borg verplicht..

Je kan niet een creditcard van iemand anders mee nemen hiervoor..

Wt je wel kan doen is de creditcard nemen en er niks mee doen. Als je hem niet gebruikt dan betaal je er ook niet voor.. (jaarlijkse contributie)

3. NoLu

NoLu Niet meer actief

Sanjor, dat is ook wel zo, wanneer het niet nodig is gebruiken we em ook niet.

Maar ze controleren wel je bkr en als die negatief is krijg je geen pas. Dit is dus ook een groot struikelpunt

4. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    vreemd zeg.....ik heb het all in pakket van de anwb maar geen creditcard hoor....heb hulp voor de deur, buiten de stad en in het buitenland met vervangend vervoer

5. Je kan wel het complete pakket afsluiten, maar in de meeste gevallen heb je toch echt een creditcard nodig. Dit is niets iets wat de ANWB heeft besloten, maar de verhuurders in het buitenland. Net zoals Sanjor schrijft, het is een borg die de verhuurders van je verlangen. Dus zonder creditcard in 90% van de gevallen, krijg je geen vervangend vervoer.

@ Sanjor, ik heb trouwens ook 8 jaar bij de ANWB in Harderwijk gewerkt.

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

wij hebben ook een credit aan moeten schaffen vanwege autohuur, we hebben dat ding nog nooit gebruikt en ligt gewoon in de kast, weet wel dat het echt verplicht is om een creditcard te hebben en je moet je kunnen legitimeren om te kunnen laten zien dat jij de creditcard houder bent.

7. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ik een 1 van ladycard Shopping & Sharing voor vrouwen!

Vind het onwijs makkelijk, ik zet er wel altijd zelf geld op zodat ie nooit veel in het rood komt. Ben ik thuis van een vakantie, stort ik het geld wat we hebben opgemaakt gelijk erop.
    Zoals tolwegen in Frankrijk, hier in NL veel voor parkeergarages, hoef ik niet in de rij te staan maar druk ik hem in de uitrijpaal :D
    Hotels en uiteten. Je aankopen is ook verzekerd als je het koopt.
    Het kost mij dus nooit iets aan rente, alleen d 35 euro per jaar lidmaatschap.

8. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Wij hebben toevallig vorige maand deze service afgesloten.
    Ivm vervangend vervoer in het buitenland, maar ook ivm hotelovernachtingen in Frankrijk.
    We gaan namelijk op vakantie naar Zuid-Frankrijk maar willen halverwege (heen en terug) overnachten in een hotel.
    Dit kon je alleen met creditcard boeken, zo kwam de ANWB creditcard dus weer erg goed van pas!
    Wij dachten ook dat we alles van ANWB hadden (autopech) maar bij nader inzien bleek je dus echt een creditcard nodig te hebben voor vervangend vervoer in het buitenland.
    Hebben 'm dus snel aangevraagd!

Verder gebruiken we de kaart niet, dus ook geen kosten.
    Natuurlijk wel de jaarlijkse contributie, maar dit is niet veel.
    We hebben geen BKR dus hiermee geen ervaringen mbt de ANWB creditcard.

Deel Deze Pagina