Dit is echt NIET het moment om te gaan twijfelen!! Hulp? ja graag!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Vintage Rose, 8 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgende week ga ik bevallen.

Al weken twijfel ik over de naam, ik ben nogal moeilijk wb jongensnamen, het wauw effect blijft weg. :( Zo was dat met onze oudste zoon en nu weer.

T.obias is de gekozen naam, staat al op de kamer, op de traktaties etc etc.
    Nu ben ik wonder boven wonder toch nog een naam tegengekomen die ik ook erg mooi vind zeker in combi met de namen van zus en broer. (namen noem ik even niet ivm herkenning pb-en mag altijd als je ze wilt weten)
    De andere naam is G.abriel. Als tweede/derde naam is het wellicht nog een optie hoewel we die ook al hadden.

Ik weet dat ik uiteindelijk de keuze moet maken maar ik wil toch graag wat meningen horen:) Dus bij voorbaat dank!!

Fijne dag allemaal..

2. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Oei lastig! Ikzelf vind tobias mooier, maar daar heb jij niets aan natuurlijk haha! Wat vind je man?

Heb je geprobeerd de namen hardop uit te spreken in verschillende zinnen en zo, dat helpt bij mij altijd wel! Iets wat in mijn hoofd heel mooi klinkt kan hardop net... Niet klinken zeg maar. Lastig he?

Veel succes met je keuze!!

3. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind t ook zo lastig. T.obias vind ik qua naam wat pakkender als je me begrijpt. G.abriel wat liever melodieuzer (wat een woord lol) :D en dat past goed bij mijn andere kinderen maar ja is dat een gangbaar argument?!

Mijn man vind beide mooi maar die ziet zichzelf echt niet overal de naam T.obias afhalen ;)

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Haha lastig he als je ineens twijfelt.

Je zou kunnen denken welke afkorting je uiteindelijk leuker vindt, want dat namen altijd afgekort worden is wel met zekerheid te zeggen.
    Vind je Toby of Gaby leuker?
    Zo vind ik vivian een hele leuke naam, maar juist door de afkorting (Viv) koos ik voor een andere naam waarvan ik de afkorting heel leuk vindt. Dat gaf bij mij dus de doorslag

5. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Daar ben ik t niet mee eens Nahla ;) Ik vind t namelijk vreselijk om namen af te korten. Ik noem mijn kinderen altijd bij hun volledige voornaam en dat doet mijn omgeving dus automatisch ook ;)
    Ik vind zowel Toby als Gaby (laatste ook een meisjesnaam) echt vreselijke namen dus dat gaat de doorslag niet geven.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zelf vind ik Tobias echt heel veel leuker, maar daar heb je niets aan haha. Lastig hoor. Denk dat je je af moet vragen of je G.abriel gewoon ook erg mooi vind (en hij daarmee dus vrijwel gelijk staat met T.obias) of dat hij echt leuker is in jouw ogen. Dan wat je man vindt en als je hem allebei echt leuker vindt dan misschien toch switchen. Al zou ik persoonlijk in zo'n laat stadium niet meer switchen.

7. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    @abri ik vind G.abriel voor t moment niet mooier dan T.obias misschien alleen in combi met de andere twee kinderen. Mijn man geeft de voorkeur aan T.obias maar dat is denk ik omdat hij niet nu nog wil switchen. Het is überhaupt een wonder dat ik nog een jongensnaam mooi vind want ik ben echt heel lastig! Er zijn maar een stuk of 8 namen die ik mooi vind en houd me al heel wat jaren bezig met namen ;) Er komt hier geen vierde als t aan mijn man ligt dus als ik een naam mooi vind is het NU gebruiken of nooit. Ben bang dat ik spijt krijg als ik G.abriel niet gebruik?! Misschien toch switchen van 2/3e naam. Hormonen you got to love them!! :p

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hihi ja lastig! Zou dan ook eerder misschien een 2e of 3e naam veranderen. Wat minder ingrijpend, toch de naam gebruikt etc. Maar is natuurlijk helemaal aan jullie ;) Succes!

9. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Oei, ik vind je nieuwe naam ook érg mooi, net als de naam die je al in gedachten had.
    Als je nu meteen zou bevallen, en je man zou zeggen "welkom op de wereld T", zou je dan blij en trots zijn? Zo ja, niet meer veranderen. Zo nee, dan kun je er gelukkig nog héel even over nadenken :).

10. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is waar maar ook daar twijfel omdat de namen samen nu zo lekker lopen ;) decisions decisions

11. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    @tord
    Ja dat zou ik zeker zijn!! :) Ik vind gewoon beide namen mooi. Ik pb je zo nog even jij weet wat de overige namen zijn ;)

12. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Tjah, ik vind Gabriel vreselijk en Tobias heel leuk. Dus ik zou het wel weten..;)
    Maar wat is het probleem om jullie zoon Tobias Gabriel te noemen. Dat loopt ook goed vind ik.

13. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Ik zou als ik jouw/jullie was gewoon wachten tot de bevalling en dan besluiten of je hem meer een Tobias of een Gabriël vindt.

Mijn zusje en haar man konden ook niet kiezen en hebben ook pas na de geboorte besloten welke naam hun zoontje zou krijgen.

14. Betula

Betula Bekend lid

29 jun 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Als je twijfelt tussen 2 mooie namen, dan kun je niet verkeerd kiezen. Je kiest sowieso een mooie naam. En dat een naam leuker de namen van broer en zus passen zou voor mij geen argument zijn, het gaat om de naam op zichzelf.

15. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Als ik dit lees, schiet ik nu al in de stress, haha! Bij mijn oudste dochter heb ik 3 dagen voor ze geboren werd nog besloten dat ze geen Nina mocht gaan heten, want ik lag er wakker van dat er op dat moment ook een Nina geboren was in GTST. Ik haat GTST :D. De jongens naam voor haar was ik wel snel blij mee, maar ik voelde dat het een meisje zou zijn. Bij de volgende 2 kids heb ik heel de zwangerschap lopen twijfelen en ook last minute knopen doorgehakt. Bij de middelste tijdens een liggingsecho 2 dagen voor de geboorte. Ze zette het apparaat boven op mijn buik en hoepla, ik zag direct dat ik een zoon ging krijgen en zei spontaan 'Hey Olivier!'. Bij de jongste tot een week voor de bevalling getwijfeld tussen Fabian en Julian.

Misschien zie je inderdaad pas bij de geboorte hoe dit kindje moet gaan heten, je zal de enige niet zijn :).

16. Jo5

Jo5 Niet meer actief

Gabriel veeeeel mooier

Sorry, ik maak t je niet makkelijker zo...

Succes met de laatste loodjes

17. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Bubbel omdat de 2e en 3e naam die we nu hebben goed lopen in combi met de eerste naam dus ja of we moeten switchen??

@Sunbeam
    Nee wachten durf ik niet ik vind het al erg dat ik nu zo kort vd bevalling nog ga piekeren ;)

@ Betula ja daar heb je ook gelijk in ik vind het ook echt beide mooie namen. En ik heb altijd gezegd dat de naam op zich belangrijker is dan de combi en nu ga ik daar zelf aan twijfelen.

@Mama
    Ja namenstress is verschrikkelijk! Ik heb alleen bij onze dochter geen stress gehad en dat zou nu weer het geval zijn geweest als we een meisje hadden gekregen. Ik was WEG vd meisjesnaam! Met mijn zoon hebben we ook erg lang getwijfeld maar ik heb gewoon een wat mindere klik bij jongensnamen

@Jo5 Dankjewel voor je mening jij ook succes zie dat je ook aan de laatste weken begonnen bent

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik heb de oplossing! Gewoon wachten tot jullie ventje geboren is en dán pas de knoop doorhakken. Kijk gewoon of jullie hem meer op een Tobias of Gabriel vinden lijken. Wij hebben NA de geboorte van onze tweede nog vijf dagen gewacht om de knoop door te hakken, we wilden gewoon even aanzien welke naam we het beste bij ons kleintje vonden passen. :D

19. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    @nikkie ik bewonder je lef!! :)
    Misschien als ik de naam echt niet vind passen... Maar goed een baby verandert nog zoveel van gezichtje.

20. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Ik vind Tobias erg leuk en Gabriel echt niet. Voor mij zou de keuze dus makkelijk zijn ;)

Deel Deze Pagina