Honden en Baby's

Discussion in 'De lounge' started by MamavanSamia, Nov 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

Jan 2, 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    hoi hoi

Ik zie heel vaak op foto's een pasgeboren baby liggend naast een grote hond. Ik zie ook wel in mijn omgeving dat er kleine baby's op grond liggen ofzo met een hond in de buurt. Het ziet er wel heeel erg schattig uit maar is dat niet levensgevaarlijk!

Ben ik de enige die zoiets heeft. Hoe lief een hond ook kan zijn, je kunt ze niet vertrouwen?

Ik krijg er echt de rillingen van, heb zoiets van het kan in een seconde gebeuren dat de hond zijn bek in de baby zet en dan is de baby echt dood! brrrrr moet er niet aan denken om dan naar zoiets toe te kijken!

2. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik vindt dat ook niet wat! een hond is nooit te vertrouwen vooral niet als er een baby bij is gekomen dan kunnen ze nogal jaloers worden, en dan weet je het maar nooit..

3. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

Jan 2, 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Ja indd.. je weet maar nooit en om die risico te nemen.. echt eng hoor!

zoiets bedoel ik

http://www.superdog.com/hints/images/sweet.jpg

4. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ziet er wel schattig uit maar ik zou het nooit vertrouwen zo'n hond bij een kind!

5. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Vertrouwen jullie dit dan ook niet...?

Dit is dus mijn dochter met de hond (een bull-terrier).
    De hond doet geen vlieg kwaad en is helemaal gek op die kleine...
    Het ligt er dus echt aan hoe je je hond hebt opgevoed.
    Ik laat ze nooit alleen maar dit vind ik dus echt geen kwaad kunnen.
    Persoonlijk vind ik katten en baby`s veel enger samen.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Je bent er toch zelf bij?
    Wij hebben een puppy en ons kind is natuurlijk al wat groter, maar ik blijf er altijd bij.

Ik vind het wel een beetje hysterisch om het "levensgevaarlijk" te noemen hoor.
    Ik kan me niet voorstellen dat iemand zijn kind bewust in gevaar gaat brengen omdat het schattig is.

7. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

Jan 2, 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    ja dit vind ik ook eng! maar het maakt het wel minder eng omdat ze niet alleen is.

Hij kan wel helemaal gek op je kleine zijn dat geloof ik best maar kun je die hond dan voor 100% vertrouwen? Van alle baasjes waarvan de honden iemand hebben (dood) gebeten zeggen ook dat ze zoiets absoluut niet hadden verwacht.

Ik weet niet of je het ooit hebt gelezen een paar jaar terug over een hond in frankrijk die een speeltuin met kindjes was ingerend en hij had ze allemaal gebeten en 1 van hun was er zeer ernstig aan toe. De eigenaar van de hond vertelde ook dat hij zoiets niet heeft zien aankomen want hij was al van kleins af aan met kinderen opgegroeid

een kat idem dito.. ik vertrouw geen enkel dier in de buurt van mijn kinderen.. dan ben ik echt extra allert

8. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

Jan 2, 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    ik zeg ook niet dat iemand dat bewust doet!

Als je er zelf bij bent oke. Maar ik heb het hier over baby's die op grond liggen of op een hond en er zit dan echt niemand bij. Misschien kijken de ouders toe van een afstand maar als de hond eenmaal de baby te pakken heeft kun je echt niet veel doen want dan is de schade echt al te groot. En daar gaat het me om. Maar ik ben niet opgegroeid met honden, ben wel een keer goed gebeten.. misschien dat ik daarom zo bang ben :(:

9. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

Jan 2, 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Ik ben trouwens als kleine kindje gebeten door een hond. Ik kan me nog herinneren dat zijn baasje zei "hij doet niks hoor" en ik probeerde voorzichtig te aaien en opeens zat zijn bek in mijn pols! hij kreeg een harde trap van zijn baasje en liet gelijk los.

Ook een keer toen jong was. Ik liet altijd hondje van onze buurvrouw uit en een keer hoorde ik 'm blaffen en toen ik uit mijn slaapkamer raam keek zag ik dat hondje in een bek van een andere grote hond.. hij had 'm echt bijna opgegeten.. ik kon niet meer toekijken maar was er wel helemaal kapot van dat dat hondje dood was

10. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Jij hebt zelf geen honden neem ik aan?
    Het wordt pas akelig als je je hond(en) niet bij je kindje betrekt.
    DAN worden ze jaloers en zijn ze niet meer te vertrouwen...

11. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

Jan 2, 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Nee ik heb inderdaad geen hond. ik vind ze onwijss schattig (sommige rassen) en zou er ook wel 1 willen maar ben gewoon enorm bang voor honden.

een vriendin van mij heeft ook een hond en een kleintje en als ik ze samen zie spelen vind k het echt zoooo schattigg maar ik hou wel me hart vast! Ik vind het zo lief dat haar hond zo voorzichtig met haar dochter omgaat terwijl zij heel wild met hem doet. onwijs lief om te zien maar toch voel ik een angst

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Wij hebben ook een middelgrote hond, voor deze hond ook toen ze geboren werd van hetzelfde ras en dat gaat goed, maar ik hou ze heel goed in de gaten. Sowieso zijn ze nooit alleen samen!
    Honden en kinderen spreken een andere taal en kunnen elkaar daardoor verkeerd begrijpen en dan kan het misgaan. Ik vertrouw haar ook niet met honden van een ander.
    Er zijn ook wel wat regeltjes, zowel voor mijn hond als mijn dochtertje. De hond mag haar niet in haar gezicht likken, omver duwen, eten uit haar hand grissen e.d. Mijn dochtertje mag de hond niet als klimrek gebruiken, knijpen en haar in alle rust laten eten. Ik maak me geen zorgen, maar probeer altijd alert te blijven.

13. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Maar mijn dochter mag ook geen vreemde honden aaien en thuis mag ze ook niet naar de honden als die in hun mand liggen.
    De honden kennen thuis hun positie en mijn dochter weet ook wat ze wel en niet mag met de honden ook al is ze nog geen 2 jaar oud.
    Ik ben hier heel consequent in,maar helaas gaat het nog vaak mis omdat mensen hun huisdieren niet goed hebben opgevoed.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Juist, honden voelen bepaalde dingen zo goed aan.
    Ik vind het zo belangerijk dat onze zoon opgroeit met beesten (hond, katten, konijn en vissen ) anders krijg je vaak (ongegronde ) angsten.
    Niet alle honden zijn bijtgraage mormels die niet te vetrouwen zijn, ik vertrouw nog eerder een hond dan sommige mensen.

15. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Ik ook!
    Liever bij mijn hond dan bij de vieze buurman ;)

16. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    En net zo vaak omdat ze hun kinderen niet hebben opgevoed ;) .

17. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Jij snapt het ;)

18. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Niks akeligs aan,toch?

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Verschrikkelijk idd, kinderen die zomaar op je hond komen afgerend om ze te aaien :(
    Wat als je een hond tegenkomt die daar absoluut niet van gedient is? Dan is de hond natuurlijk weer vals... Ze moeten die ouders van dat kind een schop geven, voed je kind beter op :evil:

Ik moest altijd vragen of ik een hondje mocht aaien, en ik ben dat ook van plan om bij mijn zoon te doen.

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Share This Page