80 mg in een blikje van 300ml, waardoor de maximale dosis per dag neerkomt op 17 glazen Bron: Nog maar eens: 'Aspartaam is ECHT NIET gevaarlijk' - Wetenschap & Gezondheid - VK
Ik ook liever niet. Zeker niet als je leest wat de gevolgen zijn... Maar ja, gewoon suiker wil je ook zo min mogelijk binnenkrijgen. En die stevia is zo ontzettend vies, weet niet hoe lang ik dit volhoudt in mn kopjes koffie.. En gewone suiker, en dat wanneer je aan het diëten bent, is ook niet erg slim. Kan mn koffie zo niet loslaten (lees; verslaving) Is het enige waar ik die zoetjes voor in gebruik, de rest kan ik allemaal makkelijk vermijden.
Ik ben dus helemaal niet tegen aspartaam, ik denk dat het veelal stemmingmakerij is en maak me er niet druk om. Met 1 uitzondering, ook genoemd in het artikel van Skepsis. Mensen met PKU, stofwisselingsziekte, mogen het absoluut niet! Vriendin van mijn dochter heeft dit, dus voor haar ben ik absoluut heel alert op drinken met aspartaam. Maar voor mezelf en mijn dochter ben ik niet zo moeilijk
Hahaha ja precies, tegenwoordig is overal wel IETS mis mee.. Nou, dan geniet ik liever in de tijd dat ik heb, dan dat ik een paar jaartjes extra rek maar onwijs veel dingen laat staan..
Ik blijf dit altijd een beetje "Wij van WC Eend adviseren WC Eend" vinden. De wetenschap wordt grotendeels gefinancieerd vanuit de voedingsmiddelenbranche, daarom ga ik meer uit van mijn eigen ervaringen dan zogenaamde onderzoeken. Ik voel me niet goed bij gebruik van aspartaam, krijg hartkloppingen en wordt onrustig, dus laat ik het staan en neem de consequenties als ik wel een keer een glaasje cola light neem.
Ik drink al jaren Cola Light / Zero en neem ook andere light producten. Ik voel me er geen greintje slechter door. Als ik van alles wat ik light neem het 'volle' product zou nemen zou ik gezondheidsproblemen krijgen vanwege ernstig overgewicht Vind het momenteel echt zo'n hype, dat E-nummers gedoe enzo. Als je gewoon lekker veel groente en fruit neemt en niet dagelijks uit een zakje/pakje/potje kookt valt het volgens mij allemaal reuze mee...
Precies wat ik had kunnen typen, daarbij je wilt niet weten wat er allemaal in buitenlands vlees zit, wat in nederland niet is toegestaan, als we ons overal zo ontzettend druk over maken, knoop mij maar op! Maar even over tpoic ik drink een pak ijstea van de aldi van westminster Ingredienten : Water, suiker, perziksap 3% uit sapconcentraatgluose-fructosestroop, thee-extract 0,12% voedingszuur E330 zuurteregelaar E 331, aroma antioxidant ascorbinezuur