Voor een (hopelijk binnenkort) komend kindje ben ik nog op zoek naar aparte tweede namen. Onze dochter heet voluit Julia Hosannah en we willen graag de tweede naam weer een beetje apart en graag Bijbels en met een mooie betekenis. Vooral eentje voor een jongen! Voor een meisje hebben we er waarschijnlijk eentje, maar ook die zijn welkom. Iemand ideeën? Het hoeft (net als Hosannah) niet per sé een naam te zijn die als persoon in de Bijbel voor komt, maar een verbasterd woord oid mag ook... Ik weet het, erg gemakkelijk is het niet!
Andreas Benjamin Claudius Elias Emmanuel Ephraim Immanuel Jeremiah Joachim Matthias Nicolas Roman Solomon Abigail Candace Deliah Elisabeth Imma Magdalena Rebecca Saphira Tabitha Tamara
Moeilijk hoor om een bijbelse bijzondere naam te bedenken, Noah heeft een prachtige betekenis maar komt vrij vaak voor. Abel, Levi, Boaz, Ezra ...
Ik schreef dus Hadassah voor een meisje maar heb ook wat jongensnamen voor je...... Celestin: hemels Jeremaiah (jeremias): god zal verheerlijken Thobin: god is goed Esequiel: god maakt sterk
Ik ken iemand met een dochtertje genaamd: Rachel Adaya, heeft allebei een bijbelse oorsprong. Ooit had ik een jongen in mijn klas genaamd Micha (uitspraak: Miga), vond ik ook erg mooi.
Sifra (schoonheid) Jedidja (Jahwehs lieveling, lieveling des Heren) Adaja (Sieraad van Jahweh) Channa (Hij zal genadig zijn) Mattanja (Geschenk van de Heer) Jefta (Hij opende) Joachim / Joaquin (Jahweh richt op) Eljoënai (naar Jahweh mijn ogen) Joram (Jahweh is verheven) Abner (vader van licht)
Die vind ik erg leuk Clarike, maar helaas vindt mijn man dat niet leuk... Misschien eens opperen als tweede naam...
Jedidja vind ik erg mooi, is officieel een jongensnaam. Maar mooier bij een meisje.. Manuel Ismael Juda (vind ik ook er mooi ) Eliaz Michael Titus Marcus Samuel Ezra voor meisje: Elisabeth Sarah Maria Jael ...