Hallo allemaal! Ik wil geen stomme vragen stellen maar ben toch erg benieuwd. Ik heb vanavond een overschoten gegeten waar een saus overheen gegoten was. Door deze saus moest 1 rauw ei. Dit alles heeft 45 minuten in de oven gestaan op 220 graden. Ik neem aan dat t ei dan gaar is en geen gevaar meer oplevert? Dit vraag ik omdat je als zwangere ook geen pasta carbonara mag. Dit is toch ook verhit? Zou de overschoten die ik vanavond gegeten heb kwaad kunnen? Groetjes, Curly
Ik denk dat het ei in je ovenschotel echt wel gaar is als ie de oven uitkomt. Die carbonara is, omdat je die saus officieel (als je m zelf maakt, volgens de regeltjes) met rauwe eieren maakt en dat een beetje verwarmt. Maar die saus uit n potje mag wel hoor. Ik betrapte mezelf laatst op ongemerkt eten van rauw ei! Ik was cupcakes aan het maken en als het beslag klaar is, lik ik altijd de garden van de mixer af... Totdat ik, met mn mond vol beslag, ineens bedacht: oo f*ck, daar zitten ook rauwe eieren in! Nouja, toen was het al binnen... Kan moeilijk mn vinger in mn keel steken om de boel weer uit te kotsen toch?
Hoi Kleinepien, Ik bedoelde inderdaad zelfgemaakte carbonara. Ik denk ook wel dat 1 eitje na 45 minuten in de oven gaar is. Lijkt me raar als dat niet het geval is. En met cakebeslag inderdaad: veel te aanlokkelijk! Haha! Heb zelf ook nog een pak cupcake-mix staan en die blijft daar tot na m'n bevalling, haha! Anders lik ik ook de restjes beslag af!
Die ovenschotel kan geen kwaad hoor! Het ei is meer dan voldoende verhit geweest. Hoop dat hij lekker was"
Hey Merah, Nee hè? Dat hoopte ik al en stiekem dacht ik dat ook. De overschotel was heerlijk! Voor herhaling vatbaar !