hoe een leren bank goed schoon maken?

Discussie in 'De lounge' gestart door elsie22, 15 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi meiden,

wij hebben een leren bank, beige van kleur, vind het alleen erg lastig om deze goed schoon te maken, heeft iemand hier een idee welk spul er erg goed voor is?

2. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Je gaat me voor gek verklaren maar mijn zetel hou ik perfect proper met de witte ontvetter van carolin... Carolin is niet zo straf en ruikt heerlijk.. Ik doe zo wat van dat spul in een klein emmertje water en dan met een vochtige vod goed inwrijven (in rondjes draien). Als je de hele sofa gedaan hebt ga je er best met vochtige doekjes van zwitsal over... En dan is je zetel weer perfect schoon!!! :)

3. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Als ik de hele bank doe dan neem ik een theedoek of luierdoek maak stukje steed nat en drenk het met babyolie van zwitsel. Wanneer maar klein stukje moet doen gebruik ik ook de zwitsel doekjes werkt heel goed :D

4. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Is een ontvetter wel verstandig voor een leren bank? Ik doe mijn bankstel zo nu en dan met schoonmaken/afnemen met babyolie ;) Ik had die tip eens ergens op internet gelezen, en het werkt goed.

5. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Bij een meubelzaak verkopen ze speciaal spul om je leren bank te reinigen. Ik zou echt nooooit niet zomaar met dingen gaan experimenteren op een lederen bank.

Ik zou voor safe gaan. En van dat speciale spul halen.

6. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Eigenlijk mag je leer niet ontvetten, dat is een natuurlijke eigenschap.
    Dat je er dan een olie op doet is oké maar beter is om hem niet te ontvetten.

Je kan bij de Blokker witte sponsjes kopen, per twee verpakt in een soort van groene verpakking. Ik ben de naam even kwijt. Je hoeft dan geen schoonmaakmiddel te gebruiken. Het vuil vliegt eraf!!

7. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    met een sopje van groene zeep schoonmaken en dan invetten met een doek met daarop wat (olijf)olie.

8. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Wij hadden vroeger een zwart leren bankstel dat maar mooi blééf, we werden er gek van! :p Ik maakte het schoon met een verdunning van groene zeep en water en wreef het in met een heel dun laagje vaseline en liet het eventjes inwerken. Daarna uitwrijven en 't zag er echt fantastisch uit!
    Uiteindelijk toch maar 's een ander bankstel gekocht omdat we ons huis anders gingen inrichten maar het heeft nog minstens 5 jaar bij mijn (ex-)schoonzusje gestaan.

9. Melaniemv3

Melaniemv3 Actief lid

12 mei 2012
    226
    0
    16
    Ik maak het schoon met een sopje van groene zeep en smeer het dun in met leervet wat ik op een paardenmarkt heb gekocht.

10. Female

Female Niet meer actief

Ik denk dat je wondersponsjes bedoeld. Ik heb ze vd Action (blauw-wit, 1.40 per 10 st.) en ik zweer erbij, kan niet meer zonder!!
    Mijn moeder heeft ze ook gebruikt voor haar lichte leren bank en het is onvoorstelbaar hoeveel vuil er mee af komt!
    Ik gebruik ze echt voor heeeel veel dingen!

11. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Verkopen ze die daar ook? 10 voor 1,40?? WOW! Ik betaal 3 euro voor 2!!
    Ik ga morgen meteen naar de Action! Thanks.
    Ik kan ook niet zonder... keuken, badkamer, velgen... weet ik wat nog meer! Ik ben er fan van!

12. Pien72

Pien72 Lid

14 nov 2011
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grijze wondersponsjes van de action, beetje groene zeep erop en klaar is klara. Wij hebben een witte bank en hij blijft mooi, ondanks al het blauw van de spijkerbroeken.

En voor de snelle reiniging: billendoekjes!

13. Female

Female Niet meer actief

Ja dus :D

14. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na het kezen van de tip om een leren bank schoon te maken met groene zeep en daarna babyolie meteen aan de slagregen en onze hoekbank.
    Wauw hij glimt weer geweldig! Dat is lang geleden.
    Maar hoe vaak doen jullie dit?
    En zou dit ook toe te passen op PU leer? Hebben zaterdag namelijk nieuwe eetkamerstoelen besteld van PU leer. Wil dee straks graag netjes houden!

Deel Deze Pagina