apart gedeelte over flesvoeding mogelijk?

Discussie in 'Over deze site' gestart door joyce1980, 4 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi hoi,

ik weet niet of ik deze vraag hier op de goede plek stel, zo niet sorry :oops: .

bij deze de vraag of er misschien toch een apart gedeelte voor flesvoeding kan komen net als de 'borstvoedings' afdeling.

het gebeurd regelmatig dat iemand een vraag stelt over flesvoeding en dat er dan weer begonnen wordt over het feit dat het zo jammer is dat iemand geen borstvoeding geeft en dat het veel beter voor je kindje is ed.
    in het gedeelte 'voeding' staat ook weer een topic wat op deze manier weer uit de hand loopt.

iemand vraagt naar ervaringen van mensen die hun baby flesvoeding geven en ja hoor na een aantal reacties komt er weer een reactie dat het zo jammer is dat ze geen borst wilt geven met als gevolg weer een discussie.

ik weet niet of een apart gedeelte een juiste oplossing is maar misschien dat er over nagedacht kan worden.

alvast bedankt!
    joyce

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Even geleden is het al besproken geweest bij de moderators, toen is beslist om geen aparte hoek aan te maken.
    Maar ik gooi het nog eens in de groep.

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mijn vraag terug zou zijn, voorkom je dit daarmee?
    Aangezien de flesmama's het borstvoedings onderdeel ook vinden en ook daar wel eens een discussie geweest is tussen beide.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik sluit me bij Natasja aan. Ik denk ook niet dat dat een oplossing is voor bovenstaand probleem.

Kwebbel

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    jammer, maar het was te proberen.

in ieder geval bedankt dat jullie er over nagedacht hebben!

joyce

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Nee dat misschien niet, maar ik kan me voorstellen dat flesvoedingmama's (ja ik ben er ook 1) ook graag een ' eigen' topic zouden hebben net als de borstvoedingmama's.

7. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Ik kan mij dat ook voorstellen, waarom wel een aparte borstvoeding hoek en niet een aparte flesvoeding hoek? Vind dat er dan met 2 maten word gemeten...... Ik weet nog dat ik in het begin een heleboel vragen had over flesvoeding en ik zie dat nu bij de andere ook, dus er is zeker wel vraag naar een aparte hoek voor ons :)

8. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Hier is al eens een topic geweest met de vraag voor een apart hoekje voor FV maar dat is toen heel snel van de hand gedaan en gesloten.
    Het proeft een beetje alsof FV minderwaardig is aan BV.

9. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    ja dat idee krijg ik ook een beetje......jammer eigenlijk dat er echt zo met twee maten word gemeten.......

10. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik ben het met jullie eens dat er met twee maten gemeten wordt.
    maar ik durfde het niet in mijn antwoord te vermelden , ik dacht dat ik dan een emmer commentaar over me heen zou krijgen. :oops:
    maar goed, ik vind het dus nergens op slaan dat er wel een stukje borstvoeding is en geen stukje over flesvoeding terwijl er dus wel vraag naar is!

en de discussies zijn misschien niet altijd te vermijden maar als je het afscheidt van mekaar dan zitten we denk ik ook minder in elkaars vaarwater.

graag zou ik dan toch de reden willen weten waarom er geen aparte hoek gemaakt kan worden, onlangs is er ook het stukje Media bijgekomen waarom kan er dan geen stukje flesvoeding bij komen?

dankjewel , joyce

11. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    joyce ik dacht ook eerst, kan ik dat wel schrijven......maar heb het toch maar gedaan, zo voel ik het namelijk echt, en we kwetsen toch niemand door dit te zeggen ;)

12. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Toch jammer dat jullie er zo over denken meiden. De vorige keer is inderdaad die vraag ook geweest,maar echter niet zomaar snel van de hand gedaan. Er is onder de moderators en beheer toen uitgebreid overleg geweest en uiteindelijk besloten om het zo te laten.

Als we nu een apart hoekje voor flesvoeding maken voorkom je ook daar de discussies niet. Want ook daar kan iederee lezen. En waarschijnlijk zullen die discussies wel altijd blijven. (jammer genoeg) De borstvoedings-moeders reageren bij de flesvoedingen, maar andersom is dat ook zo.

Kwebbel

13. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    kwebbeltje het gaan niet alleen maar om de discussies, waarom word en niet voor flesvoeding een apart gedeelte geopend? We hebben genoeg vragen over flesvoeding.......... Ik vind het jammer dat de hele tijd alleen maar als argument word gegeven dat de discussies daar ook verder gaan, maar dat is de vraag geloof ik helemaal niet. Waarom niet een apart gedeelte voor de flesvoeding en voor de borstvoeding wel?

14. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Maar Kwebbel als ik het goed lees gaan de laatste reacties niet over het vermijden van discussies, maar over de vraag waarom bv wel een apart hoekje heeft.
    Ik snap dat eerlijk gezegd ook niet.

Ik begrijp dat jullie het niet zomaar besloten hebben destijds, maar zouden jullie het misschien nog een keertje kunnen overwegen?

15. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    We hebben niet gezegd de FV minderwaardig is en dat het daarom geen hoekje krijgt.

Maar straks komt er een FV-forum, dan zal er weer iemand anders op het idee komen om een bijvoedingsforum op te starten.
    Zo blijven we bezig.

Het moet voor ons ook nog mogelijk blijven om alles te modderen en hoe meer hoekjes, hoe moeilijker het wordt om dit allemaal bij te houden.

Het is natuurlijk leuk dat jullie helpen meedenken en ideeën aanbrengen, maar we kunnen nu eenmaal niet voor alles een apart hoekje aanmaken.

16. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    Schopp, Duitsland
    mee eens stranger ;)

17. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat Kathy zegt. En dat is de vorige keer ook zo besproken. Dan krijgen we dadelijk ook een hoekje voor het fruithapje, een hoekje voor het groentehapje, etc etc.

Kwebbel

18. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik heb inderdaad een keer een discussie meegevoerd in het BV gedeelte.
    Ten eerste vroeg de TS daar toen om meningen en ten tweede lijkt het me niet de bedoeling dat men daar mensen die voor FV kiezen met de grond gelijk maakt onder het idee van, dit is het bv hoekje en hier mag ik lekker zeggen wat ik wil zonder met de gevoelens van anderen rekening te houden. Ik zie FV mama's niet snel een topic openen om BV af te kraken. Lijkt mij ook zeer zinloos en onrespectvol om dat te doen. Maar andersom net zo goed.

@kwebbeltje, wat ik bedoelde met topic snel van de hand gedaan is dat het toen nog geen dag stond voor dat het werd gesloten.

19. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    dat was inderdaad wel mijn idee eigenlijk, om het voedingsgedeelte op te splitsen in een kv-gedeelte en een bijvoedingsgedeelte...
    :oops: :oops: :oops:

20. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    waarom moet Bv dan wel afgesplitst worden van voeding?

Deel Deze Pagina