apartaam in ice tea

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
  2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
  3. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Ik ook liever niet. Zeker niet als je leest wat de gevolgen zijn...

Maar ja, gewoon suiker wil je ook zo min mogelijk binnenkrijgen. En die stevia is zo ontzettend vies, weet niet hoe lang ik dit volhoudt in mn kopjes koffie.. En gewone suiker, en dat wanneer je aan het diëten bent, is ook niet erg slim. ;) Kan mn koffie zo niet loslaten (lees; verslaving) Is het enige waar ik die zoetjes voor in gebruik, de rest kan ik allemaal makkelijk vermijden.

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ben dus helemaal niet tegen aspartaam, ik denk dat het veelal stemmingmakerij is en maak me er niet druk om. Met 1 uitzondering, ook genoemd in het artikel van Skepsis. Mensen met PKU, stofwisselingsziekte, mogen het absoluut niet! Vriendin van mijn dochter heeft dit, dus voor haar ben ik absoluut heel alert op drinken met aspartaam. Maar voor mezelf en mijn dochter ben ik niet zo moeilijk :)

5. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Bedankt wijffie, ga het zo eens rustig door lezen... :)

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Alles over E-nummers - Lijst met E-nummers

Alle enummers met hun eventuele bijwerkingen erbij.

7. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    zit aspartaam ook in redbull?
    en jeetje ik drink elke dag bijna een fles cola leeg:O

8. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Normale cola is gewoon suiker. De light/zero varianten bevatten aspertaam.

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Oh.. En alleen in de suikervrije red bull zit aspertaam.

10. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ok gelukkig,schrok me rot hehe

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hahaha ja precies, tegenwoordig is overal wel IETS mis mee.. Nou, dan geniet ik liever in de tijd dat ik heb, dan dat ik een paar jaartjes extra rek maar onwijs veel dingen laat staan.. :)

12. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik blijf dit altijd een beetje "Wij van WC Eend adviseren WC Eend" vinden. De wetenschap wordt grotendeels gefinancieerd vanuit de voedingsmiddelenbranche, daarom ga ik meer uit van mijn eigen ervaringen dan zogenaamde onderzoeken.
    Ik voel me niet goed bij gebruik van aspartaam, krijg hartkloppingen en wordt onrustig, dus laat ik het staan en neem de consequenties als ik wel een keer een glaasje cola light neem.

13. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik drink al jaren Cola Light / Zero en neem ook andere light producten. Ik voel me er geen greintje slechter door.
    Als ik van alles wat ik light neem het 'volle' product zou nemen zou ik gezondheidsproblemen krijgen vanwege ernstig overgewicht ;)

Vind het momenteel echt zo'n hype, dat E-nummers gedoe enzo. Als je gewoon lekker veel groente en fruit neemt en niet dagelijks uit een zakje/pakje/potje kookt valt het volgens mij allemaal reuze mee...

14. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Precies wat ik had kunnen typen, daarbij je wilt niet weten wat er allemaal in buitenlands vlees zit, wat in nederland niet is toegestaan, als we ons overal zo ontzettend druk over maken, knoop mij maar op!

Maar even over tpoic ik drink een pak ijstea van de aldi van westminster
    Ingredienten :
    Water, suiker, perziksap 3% uit sapconcentraatgluose-fructosestroop, thee-extract 0,12% voedingszuur E330 zuurteregelaar E 331, aroma antioxidant ascorbinezuur

Deel Deze Pagina