Apart wiegje of meteen ledikantje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mrs Blossom, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Himama

Himama Lid

26 sep 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden ook een wiegje, vond ik fijn. Een ledikant paste op zich wel op de slaapkamer, maar het wiegje stond naast mijn bed en naast het wiegje kon ik makkelijker uit mijn bed stappen doordat het kleiner is (dat gaat na de bevalling wat minder soepel..). Het wiegje naast je bed is handig, als je kindje wakker wordt geef je makkelijker de speen terug. De eerste dagen mocht een speen niet, toen kon hij op mijn pink zuigen, veel kinderen hebben een enorme zuigbehoefte, dat scheelde ons dus een uurtje slaap :)
    De verloskundige raadde de kinderwagenbak af ivm veiligheid, die zijn te goed geïsoleerd.
    De geborgenheid van een ledikant kun je trouwens ook vergroten met een bedhemeltje. Die moet je wel weer weghalen zodra je kind gaat bewegen.

2. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ons zoontje maaide zo hard met z'n armpjes dat de wieg na een paar weken al te klein was eigenlijk. Die wieg stond op onze slaapkamer en na een week of 8 (geloof ik) hebben we 'm dus toch maar in z'n eigen kamertje in het ledikant gelegd (daar sliep hij overdag ook al vaak)

Voor de tweede hebben we een co-sleeper gekocht. Lijkt me handig i.v.m. de zuigbehoefte (als onze tweede ook zo'n 'zuigertje' is, hihi) De wieg (= familiewieg) komt bij ons in de huiskamer te staan, want ik heb 'm de vorige keer opnieuw bekleed en vind het anders zonde van alle moeite die ik toen heb gedaan :D En op de babykamer staat het ledikant gewoon dus. Wij wisselen die drie dingen af.

Deel Deze Pagina