Naam kiezen als het geslacht bekend is...

Discussie in 'Babynamen' gestart door Devero, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Hebben jullie een reservenaam achter de hand voor als de baby toch van het andere geslacht blijkt te zijn? Wij hebben inmiddels van drie verschillende echoscopistes gehoord dat we een meisje krijgen. Dan mag je er toch wel vanuit gaan dat dit klopt zou je zeggen...

We gaan er dus vanuit dat het een meisje wordt. Maar toch. Stel nou dat het bij de geboorte toch een jongetje blijkt te zijn. Ik heb tot nu toe geen leuke jongensnaam kunnen bedenken, ook omdat ik te 'bevooroordeeld' ben door de wetenschap dat het waarschijnlijk een meisje is. Ik neig er dus naar om het naast me neer te leggen, maar je kan toch moeilijk het risico nemen dat je 'geen naam' hebt voor je kind? Dan heb je een BZN :D da's ook niet aardig...

Hoe doen jullie dat?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Nee wij hadden bij dochter geen jongensnaam omdat we er niet uit kwamen. De annestesist begon meteen te plagen door de zeggen dat het een jongetje was, wij hadden verteld dat het een meisje werd en we geen jongensnaam hadden.

Bij zoonlief hadden we eerder een meisjesnaam dan een jongensnaam, dus deze keer wel.

Maar beide keren klopte het gelukkig wel qua geslacht ;)!
    Je kijkt toch raar op als het na 10 echo`s ineens een meisje was geweest (ik had extra echo`s deze keer omdat dochter te klein was).

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hadden de namen al voor we het geslacht wisten maar anders had ik er zeker nog wel een jongensnaam bij bedacht. Je weet maar nooit.

4. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ja, wij hadden wel een naam achter de hand, ondanks dat we het geslacht wisten. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze het mis hebben!

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    wij niet, omdat we echt geen jongensnaam wisten. Ik heb dat namenprobleem dus lekker van me afgezet, aangezien we een meisje zouden krijgen.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij wisten dat het een jongen werd. Maar voor die echo hadden we al wat lopen denken. We hadden een lijstje met 3 toffe meisjesnamen. Deze hebben we gewoon onthouden, maar niet nodig gehad..

7. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.888
    403
    83
    Een week voor de bevalling raakte ik in de stress had gedroomt dat het toch een meisje was inplaats van een jongen

vriend was er van overtuigt dat het gewoon een jongen was

dus stond ik te douchen en zei als het een meisje is noemen we het emma hij zei alleen maar is prima wordt toch een knul haha

Deel Deze Pagina