Laten we voorop stellen dat het best mooi kan zijn. Maar bij bepaalde beroepen vindt ik het gewoon echt niet kunnen. Bijv. receptioniste. Dat zijn 1 van de beroepen waar bij ik echt vindt dat het niet kan.
Ik vind het gaaf en juist op de foto's die je heb geplaatst wel heel erg stijlvol ook! Ik vind het altijd erg leuk als mensen doen en dragen wat ze leuk en mooi vinden! Ik ben zelf heel erg onzeker en zou ook graag wat meer uit de ban springen maar heb het lef niet ;-(
Ben ooit in een van der Valk hotel tijdens het inchecken geholpen door een bloedmooie meid met zacht roze haar. Ze had het heel mooi ingevlochten, stond haar stoer en chique tegelijk. Daarnaast had ze een lieve, zachte uitstraling en was heel erg vriendelijk. Sommige werkgevers hebben er dus blijkbaar (en terecht vind ik) geen moeite mee! Jammer dat de meeste daar een stuk voorzichtiger in zijn.
Ja, hier word het gewoon geaccepteerd. Ik zit dan wel in de creatieve branch maar heb veel te maken met zakenlui. Ik heb mijn haar vaker knalrood (als in stoplichtrood) gehad en kreeg er alleen maar complimenten over haha. Of het kan in de hotelbusiness kan ik niet zeggen.
Ik zou voor een natuurlijke kleur gaan. Denk dat je je kansen op een baan heel erg beperkt met dit soort haarkleuren...
Als ik een sollicitant zou krijgen met een aparte haarkleur zou ze me wel extra moeten overtuigen dat ze verder niet apart is. Als 1 van de meiden die ik in dienst heb ineens jaar haar roze zou verven zou ik het prima vinden. Maar ik heb een webshop, dus we zien niet veel klanten echt aan de zaak zeg maar. Als dat wel zo zou zijn zou ik roze haar niet accepteren.
Nee, ik zou iemand met een aparte haar kleur niet snel aannemen. De eerste indruk vind ik toch vaak ordinair overkomen.
Hangt van 't type werk af. Bij mijn baas zou je alvast niet aangenomen worden. Haar kleuren oké, maar dan wel in een niet-opvallende "normale" kleur. Met zichtbare tattoo's en piercings kom je er overigens ook niet in. Mijn collega heeft haar haar 3 weken geleden rood gekleurd. Oogt vrij natuurlijk (niet flashy, geen roze, ...), maar mijn baas keek toch maar "zus en zo". Bijkomend: In sommige jobs / sollicitaties is 't ook zo dat er voor jou 10 anderen zijn met wel een "normale" haarkleur.
Ik vindt het gewoon jammer dat je schijnbaar alleen professioneel bent als je natuurlijke haarkleuren hebt, toch wel gek eigenlijk ... Je hebt natuurlijk extremen maar waarom is bruin beter dan roze...
Het ligt eraan waar je solliciteert. Ik heb op de HR afdeling bij een hotel gewerkt en nee het werd niet gewaardeerd. Overigens ook niet als je zichtbare tattoo's en piercings had. Maar ik heb het wel over een 5-sterrenhotel. Daarnaast heb ik een interim team gehad waarbij een dame haar haar ook paars had geverfd op een dag. Ik kreeg haar gewoon niet meer op opdracht geplaatst! Toen toch vriendelijk verzocht haar haar weer in een gangbare kleur te verven. Maar ook dat was voor zichtbare functies. Dus nee ik ben er als Recruiter niet happig op. Het kan vast en zeker bij een aantal bedrijven (Of als je kapster of een creatief beroep of niet ''zichtbaar'' bent'') maar wat mij betreft verklein je je kansen binnen de horeca wel... Edit: natuurlijk niet als je in een creatieve bar of zo gaat werken!
Ik houd er van.. Maar goed ik ben zelf kapster dus dan is het weer anders. Ik heb ze nu ook felrood en zou niet iemand weigeren als die fel haar had. Geen idee hoe het is in een hotel natuurlijk...
Als werkgever zou ik zeggen nee. Representatief staat hier voorop. Extreme haardracht kleur of kapsel wordt vaak toch gezien als niet representatief. Terwijl ik het stiekem zelf ook gaaf vind hoor
Voor werk in een hotel? Omgaan met gasten? Nay.... Ik denk dat het dan heel moeilijk word om een baan te vinden, het is niet representatief genoeg.
Als ik je baas zou zijn, zou ik het cool vinden. Helaas zal ik het door mijn eigen haarkleur vast niet zo ver schoppen.
1. Ligt eraan wat voor beroep. Een beroep in de kunstwereld/mode/fashion is het juist super gaaf. In de wat serieuze wereld zoals de zorg/banken etc. zou het enkel storend zijn. 2. Lichte pastelkleuren zijn wel leuk. Hele felle kleuren vind ik niet mooi.
persoonlijk vindt ik dat je niet moet kijken naar een haarkleur Want uiteindelijk gaat het om de kwaliteiten van het persoon in kwestie Maar ik kan begrijpen dat sommige bazen het niet fijn zouden vinden als je met een aparte haarkleur zou verschijnen, omdat je toch met klanten te maken heb en als bedrijf zijnde goed voor de dag wilt komen Maar aan de andere kant kan het ook zijn dat je baas het helemaal geen probleem vindt, zolang jij je werk goed doet,klantvriendelijk bent en er netjes en verzorgd uitziet... Je kan altijd als je op solicitatie gaat gewoon komen met de haarkleur die jij wilt, dus roze of wat dan ook en dan tijdens het gesprek aangeven dat als het niet gewaardeerd wordt dat je bereid bent je haar in een natuurlijke kleur te verven Want ik zie het zo; als jij op solicitatie gaat en je heb je haar al in een natuurlijke kleur geverfd terwijl je liever een aparte kleur heb, en je zou daarna opeens wel verschijnen met aan ander soort kleur dan zou je scheve blikken kunnen krijgen, en daarbij wees jezelf presenteer jezelf zoals jij bent en maak gewoon duidelijk dat je het altijd zou willen veranderen, Succes met soliciteren☺️
Ik had vroeger altijd plukken, of een stuk van mijn pony en de onderkant van mijn haar roze of blauw. De rest mijn eigen kleur, bruin. Misschien kun je dat als gulden middenweg doen. https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/d8/67/c4/d867c413e209757f6eb9a314eb59957a.jpg http://styleblazer.com/wp-content/uploads/2012/05/o-LAUREN-CONRAD-PINK-HAIR-570-e1336317442577.jpeg