Wie werkt er bij de blokker?

Discussion in 'De lounge' started by pcootje, Dec 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wie werkt er bij de Blokker en kan mij het volgende uitleggen?

Vorige week hebben we cadeautjes gekocht tijdens de 3+1 actie. Super leuke actie want we kregen een cadeau van 18,00 euro gratis.
    Helaas werkt nu net dat cadeau niet zoals het hoort en wouden we het vandaag ruilen voor iets anders van dezelfde waarde.
    Dit ging dus niet door... we konden 1/4 deel... volgens hun 1.70 euro... van de 18,00 euro retour krijgen want het was niet mogelijk om dit in hun kassa systeem anders te verwerken.:(
    Klopt dit of snappen ze hier niet hoe het werkt?

2. Niekske78

Niekske78 Actief lid

Nov 18, 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk niet bij de Blokker, maar ik denk dat ze het niet snappen... Of ze willen het niet snappen...

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Kan je niet in een andere vestiging navragen? Heb geen idee hoe het zit daarmee...

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,266
    6,794
    113
    Nee klopt niet want nu heb je dus niks gratis gehad.

Ik zou dus even de klantenservice bellen hoe ze het even gaan oplossen.

Lijkt mij dat ze dat gewoon kunnen omruilen en afboeken als defect

5. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    man is net weer geweest. Terwijl hij met de bedrijfsleidster praat gaat haar collega de artikelen verwerken, stempels op de bonnen etc.

Aangezien hij er met de bedrijfsleidster ook niet uitkwam wou het de artikelen weer mee naar huis en van daaruit het hoofdkantoor benaderen.
    Helaas ook dat kon niet meer want ze waren al als retour verwerkt en dan kon niet worden terug gedraaid:x
    Ik hing zonet met de klantenservice aan de telefoon, maar daar weten ze niet hoe ze de telefoon moeten behandelen want halverwege het gesprek werd de verbinding verbroken...dus hang weer opnieuw in de wacht

6. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    volgens hun heb ik geen recht op die 18,00 omdat ik het niet betaald heb....daarbij moeten we niet zeuren want we krijgen de 1,70 al kado;)

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,266
    6,794
    113
    Nee geld terug snap ik wel

Maar ruilen voor iets voor hetzelfde geld moet wel gewoon kunnen

Dat is namelijk heel goed af te boeken

Vooral voor zo'n groot bedrijf

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dus ze hebben nu en het product en het geld?

Ik ging niet eerder die winkel uit voordat ik mijn geld weer had of een nieuw product

Je hebt meerdere producten gekocht om deze gratis te krijgen dus je hebt wel degelijk wat betaald!

Ik zou gewoon de hele tijd blijven staan, ze zorgen maar dat het geregeld wordt.

9. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    precies, maar we wouden ook geen geld terug

ik denk dat het komt omdat de 3+1 is afgelopen en de kassa het niet meer zodanig herkent ofzo

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik werk niet bij de blokker maar volgens mij klopt het wel wat ze zeggen. Alleen de manier waarop is niet zo netjes.
    Wanneer ze je nu 18.00 terug geven heb je niet een 3+1 maar een 2+1 actie gehad. Je hebt die 18 euro niet hoeven betalen en als ze je 18.00 terug geven hebben ze je 36.00 euro kado gedaan in principe. Als ze je nu 1/4 deel terug geven vind ik dat wel netjes. En zo hoort dat denk ik ook.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,266
    6,794
    113
    jawel...

Dat hoeft helemaal niet via de kassa

Ik heb altijd bij Xenos gewerkt ( ook als leiding) en ze werken daar ongeveer hetzelfde ( blokkerholding)

Hoe dat technisch allemaal in elkaar zit heeft de klant helemaal niks mee nodig. Dus ze kunnen jou gewoon iets anders laten uitzoeken voor hetzelfde geld. Verder intern uitzoeken en oplossen. De bedrijfsleiding weet heus wel hoe dat moet.

12. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Goh lijkt wel de blokker bij ons.... Die zijn net zo handig in dit soort dingen (om nog maar niet te spreken over de vriendelijkheid...). Lijkt mij ook gewoon om te ruilen tegen iets anders van 18euro of goedkoper, aangezien dit product gratis was. En ja niet kunnen dat is natuurlijk de allerlaatste optie lijkt me in deze tijden, er is altijd wel iets te regelen lijkt me. Succes hiermee!

13. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ja, maar om iets wat defect is nou als cadeau te blijven aanhouden.. Het zou ze sieren een nieuwe te geven, al snap ik wel wat je zegt, is inderdaad wel dat ze dan in principe het dubbele cadeau geven..
    --
    Maar 1,70 1/4 van 18,00 is wel ehh, interessant. :p

14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Haha ik dacht al dat ik de enige was dat het bedrag 1/4 van 18 niet klopt :p

Overigens kan dat gewoon voor hetzelfde bedrag omgeruild worden!

15. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik zou eens een ander filiaal proberen.
    En als er nog een vervangend product is kunnen ze die toch gewoon ruilen voor het defecte van jou?

De blokker bij ons vlakbij is gewoon een serviceloze takkezaak. Terwijl een zaak iets verderop helemaal geen problemen mee.
    Iemand had kado voor mij gekocht, maar was niet wat ik wilde. Verpakking was wat beschadigd, zo wel verkopen maar dan niet meer willen ruilen omdat de verpakking beschadigd is?! Prusters. Ik had t nog extra geplakt met mn goeie gedrag. Ander filiaal lette er niet eens op.
    Nooit reactie gehad op mijn klacht die ik naar t hoofdkantoor had gestuurd....Ook lekker klantvriendelijk ;)

16. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik snap ook wel dat ik geen recht heb op 18,00, maar dat wouden we ook niet. We wouden een vervangend cadeau.

Inmiddels heb ik de klantenservice gesproken en ze gaan contact opnemen met het filiaal en bellen ons daarna terug.

17. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit dus, blokker heeft volgens mij echt een dramatisch slecht en verouderd systeem (en caissières die niet kunnen rekenen ofzo :() Heb er ook hele slechte ervaringen mee. Alles dat anders is dan eenvoudig terugbrengen of kopen kan niet ofzo.

Ik moest laatst iets terugbrengen EN iets anders kopen. Moest ik ook eerst het geld terug aannemen: 5,37, werd dus afgerond naar 5,35. Daarna moest ik het nieuwe betalen: 12,99, werd afgerond naar 13,00.

Als ze het gewoon in de kassa zouden verrekenen met elkaar zoals elke andere winkel, je slaat iets aan en je neemt iets retour in één handeling, dan zou er niet 2x in mijn nadeel worden afgerond maar 1x in mijn voordeel, dus in dit geval kostte me dat 5 ct extra.

Niet dat ik dat nou zo erg vind, maar netjes is het niet. Laat staan handig, want er lag nu allemaal geld op tafel waar niemand meer iets van begreep leek wel, vooral de caissière niet, wat een werkwijze :)

18. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    nee is nog geen 1/10 maar dat hebben we ze maar niet meer uitgelegd :)

19. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Sommige mensen zijn gewoon niet snugger laten we het daar maar op houden :p

20. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ben zonet teruggebeld door de klantenservice, deze heeft contact gehad met het filiaal. Ze geven aan dat de bedrijfsleider er vandaag niet was :$....deze heeft ons toch echt te woord gestaan vandaag.
    Nu is het bij de vervangend bedrijfsleidster neergelegd en die moet overleggen met de bedrijfsleider wat ze voor ons kunnen betekenen.
    Hier krijgen we morgen of woensdag telefoon over en de mevrouw van de klantenservice belt eind van de week nog even om te checken of het is opgelost.

Share This Page