Echt, soms voelt het gewoon alsof ik 2 kinderen heb, ipv maar 1 baby. 't Is net een vervelende peuter, die aandacht wil wanneer ik net met de baby bezig ben. Of wanneer ik, uitgeput van de dag, even neerplof op de bank. En niet zomaar aandacht, neeeee. Hele negatieve aandacht! Met de nagels krassen maken op het tv scherm, aan de slaapkamer deur van de baby krabben (die dan wakker wordt, jottem...), de deur van de kledingkast slopen, bovenop z'n broertje springen (die wel gewoon weet hoe een kat zich hoort te gedragen ), achter de radio of dvd speler kruipen en alle kabeltjes los trekken, in mijn handtas kruipen en alles kapot klauwen en bijten.... nou, en ga zo maar door En steeds even opkijken of mama het allemaal ziet he! Met die grote "onschuldige" kijkers van hem Boos worden helpt geen drol, spoort hem alleen maar meer aan. Zodra ik opsta om hem weg te jagen ofzo sprint hij weg ("pak me dan, als je kan"). En een lol! Pfffff, om moe van te worden Nu heeft hij 's nachts ook besloten te gaan lopen spoken. Hebben we net voor elkaar dat de baby lekker 's nachts doorslaapt, gaat hij lopen etteren :x Kom ik nog niet aan m'n slaap! Heb ik net fijn mijn meisje gevoed, lekker dromerig van alle borstvoedingshormoontjes, besluit hij midden in de nacht dat het tijd is voor ontbijt. Want ja: baby krijgt ook eten, dus hij toch ook? Nou echt niet! Bovendien staan er nog genoeg brokjes. Maar daar gaat het hem natuurlijk niet om Nee, mama moet 24/7 aandacht schenken aan meneertje lieve pluizebol. Een baby in huis is geen probleem, zolang alle aandacht maar naar hem gaat
Tja.... Een huisdier heeft ook aandacht nodig. Is toch heel logisch dat hij ook moet wennen aan de nieuwe situatie? Ik word soms ook gek van onze hond, naast een dreumes en baby, maar om nou te denken dat hij expres snachts gaat lopen om te etteren?? Lijkt me wat overdreven. Hoop dat het je hormonen zijn en dat je kat niet straks wordt gedumpt.
Hahaha, hoe oud is meneer pluizebol? Volgens mij is met ern knipoog geschreven en niet met t oog op weg doen. Misschien zou een grote krabpaal wat zijn? Ff spelen met de kat voor je naar bed gaat? Af en toe buiten laten razen?
Ik heb twee peuters in huis. Dochter is 2,5 en kat 1,5 hier roep ik heel vaak 'Ellie!! Laat dat!' De kat heet Ellie... Ze is onwijs speels, speelt ook graag met onze dochter maar snapt soms niet dat je daarbij de nagels dan moet intrekken. Maar aan de andere kant is ze wel heel lief en komt knuffelen. Ze haalt geen strekken uit als jou kater. Misschien snachts opsluiten dat hij jullie niet wakker kan maken? O en het scheelt onze kat luisterd echt net als een hond... Komt ook als je roept
Het is een topic met een . Dus er wordt geen kat weggedaan.. maar... moet er stiekem wel om lachen, zie het helemaal voor me. Is het nog een jonge kat? Ik weet niet of het kan, maar is er geen mogelijkheid om de kat beneden te houden tijdens de baby slaapuurtjes. Ik ben een hondenmens dus verstand van katten heb ik niet zoveel. of misschien nieuwe speeltjes die je net als bij kinderen verwisseld zodat t voor de kat interressant blijft. hahaha.. anders maar een strafhoek maken voor poezepoes , net als peuters
Hier maakt de kat serieus gewoon expres de baby wakker op elke mogelijke manier wanneer ze niet 'haar manier' van aandacht krijgt wanneer zij dat wilt. Ze springt naar de deurklink van de babykamer (ja hij staat al gedraaid, maar ze krijgt hem open - het springen alleen al maakt al herrie op zich). Ze krabt aan/onder de deur. Eenmaal in de slaapkamer staat ze uitdagend op de commode. Ze wacht tot je haar ziet en je in paniek raakt. Op het moment dat je haar wilt grijpen; springt ze in het uiterste geval BOVEN OP onze kleine dreumes. Die haar vervolgens vastgrijpt als hij snel genoeg is en aan haar staart trekt en haar in paniek de slaapkamer uit laat rennen Mja, dan is hij weer wakker... Het is een vicieuze cirkel, soms. Gewoon tijdig aandacht geven, gedurende de dag door. Ook veel eten geven en verder kun je het kattenluikje op 'alleen naar buiten' zetten Kan poes even fijn buiten gaan spelen.
Leuke kat heb jij leven in de brouwerij. Als je de baby gaat eten geven hem ook wat geven. Een hapje extra gaat die daarna weer lekker slapen. Zo te horen een gezonde kat. Kan er van genieten om het te lezen.
Was inderdaad met een knipoog geschreven, geen zorgen, die kat gaat hier nooooooit weg hoor 't Is een poepie Hij is nu 3,5 jaar. Heeft de baby nooit erg gevonden, zijn broertje heeft veel meer last van de nieuwe situatie. Hij maalt er niet echt om. Tenminste, nu ik het zo opschrijf heeft hij er misschien toch meer last van dan ik dacht. Er staan al twee giga krabpalen in de woonkamer, die zijn ook echt zijn alles. Elke week verzinnen, verwisselen of kopen we andere speeltjes voor hem, hij raakt zooooo snel uitgekeken op iets! Vlak voor bedtijd spelen doen we meestal wel, maar die kat heeft oneindige energie denk ik. Dan ligt hij te hijgen en te puffen, languit op de vloer. Zo. Die is moe. Nou, niet dus, want meneer spookt net zo hard als anders Probleem is ook dat hij midden in de nacht gaat spoken, wanneer we met z'n allen al een paar uur slaap hebben gehad. Blijkbaar is zijn tank dan alweer vol. En om nou om 03.00 's nachts met de kat te gaan spelen... Helaas wonen we in een flat. Een grote, dat wel, met een gigantisch balkon. Als meneer écht vervelend wordt, dan zetten we de balkondeuren open (ook al vriest het buiten) en laten we hem buiten even uitrazen. Jammer genoeg is hij met deze temperaturen al gauw genoeg weer binnen, om daar verder te razen Hem van de babykamer weg houden kan niet ivm de indeling van de flat. En opsluiten is ook geen optie, die deur is zo weer open. Maar zou het ook een beetje zielig vinden. Haha, een poezen-strafhoek "En nou ga je op de gang staan en nadenken over wat je hebt gedaan!" Ik ben er eigenlijk wel een beetje bang voor dat het straks word zoals bij Joycey. Hij krabt nou al steeds aan de babydeur en wilt perse naar binnen (ook al is de baby eng ). Eenmaal (stiekem) binnen springt hij in het ledikant en wacht totdat ik boos wordt. Meestal kan ik geen kant op, omdat ik net aan het voeden ben. En dat weet hij....... Gelukkig lukt het hem niet om zelf de babydeur open te maken, die is te stroef. Anders zou ik geen oog dicht doen! Ik zal maar gewoon inderdaad veel aandacht moeten geven en vaak kleine beetjes eten. Dan voelt hij zich ook belangrijk. Verder probeer ik hem eraan te laten wennen dat de baby ook léuk kan zijn door de baby veel met hem te laten "spelen": aai poesje aai poesje (met haar hoofd, haha), naast elkaar te laten liggen (oooeeeh, het beweegt!), en haar regelmatig bovenop hem te laten zitten (okee, misschien niet zijn idee van spelen, maar het ziet er zo schattig uit! ). Straks als ze groter is kan zíj hem gaan vermaken, zullen ze allebei (en ik) leuk vinden!
Moet gelijk denken aan mijn moeder: die gaf de kat ook altijd wat te eten wanneer ze de baby ging voeden. Ze vond het zielig dat de baby wel wat kreeg en hij niet. Wat had ze later daar een spijt van! De baby hoefde geen nachtvoedingen meer, maar de kat wel!
Slim beessie voor een kat, erg grappig! 😆 Maar aan de andere kant idioot dat jullie niet aan je nachtrust komen door een volwassen....kat. Ik denk toch dat je strenger moet gaan optreden anders gaat het nooit beter worden natuurlijk. Net als bij kleine kinderen streng en consequent optreden en inderdaad als 'strafhoek' dan maar een bench of kamertje waar je hem tijdelijk kan opsluiten als het echt de spuigaten uitloopt en voor de nacht. En leer hem alsjeblieft nooit in de babykamer te komen, ik vind dat altijd doodeng. Succes met het kleine monster! 😜
Zo herkenbaar! En kan je helaas niet helpen, wij zijn inmiddels verhuisd naar een huis met meerdere verdiepingen en katten mogen alleen beneden komen. Jeuj eindelijk weer nachtrust! Succes....
Hahaha, ja wij hebben ook 2 poezen en 1 daarvan is ook zo'n typetje Ze wil het liefst non-stop op schoot en als je dan even beweegt, gaat ze grommen.. ze moet ook echt wennen aan onze kleine dame, die er een sport van maakt om de poezen te willen aaien, ze kruipt er de hele dag achter aan. Vaak zet ik de poezen buiten neer, want anders krijgt mama echt geen rust hihi. Maar ik zou wel maatregelen treffen en laten zien wie de baas is.. dus de kat niet meer bij de slaapkamers en gewoon naar buiten of in de berging ofzo.
Oh. Ik lig dubbel Poes wil aandacht. Dat merk je aan alles wat je schrijft. Ik zou toch proberen hem wat meer bezig te houden en zelf met hem dingetjes te doen. Bijv iets met voedsel verrijking.. dat je wat eten verstopt wat hij moet zoeken. Of iets in de omgeving waar hij zelf mee kan spelen en voor beloont kan worden. Zo te lezen heb je een hele slimme kat die op zijn manier niet de aandacht krijgt die hij verdient. Probeer hem dat meer te geven
Ik zou bijna denken dat je onze oudste kater (van 9) hebt haha. Hier krabt hij ook aan de bank als ik het hoekje om ben om de kleine te verzorgen. En snachts jengelt hij bij ons aan de deur. Als manlief thuis werkt zitten ze ook constant bij hem op schoot tussen hem en de computer in... Erg irritant als ik mijn man moet geloven . Ze hebben gewoon aandacht nodig. Vaak komen ze savonds als het rustig is lekker kroelen.. Tot soms wel heel vervelend aan toe hoor. Lijkt net of ze aan je vastzitten. Ze moeten ineens de aandacht verdelen. Ik ben verder heel tevreden hoe ze op mijn dochter reageren hoor.. Ze accepteren haar gelukkig wel en ze laten haar ook toe met aaien. Straks al ze wat ouder is, komen ze vanzelf meer met haar kroelen en komen ze helemaal niks van aandacht te kort.
Waarom vinden mensen het "doodeng" als de kat op de babykamer komt. Kan iemand mij dit uitleggen? Toen ik baby was kwamen er altijd twee katten heel nieuwsgierig in mijn bedje kijken wat ik nou eigenlijk was en wat ik aan het doen was. En kijk! Ik leef!
Omdat katten op je kindje kunnen gaan liggen. Dit vinden ze namelijk lekker warm.. Onze katten mogen later best in de babykamer als ik er ook ben maar als ik er niet ben niet. Ik wil mijn honden daar ook niet hebben als ik er niet bij ben.
Hier hetzelfde. Babykamer grenst aan de woonkamer en was altijd de plek van de katten (vensterbank). Ze komen graag kijken naar mijn dochter als ze wakker wordt of naar bed gaat. Zo hebben ze het idee dat ze wr niet buitengesloten worden. Moet ook zeggen dat ze nooit inde reiswieg of box naar haar hebben omgekeken.
Denk dat het een kwestie is van gewenning. Wij hebben drie katten en dr is er maar 1 die tegen het zoontje van mijn beste vriendin aan ging liggen. Maar dan gewoon tegen zn ruggetje als hij op de bank lag. Die andere twee kijken er niet eens naar om Hier mogen ze nu ook niet in de kamer waar uiteindelijk een baby inkomt. Dus ik denk niet dat dat hier problemen oplevert Maar net hoe je er mee omgaat