Hoi, Nooit gedacht dat het bedenken van een jongens naam zo moeilijk zou zijn. We liggen niet echt op 1 lijn kwa j namen. Manlief kwam een tijdje terug met de naam kick. Ben er inmiddels redelijk aan gewent en 99% zeker dat dat uhm ook word. Maar heb soms toch twijfel momentjes... Wat vinden en denken jullie wanneer jullie deze naam zien of horen ?
Ik vind het een leuke naam. Lekker kort, krachtig en stoer. Ik hou d'r van (ik moet trouwens altijd denken aan Kick Stokhuyzen, de stem van Winnie de Poeh)
Na vinden uhm dus ook stoer... En je weet vrijwel zeker dat er straks niet nog 4 andere klasgenootjes zo heten . Maar daar en tegen snap ik de reactie van de andere ook. Pffffmoeilijk ! En ik heb niet lang meer aaaaaaah . Nog andere tips ?
Mensen wennen snel aan een naam, hoor! En de oudere generatie vindt het waarschijnlijk een doodnormale naam, zelfs, want die Kick Stokhuyzen die ik al noemde? Die is geboren in 1930! Niet een naam wel of niet kiezen vanwege reacties van anderen. Gewoon afgaan op je eigen gevoel: kun jij je voorstellen dat je je kind Kick noemt? En zo ja, voelt dat positief? Dan gewoon doen! Wij kregen de eerste weken elke keer: "Oh, zeker van Sil de Strandjutter?" Dat grapje heeft iedereen 1 keer gemaakt en nu is iedereen allang gewend, hoor Gaat sneller dan je je voor kunt stellen.
Als ik zo op een geboortekaartje zou lezen zou ik denken, Jeetje die zijn gek ... Maar over een jaar zou ik dr helemaal aan gewend zijn haha ...
Tis indd een oudhollandse nAAm ... Afkorting van Cornelis geloof ik . Maaruh , ordinair ? Hmm die had ik nog niet gehoord.
Je zou trouwens nog even kunnen navragen bij ehm... Cygnet geloof ik. Die heeft haar zoon ook Kick genoemd. Die weet dus als geen ander wat voor reacties je kunt verwachten
Helemaal leuk.. Ik hou wel van dat soort namen... en zo als je zelf ook al zij , daar heb je er straks geen 2 van in de klas... ik zou die zeker doen !!(als het een jongen is natuurlijk)
ik vind Kick een supermooie naam. De naam staat bij ons ook hoog op het lijstje. Ik ken een jongetje dat Kick heet en toen ik de naam hoorde was ik meteen verkocht en inderdaad wat hier al gezegd is; op elke naam is wel iets aan te merken. Als het goed voelt, gewoon doen!
Ik vind het dus ook verre van ordinair . Maar goed ieder zijn mening uiteraard. Uiteindelijk moet je altijd je eigen gevoel volgen.... Maar ik zou het toch wel vervelend vinden als iedereen straks zoiets heeft van .... Jeetje wat een naam !