Thanks! Ik vind Jael en Jedidja erg leuke namen. Maar weet je wat Jael betekend? Geit! Mjah, beetje jammer... Verder bedankt, zijn goede ideeën uit gekomen!
Mijn zoontje heeft ook een naam afgeleid van Bijbelse namen Aiden (Eden) Isaiah (Jesaja) Verder vind ik mooi voor een jongen: Jonah, Elijah, Eli en Joshua Voor een meisje: Saphira, Joanna, Eva en Delillah
Aquila Atarah Berenice Damaris Iscah Jemima Keziah Moriah Sarai Selah Tirza Absalom Ariel Azariah Ebenezer Eliakim Elihu Ephraim Gideon Ithamar Jericho Jethro Lucius Menahem Nehemiah Silas Tobias
Sifra vind ik ook wel leuk In de bijbel staat een verhaal geschreven over twee vroedvrouwen Sifra en Pua (in Exodus 1 vers 15 t/m 21): “Bovendien gelaste de koning de Hebreeuwse vroedvrouwen, Sifra en Pua geheten, het volgende: ‘Als u de Hebreeuwse vrouwen bij de bevalling helpt, let dan goed op het geslacht van het kind. Als het een jongen is, moet u hem doden; is het een meisje, dan mag ze blijven leven.” Maar de vroedvrouwen hadden ontzag voor God en deden niet wat de koning van Egypte hen had opgedragen: ze lieten de jongetjes in leven. Daarom ontbood de koning de vroedvrouwen. ‘Wat heeft dit te betekenen?’ vroeg hij hen. ‘Waarom laat u de jongens in leven?’ De vroedvrouwen antwoordden de farao: ‘De Hebreeuwse vrouwen zijn anders dan de Egyptische; Ze zijn zo sterk dat ze hun kind al gebaard hebben voordat de vroedvrouw er is.’God zegende het werk van de vroedvrouwen, zodat het volk zich sterk uitbreidde.” Sifra en Pua waren dus vroedvrouwen die stonden voor hun vak
Mijn zoontje heet Simon Benjamin. Ook vind ik de namen Jonas, Jonah, Noah, David, Jacob, Emanuel erg mooi! Of Noa en Isabel voor een meisje. (Niet gelovig, maar ik kom er vaak op uit..)
Hoi, ik heb niet alles gelezen maar de dochter van mijn vriendin heet Jedidja(h) - in ieder geval bijbels en niet standaard. Zij vonden toen Jonah een hele leuke jongensnaam maar misschien niet apart genoeg voor jullie? Ben benieuwd! Groetjes
Ik dacht dat het bijbels was. Net even opgezocht: klopt Izebel is wel bijbels..! (onbevlekt, onaangeraakt). Maar goed, ik vind het wel een hele mooie naam!
Ik heb er een paar die hier nog niet genoemd zijn. Rhodé voor een meisje is wel apart... het is een Bijbelse naam. Salomé...ook mooi. Shira vind ik ook prachtig. Dit betekent 'lied' in het Hebreeuws. Of deze naam in de Bijbel voorkomt weet ik niet. Voor een jongen: Timon Seth Rafaël Ezra (ik vind Reza mooier, maar volgens mij is het dan niet Bijbels meer )
isabel is een verbastering van Elisabeth en betekent dus hetzelfde. God is mijn eed, god is mijn belofte, ik zweer bij God. (onze dochters hebben dus dezelfde betekenis) Voor een jongen: Juda.