Aparte haarkleuren op de werkvloer. Yay or Nay ?

Discussie in 'De lounge' gestart door ShampooL, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Representatief zijn gaat toch om het totaal plaatje? Het gaat om benaderbaarheid, attent zijn, kennis hebben over je vak.
    Als het enige wat anders aan je is, je haarkleur is dan kan dat toch nog steeds representatief zijn? Ik denk zelfs dat iemand met roze haar representatiever kan zijn dan iemand met pikzwart haar.

2. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Dat ben ik met je eens hoor.

Maar ik merk het in mijn vak enorm dat mensen toch kijken naar haar/gezicht en dat vaak niet representatief vinden.

Ik deel die mening ook niet. Ik zou eerder afknappen op waaayyyyy to much make up ( allá een oud lid hier dan rose haar bijv:) )

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Representatief is gewoon met je gedrag en uiterlijk uitstralen waar een organisatie voor staat.
    Denk niet dat dit binnen het beeld past van de meeste organisaties, maar er zullen ongetwijfeld werkgevers zijn die je zo prima vinden passen binnen hun organisatie.
    Ik heb zelf wel de eerste selectie gedaan bij sollicitanten voor een groot bedrijf en als je als magazijnmedewerker had gesolliciteerd, had het daar geen probleem geweest, maar als receptioniste zou je niet worden aangenomen daar, paste gewoon niet bij het bedrijf.
    Ik kan wel zeggen dat je lekker jezelf moet blijven, maar met deze arbeidsmarkt zijn er voor jou 10 anderen, dus wil je je kansen vergroten op een baan, dan zou ik voor een minder opvallende haarkleur kiezen.

4. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik vind andere haarkleurtjes geweldig en als ik er een goed gezicht voor had zou ik het zelf ook willen.
    Voor werk hangt het wel van de soort functie af. Bepaalde functies hebben strengere eisen en het is beter om daar aan te voldoen.

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Heel erg bedankt voor de vele reacties!
    Ik heb alles gelezen en de meningen lopen erg uiteen blijkbaar. Ook zijn de regels op het werk zijn erg verdeeld lees ik. Het ene bedrijf wel, het andere bedrijf niet. :)

Interessant !

6. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind het super gaaf! !!

Maar de kans dat je hierdoor geen baan krijgt is dik aanwezig. .. en eerlijk gezegd vind ik persoonlijk dat mensen die hierdoor geen baan zouden kunnen krijgen geen recht zouden moeten hebben op ww oud. Het is een bewuste keuze die je maakt. ..

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind eigenlijk dat bedrijven die puur en alleen op zo'n ding afwijzen dubbel ww zouden moeten betalen... ;) Is toch bizar dat als je verder alle kwalificaties hebt en je je gewoon netjes en zakelijk kleed je toch wordt afgewezen omdat je haar niet blond of bruin is.

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Met andere woorden, je ontzegt jezelf maar het recht om te zijn wie je bent anders ontzeggen wij je recht op uitkering? Vind ik nogal kort door de bocht. Gelukkig werkt het niet zo anders zouden er heel wat mensen zonder uitkering thuis zitten die niet voldoen aan een bepaald maatschappelijk plaatje.

9. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind het onzin dat alles maar moet kunnen. . Ja in je vrije tijd of als je een eigen bedrijf hebt moet je lekker doen en laten wat je wil. ..

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je weet wel dat we het over haarkleur hebben toch? Het gaat hier niet over een lichaam vol piercingen of een getatoeëerd gezicht oid...

11. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    En wat is het verschil tussen piercing of apart haar??

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind idd ook niet dat dat zo mogen uitmaken (piercings, tattoos etc), maar als we het hebben over een normaal kapsel dat alleen anders gekleurd is vind ik het wel ver gaan om iemand dan meteen en alleen om die reden af te wijzen.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Er was ooit een stagiaire op mijn werk (verpleeghuis) met paars haar. Echt pruiken paars. Ze zei zelf dat het een foutje was maar dat leek ons sterk. Ze kon haar haar normaal kleuren of vertrekken.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zelf vond ik het niet erg en de cliënten ook niet.....

15. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat je moet kijken naar wat gebruikelijk is in die sector. Dus dan zou ik het niet doen als je een baan zoekt. Als je ergens al een poos werkt dan zou je het kunnen doen of overleggen. Maar in deze tijd can lasig werk zoeken zou ik het niet doen. :)

16. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ligt eraan denk ik. Ik werk zelf in de mode (werk voor mezelf en ontwerpers) en daar zie je dus vanalles. Geen haan die er naar kraait op zich, maar ligt het daar zelfs aan waar je werkt. Dat je wel eruit ziet alsof je bij het merk hoort zeg maar als je met klanten te maken hebt.
    Voor het hotel ligt het eraan denk ik. Is het een sjiek de fliepe bedoening, dan denk ik dat gekleurd haar niet gewaardeerd zal worden. Hoe leuk en hoeveel het ook bij je past. De klanten zullen het gewoon niet verwachten denk ik.
    Als het een meer jongeren, hip hotel (probeer het goed te verwoorden), heb je denk ik kans dat zolang je er verder netjes en verzorgd uit ziet ze het niet erg zullen vinden. Dus wat voor klanten/beeld hebben ze, denk dat je daar aan zult kunnen zien of het wel of niet zou kunnen.

17. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Lijkt me niet dat ze haar mogen ontstaan met de reden: Verkeerde haarkleur. .. volgens mij heb je dan een rechtzaak aan je broek :p

18. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Voor jou 100 anderen in deze tijd, dus ik zou het niet zo snel doen.

19. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Kijk maar naar die Inez Weski. Als het in zo'n beroepsfunctie kan...
    Ik stoor mij er niet aan, maar het kan wel afleiden van hetgeen je doet. Mensen zijn geneigd om meer naar heer voorkomen te kijken dan te luisteren naar wat ze zegt. De eerste indruk is toch 'huh?!'. Omdat je het niet verwacht.

Ik kom ook wel eens mensen tegen die er opvallend uitzien en ik sommige functies vind ik het gewoon niet passen. Het is dan niet de bedoeling dat JIJ opvalt, maar wat je doet. Als je als uitvaartondernemer, of voorganger in een kerk zo'n coupe zou hebben, dan zou het mij wel storen. Als je in een discotheek werkt zou je er juist niet uit moeten zien als een grijze muis.

In jouw functie zou ik het niet weten en echt laten afhangen van wat de manager van mij verwacht. Je zal er geen gasten door mislopen en de mensen zullen niet afgeleid worden van hun kamernummer of van schrik hun pasje vergeten. Het kan dus best.

20. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Dit dus, ik zou nooit iemand aannemen met een gekke haarkleur. Dat kan niet in mijn business

Deel Deze Pagina