Apart gevoel

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by faith82, Mar 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. faith82

faith82 Actief lid

Jun 5, 2006
    367
    0
    0
    Hoi,

Ik ben bijna 34 weken zwanger en sinds een paar dagen heb ik een warm gevoel in mijn vagina en heb licht vochtverlies. Ik voel ook een bepaalde druk in mijn vagina.. en lichtjes naar mijn stuitje. Verder heb ik van de week al een paar keer een kloddetje slijm verloren en heb ik veel afscheiding. lichte kramp komt en gaat. Is het gewoon zo dat mijn kindje aan het indalen is, of moet ik me ergens zorgen over maken. Ik zit hier een beetje mee. Ik hoop op een antwoord..

Liefs Faith

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi faith,

Het is niet onverstandig om je verloskundige op de hoogte te stellen van je vochtverlies. Het is belangrijk om even uit te sluiten dat het vruchtwater is. Het slijm dat je verliest is van de slijmprop dit is geen probleem en zegt niets over het starten van een eventuele vroege bevalling.
    Houd de krampen in de gaten, komen ze om de 5 min en houd het een uur aan dan moet je je verloskundige bellen!

Groetjes imke

3. faith82

faith82 Actief lid

Jun 5, 2006
    367
    0
    0
    Thanks..

Heb nu eigenlijk geen vochtverlies meer.. moet ik dan evengoed bellen?

Groetjes

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Faith82,

wanneer je echt zeker weet dat je geen vochtverlies meer hebt, hoef je niet te bellen. Benoem het bij de volgende controle wel even, maar houd het voor nu zelf in de gaten. Wanneer je weer een keer twijfelt, kun je bellen voor de zekerheid. Maar vruchtwater blijft eigenlijk continue langs je been lopen. Hoeft niet veel te zijn, maar je bent eigenlijk geen moment van de dag echt droog.

Groetjes Brigitte

Share This Page