aparte forum abortusoverwegingen?

Discussie in 'Over deze site' gestart door lovelybaby, 6 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelybaby

lovelybaby Actief lid

30 sep 2008
    115
    0
    0
    verpleeging
    ede
    hoihoi,

Bestaat er niet een aparte forum voor mensen die een abortus overwegen?
    Ik vind dit zo de pret bederven op deze forum..
    Iedereen is blij hier en genieten lekker van hun zwangerschap, en dan zijn er mensen die vragen gaan stellen over een eventuele abortus..
    Ik kan hier met mijn verstand niet bij, maar misschien ben ik de enige hier..
    Soms wil je een verhaal gaan lezen over iemand die het moeilijk heeft, en kom je praat tegen..waar je kippenvel van krijgt..
    sorry maar het zit me erg dwars....

liefs

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    idd het gaat hier over kwaaltjes e.d. tijdens de zwangerschap.

En dan komt er een verhaal over abortus voorbij.

Tuurlijk heeft iedereen er recht op om zijn verhaal te doen. Maar als er gesproken wordt over filmpjes op youtube over een abortus dan krijg ik echt kippenvel.

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Maar de praat over die filmpjes komt niet van de mensen die hier serieus een vraag stellen. Ik vind dat mensen die met zo'n dilema zitten ook ergens terecht moeten kunnen. Als je zo'n topic niet wilt lezen, kijk er dan ook niet naar. Iedereen heeft het recht op vragen stellen en steun.

4. sinada

sinada Niet meer actief

Ik vind het een heel goed idee en heb er ook al eens an gedacht om dit te schrijven.
    Iedereen kan zelf kiezen of ze dan wel of niet de topics willen lezen of niet. scheelt een hele hoop denk ik

5. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Ik ben het eens met tascha. Alles wat met zwangerschap te maken heeft moet besproken kunnen worden op dit forum, want iedereen heeft recht om zijn verhaal te doen. Als je het niet wilt lezen, lees het dan gewoon niet. Ik blijf ook weg uit het miskraam gedeelte, omdat ik daar ook niet te lang bij stil wil staan...

6. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Er hoeft van mij geen appart forum voor te zijn maar een appart hoekje net als miskraam zou ik wel prettig vinden.

7. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ik denk dat een apart hoekje juist alleen maar problemen gaat geven. Want dan komen juist alle anti-abortus mensen (maar dan de extreme) daar naar toe om in de aanval te gaan tegen alle topic straters daar.

8. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ook is abortus gewoon realiteit en iets waar we niet voor weg moeten lopen. Kunnen op een normale manier erop reageren lijkt me en als je het niet prettig vind, lees je het niet. Maar dat is puur mijn mening.

9. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    ja dat bedoel ik ook!

10. lovelybaby

lovelybaby Actief lid

30 sep 2008
    115
    0
    0
    verpleeging
    ede
    ik bedoel ook meer een apart hoekje hoor!
    Maar als er een topic staat met bv :moelijke beslissing, weet je toch niet dat het over abortus gaat?
    Dus...lees je het toch...

liefs

11. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Misschien is het handig als dit verplaatst word naar over deze site. Daar moeten alle tips voor het forum. Dan kunnen we ook zien wat de ideeen van mods zijn hierover.

12. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik vind 't helemaal niet storen hier, als je het niet wil lezen sla het dan gewoon over?

13. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Dat is helaas niet altijd te zien aan de titel.

14. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Er staat niemand met een mes naast je die je verder verplicht te lezen, niet iedereen kan gelijk gezind zijn en denk dan zo, stel je kan iemand de moed geven om het toch niet te doen...is toch mooi dan?

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    hier ben ik het mee eens..
    dan kunnen mensen die er wel over willen lezen/praten of het zelf mee gemaakt heben hier wel kijken...
    anders kan het denk ik best confronterend zijn voor bepaalde vrouwen die bijv. lang bezig zijn geweest...

16. lovelybaby

lovelybaby Actief lid

30 sep 2008
    115
    0
    0
    verpleeging
    ede
    helemaal mee eens sarah!

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    gewoon een aprt stukje op het forum lijkt me inderdaad een prima idee. zoals al in de vorige reacties is beschreven net zoals bij een miskraam bijv. mensen die erg gevoelig zijn voor dit onderwerp kunnen zo niet "per ongeluk" in zo'n topic op en algemeen stuk terrecht komen.
    ik geef mijn mening even los vannof ik voor of tegenstander ben dat doet er heelmaal niet ter zake. ik probeer te kijken vanuit eht oogpunt van mensen die bijv niet zwanger kunnen worden of een kindje verloren lehhebn. kan me voorstellen dat het voor hun ernom kwetsend moet zijn. als de vragen van mensen over dit onderwerp in een speciaal plekje zouden staan kunnen ze die gemakkelijker omzeilen en zoals ik zei niet"onverhoopt ergens in terrecht komen waar ze erg door van streek raken als ze toevallig een topictitel verkeerd geinterpeteerd hebben.

18. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    sorrie voor de typfouten.....

19. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hm, ik vind het lastig hoor, en ben het er ook niet mee eens eigenlijk. Er komen niet zo heel vaak vragen van dien aard voor (iig minder vaak dan bv. miskraam) en tja... voor mijn gevoel hoort het een beetje bij het leven.
    Maar goed, ik vind het dan ook echt best moeilijk voor te stellen dat mensen er zo'n aanstoot aan kunnen nemen en dat is dan weer kortzichtig van mezelf. Ik heb te doen met iedereen die worstelt, of het nou is om abortus of om andere zaken en hou niet van dingen wegstoppen in een hoekje.

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik zou ook een appart stukje op dit forum geen probleem vinden.
    Ik ben persoonlijk tegen abortus.........maar er zijn altijd omstandig heden waardoor abortus de enige keuze is.
    De stellen die heel erg twijvelen kunnen hier dan ook terecht! Als ze bijvoorbeeld zien hoe moeilijkhet voor anderen is om een kindje te krijgen kunnen ze misschien adoptie ook overwegen.
    Het is wel zaak dat er meningen gegeven mogen worden maar er moet door iedereen wel serieus mee om gegaan worden.

Deel Deze Pagina