Helemaal paars/roze word denk ik niet gewaardeerd maar blond met licht pastel roze highlights of alleen de onderkant kan nog best chique zijn en toch wel leuk en anders. Ik zelf vind dat best mooi maar je hele haar vrij rigoureus.
Het hangt af van de baan. In werk bij de receptie van een ziekenhuis en vind t daar echt niet kunnen. Heb een oudere collega met echt fel paars haar. Al paar keer commentaar gehad van een aantal patiënten dat ze t niet representatief vinden en daar ben ik het wel mee eens eigenlijk.
Ik waardeer dat juist wel; maar goed, ik ben geen baas in de hotelbranche, dus tja. Dat doet er niet toe, denk ik. Maar ik zeg volmondig ja, doe het. Blauw, paars, roze, groen, geel, doe lekker gek - zolang je betrouwbaar bent, je werk doet en verder verzorgd eruit ziet (en dat doe jij) dan heb ik daar geen problemen mee. Ik vind die hanenkammen erger; daar zag ik er vanmiddag weer één van. Hij kwam me tegemoet fietsen en trek al bij voorbaat zo'n boos 'kijk-mij-nou-eens-geen-f*ck-geven'-gezicht; blhhhhhhh. Met van die rechtopstaande sprieten Nee, doe maar een fel kleurtje Gezellig juist!
Ik heb altijd begrepen dat de hotellerie erg conservatief is, dus dan zou ik het niet riskeren. Ik denk dat het het beste is om zo 'neutraal' mogelijk over te komen. Een vriendin van mij werd maar steeds afgewezen op banen, terwijl ze best geschikt was, en ik heb wel gedacht dat dat misschien kwam doordat ze een kort, nogal apart, assymetrisch kapsel had. Niet iedereen houdt daarvan... Dus ik zou het risico niet nemen. Edit: ik kom veel in hotels voor mijn werk en het personeel dat daar werkt ziet er altijd heel conservatief en basic uit. Ik zou heel verbaasd zijn als ik iemand bij de receptie zou zien met roze haar.
Bij ons worden mensen alleen aangenomen met een natuurlijke haarkleur. Dat wil zeggen geen pimpelpaars, zuurstokroze enz. Alles tussen blond, bruin, rood en zwart is toegestaan. Mits netjes verzorgd.
Ik vind het heel erg mooi en ik denk dat hoe meer mensen het juist wel durven om zichzelf te zijn door, in jouw geval, een aparte haarkleur te hebben, hoe sneller het meer geaccepteerd wordt. Ik heb als psycholoog, directiesecretaresse en pleegzorgwerker gewerkt met roze/paars/blauw haar, nooit een negatieve opmerking gehad of scheve blikken gezien. Waarschijnlijk omdat ik er verzorgd uit zie en een vriendelijke uitstraling heb (tenminste, dat hoor ik regelmatig). Inmiddels heb ik ook heel wat tattoos, ook daar wordt niet moeilijk over gedaan.
Tja, ligt denk ook aan het soort hotel. Trendy of niet.. In Amsterdam of in het Gooi? Wat voor soort gasten komen er. Maar goed met roze haar heb je wel een streepje minder op de rest. (Dat is gewoon waar) Trouwens in Oostenrijk zijn de dames verplicht om hun haar lichtblond te verven. Bij mijn schoonmoeder stond het echt in d'r contract.
In de branche waar ik werk (luchtvaart) is het echt een no go. Staat zelfs in je contract! En dat terwijl er hier een aantal lopen waar een clown jaloers op zal zijn.. Jammer, het zou niet moeten uitmaken. Vooral niet als je het gewoon goed verzorgt.
Ik zou er voor gaan. Gewoon een aantal keer zo op gesprek gaan. Misschien denken ze eerst: Wat is dat? Maar als je je gewoon goed profileert, dan kijken ze daar snel doorheen. Helemaal als je je netjes kleedt. Het mooie is dan, dat ze jou niet vergeten. Als ze aan het einde van de dag de 20 sollicitanten doornemen, dan ben jij wel 'die dame met dat blauwe haar', maar de tweede gedachte is dan wel, dat je wel geschikt bent of niet. Had daar een kloon van jou bij de andere 19 gezeten, maar dan met bruin haar, dan was ze misschien niet eens herinnerd.
Er is niks mis met verbaasd. Vooral niet als dat de nieuwsgierigheid wekt en de twééde gedachte prettig is, bijvoorbeeld aardig, vriendelijk, behulpzaam, attent, beleefd, netjes, etc.
Ik zeg yey Mits het goed word bij gehouden Ik zie soms van die meiden in de stad met uitgroei echt te vreselijk Ik vind dan de ombre erg mooi
ik ben verpleegkundige en heb al veel felle kleurtjes in mijn haar gehad (ook zichtbare tattoo's). Toen ik solliciteerde bij het ziekenhuis waar ik nu werk had ik ook een fel kleurtje erin, er waren destijds 4 plekken in te vullen door verpleegkundigen en er solliciteerden er maar liefst 67, toch ben ik toen aangenomen. Dus absoluut een positieve ervaring hier. Zoals al eerder werd aangegeven gewoon op gesprek gaan zoals je bent en tijdens het gesprek aangeven dat je bereid bent je haarkleur aan te passen. Succes!! Ps: mooi die pastelkleuren!!
Ik zou als baas zijnde zo iemand aannemen. En als we dat allemaal deden was deze discussie er vast niet eens. Wat zegt de buitenkant nou over hoe goed iemand is in zijn vak? Ik vind het zo gaaf!
Ik vind het gaaf! Wat een knappe meid trouwens die middelste! Maaaaar, ik denk niet dat veel werkgevers dit kunnen waarderen. Als je nou werkt in een bedrijf waar je niet met mensen te maken hebt, ja dan maakt het niet uit. Maar als je echt veel met de mensen te maken hebt weet ik niet of veel werkgevers dat waarderen.
Als je er over nadenkt is het toch eigenlijk te gek voor woorden dat een haarkleur zou uitmaken of je wel of niet wordt aangenomen. Het zegt toch niets over hoe je werkt oid. Mensen gaan er allerlei dingen bij bedenken, maar het enige wat het over iemand zegt is dat die persoon het leuk vindt om haar haar een kleurtje te geven...
Het is helemaal niks voor mij, hoor, maar ik heb liever een nette, attente dame met zuurstokroze haar achter de balie, dan een met een normale haarkeur, die ongeïnteresseerd kauwgom staat te knauwen. Uiteindelijk gaat het om de service. Daarnaast heb je ook hotels met een moderne of zelfs zeer artistieke stijl. Daar past een apart kapsel juist heel goed bij!
ik heb momenteel blond haar (is mijn natuurlijke kleur) met 'onderaan' fel rood gekleurd haar beetje zoals dit http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20130703023655/ceauntaygordenjunk/images/thumb/9/9a/Christina_Aguilera_red_hair_Come_on_Over.png/500px-Christina_Aguilera_red_hair_Come_on_Over.png moet wel zeggen ik werk nu 3 jaar op vaste plaats en ik heb geen contact met mensen van buitenaf ... en voor de duidelijkheid ik heb geen toestemming van baas ofzo gevraagd ... ik ben van mening iedereen mag zijn haar kleuren (hoeveel mensen heb blond haar ipv hun natuurlijke bruine lokken?), dus waarom zou ik mijn haar niet rood mogen verven?!
Op mijn werk zou je afgewezen worden. Ik ben rood geverfd en roder dan wat ik nu heb mag ik ook echt niet haha
Het heeft overigens niet met minderen kwaliteiten te maken. Maar veel mensen ( lees niet iedereen en afhankelijk van sector ) vinden het niet representatief.